Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Dagens outfit och en dyrbar trofé!

Av Persilja - 2 mars 2009 19:38

Här kommer ett inlägg på ren viljestyrka. Noll inspiration. Då ska vi se hur det går. Är jag proffsig så märks det ingen skillnad.

Jag tänkte att jag kunde häva den där löjliga inspirationsbristen genom att tvinga fram den. Allt är tillåtet i krig och kärlek och det här är kärlek. Jag älskar min inspiration och vägrar vara utan den.

(Hör, nu börjar det låta riktigt obehagligt...)

Ägande är aldrig bra. Att ta för givet. Nä, snäll får jag allt vara om jag vill att inspirationen ska stanna hos mig.

Vi tar det från början.


Jag har sytt en ny lampskärm i helgen och hittat en annan på Röda Korset. Den ena var orange från början och blev nu rosa med vita prickar.
Den blev fin. Det var bara ett rakt stycke som jag sydde kanaler i och så gummitrådar upptill och nedtill som jag drog åt och knöt ihop. Jag har försökt klä om lampskärmar förr men drämt dem i väggen i rena ilskan för att det inte gått. Så jag är rätt nöjd nu!  När jag  då äntligen lyckats med det, då ramlar jag över en skärm för 20 kronor som jag bara inte kunde motstå. Den gröna färgen var så mycket JAG och när jag slitit bort den guldiga fransen och limmat dit blå bollfrans istället ja då trängde den "nya" skärmen bort den nysydda rosa från lampfoten. Den vann skönhets/charm tävlingen. 

Den rosa ska dock få sig en fot så småningom...eller annan upphängning. Den skulle passa som taklampa också. Det löser sig.

Vad säger ni?

Ska jag införa dagens outfit på min blogg?

Jag LOVAR det skulle bli grymt underhållande. NOT! Jag är alldeles för bekväm och lat och väljer allt som oftast det skönaste jag har. Hatar osköna kläder.

Det skulle bli alldeles för mycket samma varje dag. Och om jag skulle skriva VAD jag hade på mig (för att inspirera andra -hahahaha) så skulle det stå ungefär så här, byxor ärvda av sonen, tröja köpt på H&M 1994, huvtröja ärvd efter annan son, köpt på JC i Kiruna 2003. Typ så.

Nä, andra bloggar får roa sig med dagens outfit.

Men DAGENS OUTFIT  idag är en solklänning i rosarutigt med en svart tunika utanpå, solklänningen är faktsikt från H&M typ 1998 och den svarta tunikan är fjolårets från Indiska. Svarta tights (med hål på knät) och Mannens svarta strumpor. Bh:n är minst tio år gammal. Jag köper nästan aldrig kläder till mig själv...

Jag blev PRECIS som mamma!

Dagens lyckoköp är detta gröna te som jag såg när jag handlade mjölk.

Har sett denna flaska i otaliga inredningsreportage och älskat den från första stund. Den ser ut som mina termosar. Så trots det hutlösa priset 20 kronor för en flaska te, så slog jag till. Den kommer nog aldrig att öppnas. Jag bar hem den som en trofé! En dyrbar trofé.  

Nå? Märktes det någon skillnad. 

Jag tror inte ni märkte nåt. För faktum är att det kändes precis likadant. Jag BLEV nog lite inspirerad av bara farten.

Tack bloggen!

 
 
Lisa

Lisa

2 mars 2009 20:28

Hej du har en utmaning att hämta hos mig :)
om du orkar kan vill, vet själv att det kan va segt

http://www.pinkfriday.blogg.se

 
Kaspara

Kaspara

2 mars 2009 21:23

Hei Persilja!
Et inspirerende innlegg spør du meg! Lamper i ny drakt er alltid spennende!!!! Den rosaprikkete er vårlig og feminin, og jeg får lyst til å gripe noe oransje å legge nær den. Rosa og oransje så nydelig sammen!!!!
Den andre lampen, den grønne synes jeg er herlig bohemsk. Jeg forbinder grønt med deg. Tror det er en farve som kler deg også.
Så morsomt med to så fine nye lamper!
Tusen takk for herlig kommentar som jeg ble ordentlig glad for! "Kaspariske farver"; morsomt! Briggs lekehus har også brukt dette ordet.
Jeg har aldri tenkt over at jeg velger de samme farvetonene i det meste, men det er sant. Disse farvene har fulgt meg hele livet. Jeg har liksom funnet mine favoritter på et vis. jeg er fryktelig farve-kjenslig. Får hodepine osv. dersom jeg bommer på nyansen av en malingsfarve. Mannen min tror jo jeg er komplett gal i blant. Man slutter ikke sove og har dundrende hodepine, på grunn av en farve! Noen ganger er det snakk om små, små nyanser. Søsteren min er likedan. Hvor kommer dette fra?? Ikke fra foreldrene våre i alle fall.
Tror jeg må kikke i klesskapet mitt og se om det også der er en del "Kaspariske farver". Vel, jeg vet det er det....
Må fortelle deg en ting; søsteren min, hun med interiørbutikken elsker bloggen din og leser den fast. Har forstått at du virkelig er favoritten hennes. Hun kommer aldri til å legge igjen en kommentar, men nå vet du det!
Muffins i bestemt form flertall er; muffinsene. Ha en lugn kveld og en inspirert og boblende morgendag, Persilja!
Stor klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Gry

Gry

2 mars 2009 21:47

Jag är säker på att lusten och inspirationen kommer tillbaka. Och gör den inte det.... ja, då är det nog nära slutet för vår värld- snyft :-(

Idag fick jag hem Stoff&Stils katalog som jag beställt hem, tack vare dig!! Den kostade 30 spänn och det är en mycket bättre investering än någon inredningstidning.

Har för längst slutat att köpa inredningstidningar, men igår hamnade en i kassen då jag handlade på ica. Ångrade mig sen, för jag tyckte precis som du; att jag sett det minst 100 gånger förut. Ålderdomstecken eller bara ett tecken på att vårt inredningstokiga samhälle håller på att ta död på all skaparlust och individualism??
Det är av sistnämda scenarios orsak jätteviktigt att sånna som DU visar oss vägen ur träsket!!

Kära Persilja, bli "frisk" igen. Bli ditt vanliga jag och bubbla. VI behöver DIG!!

KRAM

http://www.baragry.blogspot.com

 
Anitha

Anitha

2 mars 2009 23:22

Vet du, jag tror den där perioden av bloggtorka man får nu och då är bra. Lite som att rensa i röran, man har vräkt ut allt (nästan) som fanns i själ och huvud under en period, och man behöver lite vila innan det fylls på med en massa nytt igen. Luta dig tillbaka och låt dig inte stressas av bloggens existens, det är vad jag tycker...Rätt vad det är, så vaknar du en morgon och det bara bubblar igen. Inspirationen följer sina egna årstider, och den lär återkomma igen :-)

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

3 mars 2009 00:00

Kaspara: Oj, det var roligt att höra att din syrra med den fina butiken gillar min blogg! ;D

Gry: hihihi du peppar mig som vanligt! Love ya!!!

Anitha: Jo, så är det! Men du fattar säkert att jag är totalt beroende och inte klarar av att vila från bloggen. Vad som helst bara inte det. Det är mitt knark! Mouhahaha!!! (Vad ger du mig för diagnos och prognos för tillfrisknandne??? :D)

 
Malin

Malin

3 mars 2009 01:12

Du är väldigt kreativ! Det gillar jag :)

http://malinjakobsson.blogg.se

 
Anitha

Anitha

3 mars 2009 07:14

*Fniss* Jag ska väl inte säga så mycket, så bloggberoende som jag själv är. Diagnosen blir således att du helt enkelt får offra dig för mänskligheten, och fortsätta blogga *nickar bestämt* ;-)

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
agata

agata

3 mars 2009 08:12

Nej, någon bloggtorka märkte jag då rakt inte av!

Båda dina lampskärmar blev jättefina!
Är också sån som emellanåt kommer hem med lampskärmar för att klä. Men än har det inte blivit av...

http://agata99.blogspot.com

 
Lisan

Lisan

3 mars 2009 09:17

Skönt att du är tillbaks, har saknat dig!

http://grisstian.blogspot.com

 
jessica

jessica

3 mars 2009 09:20

Vilken fina lampskärmar. Och fin outfit också för den delen. Ha en härlig dag!

http://www.livetsomfamilj.blogspot.com

 
rosalucia

rosalucia

3 mars 2009 10:11

Snygg lampskärm!!! Nä, ärligt talat nån inspirationstorka märktes inte av...
Härligt med dagens outfit!! Snälla börja med det...jag kände igen mej så grymt, så jag blev tvungen att garva lite!!!
Men jag trodde jag var ensam om dessa fina kombinationer...

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
maloppa

maloppa

3 mars 2009 11:01

Vet precis hur du känner dig, tyvärr....
Som trädgårdsbloggare finns det ju inte så mkt spännande i trädgården just nu att visa och man kan ju inte visa sina frösådder varje dag *ler*. Är inne på att hitta en fin lampfot på loppis och fixa ihop en läcker lampa till vardagsrumsskänken - letar!!!
Visst kan man bli inspirerad genom att tvinga sig till att göra saker, kanske det fungerar även på bloggandet. Håll ut!

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Synne

Synne

3 mars 2009 12:11

Hej goa Persiljan.
Ser du är lite bloggtrött du med.
Det är solbrist min vän.
Men den kommer snart upp på den blå himmlen igen.
Fin lampskärm du fixade till. Har en stor en i garderroben. Med fot. En golvlampa. Kunde jag, skulle jag sända den till dig. Men den är tung och stor.
Foten alltså. Skärmen är stor, men lätt.

Ska försöka komma på banan lite oftare nu. Men kroppen har sagt åt mig att ta det lugnt en stund. Sjukskriven till den 15 mars så...

Avlsutar med att sända dig en bamsekram från mig.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
/B

/B

3 mars 2009 13:08

Har du sett glimtar från ditt hem i dagens Hemmavid på 24:an?
;-)
/B

http://lyckligagatans.blogg.se

 
Lisa

Lisa

3 mars 2009 13:20

hejje, you got mail :D

http://www.pinkfriday.blogg.se

 
Ingen bild

marre

3 mars 2009 14:43

åh vad kul att du just precis klätt om några lampor! har flera såna projekt på gång, men blir aldrig riktigt klar, men du inspirerar!snaaart kommer ljuset och väcks lusten igen!

 
Mamma Mia

Mamma Mia

3 mars 2009 17:46

Du är fantastisk:-)
Hur trivs du i ditt korta hår? Har du vant dig?
Kram Mamma Mia

http://www.undermiastrappa.blogg.se

 
Louise

Louise

3 mars 2009 17:47

Var har du köpt den underbara te-flaskan?
Kram

http://solros.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

3 mars 2009 21:45

Åh vad härligt med någon mer än jag som ogillar att köpa kläder (hittar nästan aldrig något) och som går med samma gamla kläder år ut och år in - jag gillar!!!
Det är miljötänk - eller? *funderar*

http://agneta.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

5 mars 2009 13:44

Den gröna skärmen är ju underbar!

http://losformos.wordpress.com

 
Ingen bild

Lotta

28 mars 2009 16:22

Hej!
Jag undrar var du har köpt den fina teflaskan?

 
Magda

Magda

7 oktober 2009 22:02

Hej!

Ska klä om en lampsärm och hittade din blogg. Vad snygg den rosa blev! Jag är urkass på att sy och vet inte ens om jag vågar försöka......

http://magda.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards