Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Inget woaw!

Av Persilja - 5 februari 2009 15:52

Grunnar fortfarande på om jag tycker om det jag gjort eller inte. Det är inte likt mig. Eller det kanske det är? Jag höll väl på så här med den rosa färgen på luckorna också? Och blev nöjd sen, efter några dagar.

Nu gnager en liten irritation i mig. Det stör mig att det inte blev som min vision. Det blev för...färglöst. För tråååkigt. Fast samtidigt är det ju väldigt personligt, väldigt udda och väldigt konstigt...så jag borde väl kunna börja gilla det? Ni som säger att det är snyggt-jag kan inte låta bli att undra om ni verkligen menar det!? 

Nä, det här är inte likt mig!

Jag har pimpat ännu lite till för att komma bort från plattheten och tråkigheten som jag upplever.

Så här såg tapeten ut innan pimpning.Inget fel på den. 

Men lite trist...

Så här ser den ut nu-efter persiljefieringen av den.

Ser ni att jag målat lite också. Helt desperat är jag!!! Hahaha!!!

Alltså, jag kan tycka att själva skåpluckan är fin. Söt och vacker. Kul idé och så vidare. Men när jag ser helheten blir jag inte lika nöjd.

Det är nåt som gör att jag inte får ihop det. Att jag inte blir nöjd.Satte iallafall dit en lampa som jag haft på annat ställe som på nåt sätt knöt ihop det lite bättre...

Hm...det är nog så att jag ska släppa det ett tag för att låta det smälta in ett tag. Familjemedlemmarna och några gäster har sagt att det är snyggt. Jag har bett de vara brutalt ärliga. Men inte ens då har de sagt annat...

Så...det kanske är snyggt.

Men det är inte WOAW!!!!

Jag vill ha woaw!

Om jag ändå gör nåt ska det vara woaw!

 
 
Ingen bild

ulrika

5 februari 2009 16:09

Kanske om man målar det träfärgade i någon rolig färg så kommer färgerna på tapeten/skåpluckan fram bättre.

 
Häxmamman i Jämtland

Häxmamman i Jämtland

5 februari 2009 16:18

Jag är inte så bra på inredning men lite tomt blev det eller vad man ska säga, du skulle ha gjort något ovanför där skåpen syns så mycket (alltså det bruna som syns så mycket), kanske måla några stora blommor eller en blomranka som slingrar sig med fina små blommor.

en blomranka tycker jag men som sagt jag är urusel på inredning...

Ha det gott och hör gärna av dig i min blogg när du kommit på vad som blir...

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

5 februari 2009 16:25

Jag tror du ska det några dagar. Ibland tar det lite tid innan vänjer sig vid det nya. Tycker du är djärv som vågar.

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Mynta

Mynta

5 februari 2009 16:34

Jamendu - den ekfärgade biten som finns kvar ovanför skåpen...hade man inte kunnat göra nåt där?? Typ enfärgat klarrött/rosa - självhäftande vinyl (som ju går att ta bort om det blir helt åt h-e). Det är som du säger - det behövs mer färg för att det ska vara "du". Eller nya/ommålade dörrknoppar - röda? Tänker vidare.....hmmmm...

Röda kanter....lister...???...hmmm...

Återkommer senare angående detta.
Eventuellt.

Hmmmm...mummel, mummel...

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Louise

Louise

5 februari 2009 16:54

Jag tänkte oxå säga att du skulle måla trät i någon färg som finns i tapetblommorna, men någon annan (lika smart) hade just sagt samma sak, att du skulle måla trät.
Kramis

http://solros.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellen

5 februari 2009 17:06

Kanskje litt kaldt? Eik er jo et treslag med kald farge, og i kombinasjon med blått og hvitt...

Men jeg regner med at du løser problemet (om det kan kalles det da...) etterhvert. Mitt tips er å få inn mer varm farge. Kanskje du kan henge opp noe stoffgreier (en girlander????) på den ekedelen øverst?

 
Ingen bild

Persil,ja

5 februari 2009 17:10

ulrika: Det är det som retar mig tror jag att jag inte ville måla dem. Det var därför jag tapetserade och nu med resultatet retar det mig att jag inte tog plan A att måla alltihopa...grrr

Häcmamman: Vem "kan" inredning. Det är inget man kan tycker jag. Man bara är och det bara blir och det finns inget facit!!!!
Men din idé har jag också kläckt och tänkte nästan börja slingra lite rankor nyss, men så kom jag på att jag tycker det för puttinuttigt, för romantiskt. Så inga mer blomslingor blir det. Men det är en god idé!!!

Anna:Ja, det är så jag tänker!

Mynta: Ja det är det som stör mig att jag tvingas till det. Men jag har en alternativ plan tror jag. Precis nykläckt. Du får se!!!


Lousie: Jo det är nog den bästa lösningen men jag ska försöka undvika den se ovan på mitt svar till ulrika!

 
Ingen bild

ulrika

5 februari 2009 17:35

Men åhhh så fint ditt kakel är! Jag håller med om att en prick gör all skillnad i världen. Kanske om du tapetserar över den blåvita tapeten med t e x en enfärgad limegrön tapet och så sätter du dit samma blommor, som du har på kaklet, fast större?!

 
Ingen bild

maria

5 februari 2009 18:19

ler när jag läser,fniss.
lite till å lite till inte riktigt pirrigt,lite till.hmm
du är för söt.
jag tycker det är jätte bra men något säger mig att du kommer att ändra inom snar framtid,eller så känns det helt rätt när det har fått smälta in.
det är så underbart med dig att tanke/ide blir handling och inte fastnar i tanke.
kram

 
Ingen bild

Persil,ja

5 februari 2009 18:44

ulrika: Men kan du se in i mitt huvud???? Det är så jag ville att det skulle bli. Men så fick jag bråttom eller kände att nu får jag sluta fundera och agera och så blev det bara skit. Men det är därför jag inte lackar över för att jag inte är säker på att jag vill ha kvar det...Och precis det där med stora blommor!!! OCh limegrönt. Läskigt att du kunde se så bra!!!

Maria: Att DU tycker det är bra gör att jag landar lite. För jag älskar ju ditt hem och om du gillar detta så är det kanske lite rätt...;D

 
Gry

Gry

5 februari 2009 19:54

Hm... tycker du är ett geni. Helt ärligt. Men om du tycker det saknas någonting, då gör det nog det. Kanske lite bollfrans??

Lycka till!

Kram

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

miia

5 februari 2009 20:15

jag tror lätt att det är trät som tar uppmärksamheten. Det är det som ögat dras till för mig i alla fall.

 
Tilda

Tilda

5 februari 2009 20:19

Åh! Du är så modig..

http://www.sweetcolorful.blogspot.com

 
Catarina

Catarina

5 februari 2009 20:28

kanske ett pat maffiga knoppar i rött eller rosa?? det är fint men lite "platt" för att vara du :)

http://batmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotti

5 februari 2009 20:30

Det är faktiskt lite "mesigt" för att vara du! Lite för lite färg helt enkelt, eller för litet mönster. Vit bakgrund är inte riktigt du. Kanske det är därför du inte riktigt är nöjd. :-)

Kramar från mig

 
Ingen bild

Persil,ja

5 februari 2009 20:40

Gry (som verkar helt kry) : hahaha! Den var bra!!!

miia: ja, det blev helt enkelt ful övergång

Tilda: Tack!!!

Catarina: Ja, det är rent av mesigt!

Lotti: Nej, du har rätt!!!! Det är för snällt, för diskret för puttinuttigt!

 
Tant Grön

Tant Grön

5 februari 2009 22:15

Vilken gullig lampa! Jag har ett gäng rislampor som ligger och skräpar i väntan på piffing. Om jag inte skulle ta och måla lite på dem... hmm..

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards