Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Nylagad matta.

Av Persilja - 2 februari 2009 17:10

Det känns bra att laga saker. Att ta sig tid att laga något som gått sönder som sen kan få ett längre liv tack vare lagningen.

Det har jag gjort i helgen.

Min käraste plastmatta som jag köpt på Indiska för kanske två år sen har fransat sig mer och mer för varje dag.Det här är det minst trasiga stället. Jag har hur länge som helst tänkt laga den. Så när det blev gjort kom förnöjsamheten på köpet. Nu kanske den håller ett år till iallafall. Just dehär plastmattorna från Indiska blir alldeles sköra efter ett tag och plasten faller liksom sönder, så levnadslängden är inte alltför lång. Tyvärr, för jag är hemskt förtjust i dem.


 
 
Gry

Gry

2 februari 2009 17:21

URSNYGGT! Persilja did it again!!

PUSS

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

2 februari 2009 17:24

Gry: Tack du! Och förresten har jag (thanks to you) fotat två väskor. Så snart kan verkstan fyllas på.

 
Drops

Drops

2 februari 2009 18:09

Så flink jente..
Fine matter=)
Drops

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

2 februari 2009 18:12

Drops: Tack! :D

 
Andie

Andie

2 februari 2009 19:09

Jag behöver din och alla dina läsares hjälp. Jag vill ha pirret i mitt hem men vet inte hur jag ska få till det. Snälla kika in lite hos mig och ge mig dina kloka råd.

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Ingen bild

positiv energi

3 februari 2009 08:45

Men åh vilket bra tips! Jag har en exakt likadan matta som har fransat sig exakt lika som din... Tänkte att jag MÅSTE slänga min kära matta, men nu ser jag ju att det finns hopp! Men hur gjorde du? Berätta gärna!

 
daisydapper

daisydapper

3 februari 2009 09:46

Gå in och få inspiration i vår webbshop.

www.daisydapper.com

Hälsningar
Daisy dapper

http://www.daisydapper.com

 
Therese

Therese

3 februari 2009 11:12

Tack för tipset, har två söndriga mattor hemma som nu ska bli fixade!
Härlig blogg!
Kram kram
T

http://theresehimmer.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

3 februari 2009 22:29

Har samma problem! Hur och med vad fixade du dem?

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

4 februari 2009 06:38

Andie: Mejla mig!!!

Positiv energi: Kommer till dig och berättar!

Therese: Bra! Tack.

Kicki: Jag sydde bara på en kantslå, rakklippt, och sydde på maskin. Men man kan sy för hand också. Det var trixitgt att få in den i maskinen, var tvungen att rulla den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards