Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

Sinnliga bilder!

Av Persilja - 18 maj 2008 19:45

Det finns bilder som sätter igång nånting. En slags längtan. En känsla. De trycker på knappar.

Här har vi bildernas bild för mig:

Jag tycker att bilden är SÅÅÅÅÅ vacker!!!! Den ger mig maximal njutning. Jag njuter av att se den! Bilden kommer från Sköna hem.


Leila Lindholm står också för sinnlighet. Hon är inte bara vacker hon vistas alltid i vackra miljöer också. Denna bild är från hennes kök:

Ett rosa SMEGkylskåp skulle jag inte tacka nej till men att få maken införstådd med hur mycket roligare det blir att sätta in mjölken i ett sånt kylskåp, det är mer arbete än ni kan ana, så den drömmen lägger jag på hyllan direkt...


Här är en annan bild som får igång mig. Dunkelidunk! Hjärtat tar ett glädjeskutt!

Bild från Rice.


Denna bild nedan hör ihop med min inspirationsbild med gröna sängen ni vet. Som jag visat två gånger på kort tid.

Gillar den opretentiösa känslan den förmedlar även om de på Family Living ju säkert ägnat massor av tid och pretention för att få den så pretentionslös!

Bilder är magi!

Inget kan få igång mig som en bild!

Undrar förresten när nya Family Living kommer. Det börjar kännas som att det är dags! 

 
 
Rosa

Rosa

18 maj 2008 20:41

...og igjen falt jeg for stolen, den hvite på det nederste bildet : ) Innser nå at jeg har en forkjærlighet for stoler...

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Rosa

Rosa

18 maj 2008 20:43

Og så klart det rosa kjøleskapet!!!!! det er virkelig MÅ HA!!!

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Maria / Frøken Fryd

Maria / Frøken Fryd

18 maj 2008 20:58

Jeg kan lide alle de billeder du viser her. Alle er billeder med energi, og unikt ! Uhh, ved præcis hvad du mener når du siger de giver dig hjertebanken.
Suk :-)

Ha en god aften, og en god kommende uge,
klem Maria.

http://marias-sted.blogspot.com

 
pia

pia

18 maj 2008 21:56

Vackra bilder, ljust men färgglatt!
I like:)
kram

http://baramittlillahem.blogg.se

 
m a r i a k o d e n

m a r i a k o d e n

18 maj 2008 21:57

Bad news tror jag.....Har för mig att Family Living INTE kommer ut med nåt nummer nu i maj....Utan i slutet av Juni!!!
Jag längtar redan...........!!!

Snyggt fynd du gjort...å det där rosa kylskåpet från SMEG har vi i vårat kök...superfint! Haha, skojar bara, vi köpte ett rostfritt fast jag hade hellre velat ha ett rosa smeg.......


http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ellasmamma

Ellasmamma

18 maj 2008 22:01

Vackra ljusa bilder och mycket vitt med färg till, precis min melodi, måste också prova annans med ost, låter supergott.

http://ellasmamma.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

18 maj 2008 22:43

Det rosa kjøleskapet fra SMEG har jeg sett i forskjellige blader og det er en fryd for øyet..Kan tenke meg det koster en hel bondegård!! Men så er det det at man kan drømme, og jeg ser definitivt for meg kjøleskapet på mitt kjøkken :) Dristig men stilig farge!!

http://husetvedbekken

 
Annica

Annica

19 maj 2008 00:36

Vita tygsoffor med en massa kuddar i härliga färger hade vi också innan. Sen fick vi barn - och jag tvättade sofföverdrag en gång i veckan... Sofforna åkte ut och ersattes av två svarta skinnsoffor som trots att de är tråkiga är väldigt praktiska när man har en "spillande" sexåring, en 19-månaders "smutsgris" och en fem-månaders "kräkmaskin"! ;-D

http://www.annicapannicka.bloggagratis.se

 
agata

agata

19 maj 2008 11:24

Jag håller med om att bilden från Sköna Hem är fantastisk! Så nu blir det till att börja fynda fina ramar på loppis.

Och grattis till lapptäckesfyndet. Mycket vackert!

http://agata99.blogspot.com

 
Andie

Andie

19 maj 2008 16:15

Jag gillar sättet att sätta tavlorna så där tätt så att det hela blir som en stor tavla fast det egentligen är massor av olika. Jag är stormförtjust i olika gamla och nya ramar eftersom de ger en viss charm till en vägg.
Och ett rosa kylskåp skulle ju inte heller vara helt fel! Jag gillar rosa...men man kan ju bara drömma om sådana saker när man hyr sin lägenhet...

http://www.andie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards