Direktlänk till inlägg 15 november 2007

Sparade 10 000 kronor!

Av Persilja - 15 november 2007 09:09

Har faktiskt inte tid att blogga, varför fattar jag inte det??? FÖR ATT JAG ÄR FAST I BLOGGTRÄSKET!

Men jag ska bara skriva detta inlägg sen ska jag hålla mig. Jag lovar!!!

Hade värsta kasoet, värre än Lisas, så jag bestämde mig igårkväll för att sortera upp lite. Då blev det så här fint.

Jag färgsorterade till och med...

Det känns skönt att röja ibland!

Sydde lite hjärtan efteråt och kom i säng ALLDELES försent.

I morse när jag pallrade mig upp utbrast jag Jag betalar 10 000 kronor om jag bara får sova lite till. Men det var bara Pommac som hörde mig. Maken är i Smedjebacken...nära Falun tror jag det ligger? Så det var bara att pallra sig upp och tur var väl det. Då sparade jag 10 000 kronor!

 
 
Ulle

Ulle

15 november 2007 09:42

ÅH, vilka tyger!!!!!!!!! Och så söta hjärtan! Jag kanske skulle damma av min symaskin....Eller inte. Jag kan på min höjd fålla färdigsydda panallängder.... *s* Men nu har jag hittat fållningsband med klister så nu använder jag närapå aldrig min maskin.....

Vad bra att du sparade de där 10 000 kronorna. Jag brukar bara säga 1000:- men inte ens det nappar någon på här hemma... ;)

Kram!

http://bergatrollen.se

 
Clara

Clara

15 november 2007 09:45

Ojojojojoj....vilken guldgruva du har där!!!!! och vad snyggt det blev när du sorterade i färger!!!
Nu kom jag på att jag glömt maila dig....ska göra det strax då.....hur känns det att ha sparat 10 000 kr:=) KRAAAAAAAAAAMMMMM

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 november 2007 09:58

Ullegulle: Fållningsband har jag hört talas om men det låter faktiskt jobbigare än att sy...Fast det är ju från mitt prespektiv!

ClaraRara: Det känns bra...gäääääsp!

 
Eva i Halmstad

Eva i Halmstad

15 november 2007 10:01

Va skoj du kan ha för dom pengarna. Vilka läckra tyger, ska nog också sortera i färger, de är ju så snyggt, ett konstverk i sej.
Ha de gott, Eva.

http://evaihalmstad.blogspot.com/tcvn

 
Stilla

Stilla

15 november 2007 10:11

Ooo, jag cyklade genom Smedjebacken i somras. Och firade midsommar där också!

Vilka fina tyger! Jag ska någ råna dig, måste bara hitta på ngt bra sätt så att jag inte åker fast!

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Stilla som inte vill någon illa

Stilla som inte vill någon illa

15 november 2007 10:13

Det var ett skämt, att råna dig.

Måste säga det ifall dina tyger försvinner och du kommer att misstänka mig.

Jag ska inte råna dig. Jag lovar!

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 november 2007 19:40

Stilla lilla: Kom du och råna mig.Du är VÄLKOMMEN!

Eva: Ha det gött du också.

 
malin

malin

15 november 2007 20:35

Åh vad härligt det ser ut med alla dessa tyghögar sorterat efter färg!
Nästan så jag blir sugen på att leta fram symaskinen.
Vilket inte betyder lite,
sist jag gjorde det tittade 6 åringen på den med stora ögon och sa "har du en symaskin mamma!?"

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

15 november 2007 21:00

Malin: Jamen då har jag väl lyckats! hihi!

 
Lisa

Lisa

16 november 2007 11:57

Åh, de där högarna vill jag dyka in i och gosa med, dom riktigt ropar ju - Kom hit och krama oss! Tänk vad knäpp jag är som nästan kan bli kär i tyg och garn!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

16 november 2007 12:01

Lisa: Inte knäppare än jag!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards