Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Nostalgityger!

Av Persilja - 12 november 2007 19:29

Den som söker han finner! Hos mamma hittade jag dessa ljuvliga tyger och eftersom jag känner igen dem från min barndom ger de mig en extra känsla av nostalgi.

 
 
Lisa

Lisa

12 november 2007 19:57

Sälj inte dom för allt i världen, sy ett lapptäcke eller nått till dig själv som du kan ha kvar. Nostalgi går inte att ersätta, vet jag av egen erfarenhet.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
m a r i a k o d e n

m a r i a k o d e n

12 november 2007 20:30

...å nu kan jag din smak... ;)

Just ja, jag är åxå utmanad...måste städa upp först!!
Det är kaos i skåpet.... =(

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Kate

Kate

12 november 2007 21:49

Love those fabrics! I get my Kaffe Fassett fabrics from here in the USA
http://www.gloriouscolor.com/merchant/store.htm

http://neverenoughhours.blogspot.com

 
korpmor

korpmor

12 november 2007 21:52

Du skrev att du tittat förbi...;)Kul! Vilka härliga tyger! Vi
tänker vitt, vitt men det blir färg färg i här i vårt nya hem också. Det funkar inte för oss vi mår bra av färger. Gärna orange, grönt, gult och brunt a la 70-tal! Men jag tror att vi ska försöka med turkos i hallen gärna med lite guldstänk...

http://peace.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilaj

12 november 2007 22:06

Lisa: Du har rätt. Några bitar ska jag spara iallafall! Typ en kudde av varje.

Mariakoden: Mitt ser ALLTID ut så där! Och bredvid kameran är det förstås också alldeles pedantiskt i ordning. Fast det fattar du säkert! Hehehe!

Kate: Thank you for the link! I´ll go there NOW!!!

Korpmor: Turkos och guld är SÅÅÅ vackert ihop! Jag klarar inte heller hålla vitt fast jag försöker ibland...

 
Kicki

Kicki

12 november 2007 23:05

Me LAJK very mucho!De ger mig rysningar av välbehag,speciellt den i mitten..ooooaaaaa..

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

13 november 2007 06:51

Kicki: Jo. den o mitten är så fin!!! Vi hade den som gardin!

 
Ann-Charlotte

Ann-Charlotte

13 november 2007 08:08

Tyget till höger, orange och gult känner jag igen. Jag undrar om mamma hade det som påslakan, blir lite nostalgi detta. Jag ryser när jag minns tapeten jag valde till mitt rum! Brunt och rosa i säkert Sveriges förskräkligaste blommönster och till det en illgrön linoleummatta i stormönstrat blommigt, det var tider det..var för sig var mönstren helt ok men ihop. Jag måste nog leta fram ett foto och lägga upp i min blogg.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

13 november 2007 08:40

Ann-Charlotte: Det ÄR ett par påslakan! Mamma skulle slänga dem. Tur jag han rädda dem! Ååååå, det skulle vara helt underbart att få se ett foto! gööör det!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards