Direktlänk till inlägg 2 november 2007

Bredbandsmarodör.

Av Persilja - 2 november 2007 09:57

När vi flyttade in här trodde vi att det inte fanns bredband i byn. Säljarna upplyste inte om något, och vi glömde fråga. Vi kör med vårt trådlösa modem som funkar sådär...

Varje gång det ringer bryts internetuppkopplingen till exempel...

MEN, när jag höll på att möblera i sönernas rum i somras och hittade en konstig dosa på väggen frågade jag maken vad det kunde vara. "Det ser ut som något för datorer" sa jag okunnigt. Han kikade och sa "äh, det är väl nåt av deras egna kopplingar". Till saken hör att här fanns de mest mystiska elkopplingar och tv-antennskopplingar. Tv-kablar som var femtio meter långa ringlade genom rum, genom garderober, igenomborrade genom trappor och ändå funkade endast ett tv-uttag i ett sovrum. Elledningarna var kopplade så att när man släckte lampan i taket så släcktes även strömmen i väggkontakterna...

Detta är fortfarande inte åtgärdat men vi ska göra det så småningom. Hela elsystemet måste gås igenom. När jag kör torktumlare samtidigt med tvättmaskinen går det ofelbart en propp. Inte så praktiskt i en sexpersonersfamilj!

Men oj vilket sidorspår det blev nu då. Bredband var tråden.

Jo, bredbandet finns i byn.

Dosan på väggen jag hittade var just precis en bredbandsdosa. Men jag, min dumma ko, skruvade loss den där dosan och den där tunna lilla tråden som kom ur väggen, den slet jag av. Och jösses vad seg den var! Men jag slet och slet och av gick den.

Nu har vi insett att det var bredbandets fiberoptikstråd jag slet av.

Det är inte mitt fel!!!

Det är makens fel! Han sa att jag kunde ta bort det och han är den som har någorlunda koll på allt som har med kablar och sånt att göra.

Vår äldste son blänger argt på mig varje gång det kommer upp vad jag gjorde med bredbandet...

Men det kanske går att fixa? Nånstans därinne i väggen kanske den där tråden går att fiska upp? Jag gruvar mig dock för att förklara för bredbandsbolaget eller vem det nu är som håller i det där, vad som hänt med kabeln...

Fast man kanske kan skylla på de gamla ägarna...?

Men det är ju LJUG! 

 
 
Lilla My

Lilla My

2 november 2007 10:54

hihi..det verkar hända mycket med det tekniska nu för din del...Hoppas att ni snart får tillbaka bredbandet.Modem=datastress....Trevlig allhelgonahelg!

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

2 november 2007 13:04

Lilla MY: Om tekniken funkar är jag så nöjd och älskar teknik, om det strular HAAAATAR jag allt vad teknik är°!°°°

 
IT-mamman

IT-mamman

2 november 2007 13:32

Hihihihohohohohahahahahahahaihihihihihhohohohohohohihahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahhihihihihihihohihoo!
Jag kippar efter andan. Vad sa du att du gjorde sa du? Hihahahahihihihihi....

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persiilja

2 november 2007 13:45

IT_mamma: Tänk att jag visste att just detta skulle roa dig!!!!

 
pjöllermaja

pjöllermaja

2 november 2007 14:02

hahahahahah!!!=)go! mamman!

http://pjollermaja.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

2 november 2007 14:09

Pjollermaja: Vill du att jag ska komma och gå igenom er internetuppkoppling också kanske?

 
maria

maria

2 november 2007 15:27

Ja, då var det här jag fick dagens stora skratt salva... Tack för det goa persilja:) Frågan är om jag inte skrattade mest åt att jag kanske skulle ha gjort likadant själv...

Bredbandsbolaget: Se ut som om det regnar bara:))

Kram

http://gnallspikarochlivsflanorer.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

2 november 2007 17:00

Hej du,
Skönt att vara tillbaka! Har inte sneglat på en blogg på ett tag nu,men först ut är DU!
Här har det hänt saker vill jag lova..

Förresten,det är samma tapet som var med i Äntligen Hemma...

Ha en skön helg-

http://iverashus.blogspot.com

 
Moster Mjölgumpa

Moster Mjölgumpa

2 november 2007 18:29

Nu gav du allt mig ett gott skratt. Klart att du ska skylla på de gamla ägarna. Det vore väl ändå vara en vit oskyldig lögn som ingen skulle lida av. Såvida inte gamla ägaren känner alla på bredbandsbolaget!

http://mjolgumpa.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

2 november 2007 18:50

Maria: Jag är såååå glad att kunna bidra till livets små glädjeämnen! Kram!

Kicki: En sån ära! Ja, jag har märkt att det stått stilla hos frun! Jaså det var den tapeten. Grymt snygg!!!!!!!!!

Moster Mjölgumpa: Jo, du har rätt, lite ljug måste allt till för att genomleva den pinsamheten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards