Direktlänk till inlägg 14 augusti 2007

Bajs, luktärtor och krasse.

Av Persilja - 14 augusti 2007 19:34

Ja, en dag till har snart gått med Pommac och det är hur roligt och härligt som helst. Det är underligt det där. Det är som när man får barn. Man har svårt att minnas hur det var innan. Eller svårt att fatta att det fanns ett liv utan. Som tur är kommer den känslan först när man fått barn eller som nu skaffat hund.

Jag menar innan, då man gick och längtade efter barn (vi hade många barnlösa år innan skaran kom) då hade det ju varit helt outhärdligt om man vetat hur det var där "på andra sidan".

Äh, det är nog ingen som fattar mina konstiga funderingar!

Här kommer iallfall

Pommacs vad det verkar favoritsovställnig: Han gillar verkligen att sova så.

Barnen är euforiska.

De är verkligen jättespralliga och glada. Många kärleksbevis har det kommit från dem. Här några skrivna: Det står under (om det inte syns) "det sjunde underverket i familjen".

Det är elvaåringens skylt till Pommacs bur.

Och här är en av många lappar och teckningar som dottern har producerat. Ack, ja så mycket lycka han har fört till oss!

Hoppas att han själv kommer att bli lycklig här!

Han verkar inte alls ha saknat sitt förra hem idag. Han har varit nyfiken och sprallig och glad.

Inte alls sovit lika mycket som igår.

Däremot har han bajsat fem gånger! Och inga små högar. Ska det vara så?

Nej, det måste väl vara något som är lite knas i magen?

Kanske är det inte exakt samma foder och då läste jag att det kan ställa till med lite magproblem.

Han äter då det med god aptit. Verkar gilla det.

Nåja, jag lovade ju att inte prata bajs. Förlåt!

Här kommer något som luktar godare:

luktärtor och krasse. Ljuvliga blommor som jag  har i överflöd just nu.


 
 
Kaffeflickan

Kaffeflickan

14 augusti 2007 20:17

Vår vovsing ligger också jämt med benen rakt ut. Supergulligt! Grattistill vovven. Det berikar verkligen livet att leva med djur. Vovsan är mitt andningshål.

http://timelessrooms.blogspot.com

 
Annis

Annis

14 augusti 2007 20:27

Men vilket litet underverk som ligger så sött hos er. Har jag missat vilken ras? Jag blir så avundsjuk och kär. Jag vill också men går det när man jobbar så mycket...Gossa mycket. Kramar Annis

http://www.annis.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

14 augusti 2007 20:29

Kaffeflickan: Pomamc blir nog mitt!

Annis; Det är en labrapudel! (Blandis)

 
korpmor

korpmor

14 augusti 2007 21:01

Hej!
Så han har kommit hem nu vilken underbar krabat! Kommer ihåg hur det var när vi hämtade vår Buddha.... ja,det är något alldeles särskilt med att skaffa barn..HUND;) menar jag!

http://peace.bloggagratis.se

 
IT-mamman

IT-mamman

14 augusti 2007 22:43

Ursäkta, men han heter faktiskt Pommac och inte Pomamc, Persilja. Om du inte förstår så titta i din förra kommentar här ovan. Jag vill bara se till Pommacs intressen, han har liksom berört mig.
Men jag är lite oroad över hans liggställning. Det verkar inte helt normalt. Ser mer ut som när min man ligger och sover. Har ni någon veterinär på orten som kan kika på honom? Pommac alltså, inte min man. Här ska man kikna av skratt.

Hallå, kikna av skratt var det.

Nähä.

http://itmamman.wordpress.com

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

14 augusti 2007 23:06

När jag läser om dagarna (timmarna) med lille Pommac så kan jag nästan känna en liten, liten känsla av att det kanske inte skulle vara så tokigt med en liten hund...och då har du gjort det BRA för jag gillar ju egentligen inte hundar...men Pommac är ju bara så söt!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 augusti 2007 08:38

IT:mamma: Sicken tur att det finns någon som svarar för Pmamc,pmac, poammc äh, du vet vems, intressen. Och äntligen har du kommit ner till min humlrnivå! Alltså humornivå. ÄVen om jag inte kiknade...

 
Ingen bild

Persilja

15 augusti 2007 08:39

Maria-jag blommar: Haha! Det finns några kvar av hans kull! Men...du sa liten hund...då är ju Pommac fel. Han kommer att väga 40 kg...

 
Karin

Karin

15 augusti 2007 16:37


Jag har har och har haft hundar som sover på det viset.
Basta sover så emellanåt, fast oftast på rygg som en annan krok .......
En sak de har haft gemensamt är att de har haft friska höfter.

Nosgos från Basta

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Killfröken

Killfröken

15 augusti 2007 19:47

Min hund har för vana att ligga som sfinxen ungefär. Ser både pretntiöst och tantigt ut. lite emsigt för en afirkask lejonhund men nåja, jag gillar henne ändå...

Förresten har din dotter otroligt fin handstil för sin ålder. Bra jobbat! (Jag vet, lite lärartöntigt att tänka på sånt men jag rår inte för det...)

http://killfroken.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

15 augusti 2007 20:21

Killfröken: Det ska jag säga åt henne! Hon lär bli glad. hon är nämligen mycket självkritisk och blir helt knäckt om inte syskonen kan läsa vad hon skrivit. Jag anstränger mig å det yttersta för att ALLTID läsa vad hon skrivit. Rättar aldrig stvaning heller. Säger bara BRA!!!!!! Fantastiskt!!!
Hon har ju inte ens börjat ettan-så det känns inte kul att hon är så självkritisk redan!!!

 
Killfroken

Killfroken

16 augusti 2007 22:47

Utan att någonsin ha träffat din dotter tror jag du kan vara lugn. Precis i skarven innan de börjar skolan (läs: ettan) har de som flest förväntningar på skolan och samtidigt ställer de som högst krav på sig själva.

Ungarna jag haft idag blir vansinniga om man avbryter deras skollek även om det är för att ha matte. Problemet för dom är att mattelekar inte är "riktig skola".

Bra att du uppmuntrar det som är bra med hennes skrivande, det är viktigt. Om ändå fler föräldrar kunde fatta det...

http://killfroken.blogg.se

 
Korpmor

Korpmor

16 augusti 2007 23:40

Hallå där!
I morse finner jag ett urklipp på en labradoodle valp tillsalu på kylskåpsdörren. Vill ha..varför inte...jag tar hand om den! (undertecknad min 13-årige son.) Man undrar ju om han kollar mina blogg läsningar....Nja,vi har ju typ en sån redan vet inte om vi ska ha en hund till. Men jag förstår honom de är fina! Vi kanske kan ha en hundträff snart?/ K-Mor

http://peace.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards