Direktlänk till inlägg 30 juli 2007

Blogga om det och det sker!

Av Persilja - 30 juli 2007 20:10

Vi var på IKEA för någon vecka sen för att köpa en bänkskiva men fick komma hem med oförrättat värv. Jag köpte dock en sak; denna lampskärm.

Den är varken ny eller unik på något sätt, har funnits i deras sortiment länge, men det var plötsligt som att jag såg den för första gången. Jag vet att mönstret finns som kudde och matta och annat också. Jag blir glad när jag ser den. Den är färgstark och det gillar jag. Mitt hem är inte särskilt färgmatchat. Nej, herregud, snarare rörigt och en salig blandning. Gillar att besöka bloggar där allt är lantlig stil. Med mycket vitt och naturfärgat. Men det lyckas jag sällan med här hemma. Kommer alltid dragandes med något färgstarkt. Så det är lika bra att acceptera att min stil är mer åt det "konstnärliga" hållet än åt det lantligt romantiska. Fast ändå är det såna hem jag gillar att hänga med näsan över.

(Visst låter det mycket bättre med konstnärligt hem än rörigt hem.)

Hallen/trappen är nog det som måste åtgärdas rätt fort. Jag tycker att det är så mörkt. Det är som att gå in i en  mörk skogsstuga. Ska måla väggarna ljusa och gärna även själva trappen. Men var ska orken till det komma ifrån?

Ja, det är det jag håller på med nu, bloggar mig i form! Det är ett jättebra sätt att få saker gjorda. Blogga om dem och det sker!

Nästan iallafall.

Nu ska jag ta en trisslott och vinna 25 000 i månaden i 25 år. Hörde du det bloggen!


 
 
maria

maria

30 juli 2007 20:29

Alltså det där med trissen tänker jag oxå på ibland så jag säger : LYCKA TILL!!! För kan du vinna så kan ju andra oxå..... Hoppas, hoppas....

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Maria- Jag blommar

Maria- Jag blommar

30 juli 2007 21:42

En sådan lampskärm har jag såklart också, den är i min dotters rum. Jag är ju också den färgglada typen och enorm konstnärliga, inte ett dugg röriga, haha..;)Har insett att det där totalvita, lantliga hemmen inte riktigt är min grej, men det är roligt att se dem.

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa

30 juli 2007 22:31

Kan inte förstå var det kommer ifrån, det där med bondromantiken....det fanns väl inga bönder som hade allting vitt, hur skulle de ha tid och råd med det?
De som möjligtvis hade något i den stilen var väl "överklassen" i så fall.
Det är väl gemytligare med lite "hopplock".

 
tussegumman

tussegumman

31 juli 2007 09:05

Vilken läcker lampskärm.Ja gillar mönstret väldigt mycket! Ha det gott Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Bippeln

Bippeln

31 juli 2007 11:40

Konstigt det där med prylar!? Jag har oxo sett dessa prylar på IKEA länge men aldrig reagerat över dem förräns nu i juni.

Jag var med jobbet på en Sten-mässa i Nürnberg, Tyskland och bodde då på ett helmysigt hotell. Eftersom jag var enda kvinnan i sällskapet fick jag ett enkelrum. När jag kom in där så var det ljust och vackert rum i vitt. På sängen på det vita överkastet ligger just en SÅN IKEA-kudde!!!!

Jag blev tokkär i den och hela rummet förresten. Så nästa gång jag besöker IKEA blir det såna kuddar med hem till sängen eller kanske till soffan ......

/Karin

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards