Direktlänk till inlägg 27 juli 2007

Njuter ikväll.

Av Persilja - 27 juli 2007 20:24

Solen har gassat och vädret har varit bellissimo, men jag har inte haft tid att njuta av det. Har skjutsat barn än hit, än dit. På morgonen kom kompis från Kiruna till 11-åringen. Honom hämtade vi på tågstationen vid niosnåret. Sen har det varit skjuts till bad, skjuts till skatepark, bilfärd till ICA-Maxi och sen en sista sväng till Max för att käka hamburgare. Orkade inte laga middag. Det blev spagetti och köttfärssås till lunch till nio personer (vi sex, svärfar och två kompisar) så jag kände att jag gjort mitt. Jag satte maken att gå på Max med barnen medan jag roade mig själv under tiden. Gick på Myrorna och sen på bolaget och köpte ett gott vitt vin. Det var evigheter sen jag drack vin och kände ett sånt sug helt plötsligt. Blev helt enkelt grymt sugen på ett iskallt gott vitt vin Nu har jag ett glas här bredvid mig. Alla barn sitter och ser Simpsons på DVD och maken har åkt iväg för att gulla med sin älskarinna.

(Båten...)

Och jag njuter!

Ska snart sätta mig och bläddra i nya Rosie (trädgårdstidning) och njuta av sötman/strävheten från vinet (en halvtorr Riesling).

Mmmmh!

Ska inte lyfta på rumpan i onödan en enda gång till ikväll.

Nu ska andra få passa upp mig!

Det är jag värd!



 
 
/B

/B

27 juli 2007 22:32

Skål på dig! Själv dränker jag sorgerna i ett belgiskt dyröl som min bror tipsade mig om: Trappistes rochefort 10.

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

27 juli 2007 23:21

B: Det gör du rätt i! Skål! Sov gott!

 
IT-mamman

IT-mamman

27 juli 2007 23:26

Jag skålar med min öl. Den känner jag att jag är värd efter att ha suttit två och en halv timma på cirkus. Hej och hå vad akrobaterna trillade ner och den som cyklade på lina och... Hjälp! Man behöver nåt lugnande efter en sån kväll.

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

27 juli 2007 23:43

ITM: Skål på dig oxå! Trillade de verkligen ner? Stackars akrobater. kan inte ha varit nån bra dag för dem...

 
Jalka

Jalka

27 juli 2007 23:47

Kände att jag måste skriva lite. Visade just min fru sen 20 år tebax din blogg. Hon gick på semester idag och fick lite gött Rose vin. Jag hade faktiskt tänkt ge henne just det Belgiska Trappist öl som din vän fått i tips av sin bror. Det är en av mina favoriter. Det är roligt att läsa på din blogg. Själv är jag helt ny...Började för ett dygn sedan...novis heter det...men vi har mycket gemensamt...Vi fick 4 barn på 5 ½ år...Vi träffades i april 1987 och i mars 1994 fick vårt fjärde...Så visst känner man igen sig. Min fru älskar trädgård och är precis som du en "djävel" på att kämpa...Så njut av ditt vin och sov ut...Skall hjälpa henne att komma igång med en blogg nu under hennes semester...Hälsningar... En Finne

http://justnu.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

28 juli 2007 00:16

Jalka: Hej! Kul att du kommenterade. Ni fick sista barnet när vi fick första. Ni vet vad det innebär att ha fyra så tätt! Roligt. Vi är ju inte så många "såna"...Roligt när hon börjar blogga. Lova att tipsa då!

 
Jalka

Jalka

28 juli 2007 00:29

Självklart så hör jag av mig när det blir dax. Roligt att du kommenterade mitt inlägg... Du är min första kommentator...Min fru visste självklart vilka blommor du blev så glad åt...Jag får önska er lycka till med erat barnuppfostramnde... vi ligger ju lite före...; ) Men för F.. ge inte upp trots alla bakslag... ingen kommer att göra det bättre än ni.

http://justnu.bloggagratis.se

 
Maria- Jag blommar

Maria- Jag blommar

28 juli 2007 09:26

Först vill jag säga, härligt att du fick en stund för dig själv och med ett glas gott vin! Hoppas lyxstunden gav dig mycket (även om den blev kort...)
Sedan tyckte jag ditt inlägg om att bli vuxen var bra, jag har mycket barn i mig har jag insett, och min man är sådär 'så-kan-man-ju-inte-göra' så vi krockar om det ganska ofta...

http://jagblommar.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

28 juli 2007 09:32

Japp, det gjorde en av dem. Fast det är tur att de hat säkerhetsnät. Ganska humant att se att de inte behöver vara perfekta ändå. Cyklister som tappade greppet, lindansare som druttade ner och så den stackars akrobaten. Hoppas de inte fick skäll efteråt.

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards