Direktlänk till inlägg 24 juli 2007

Trädgårdsgång.

Av Persilja - 24 juli 2007 22:21

Jag har inspirerad av min bloggvän IT-mammans FANTASTISKA trädgård någonstans i Sverige (söder om dalälven) blivit inspirerad till nya gångar i min trädgård. (Hon har en grusgång i sin trädgård som man ska kunna gå och äta sig igenom, körsbär, äpplen osv. Vilken underbar idé va?) Jag har ingen grusgång. Ännu. Man vet ju aldrig. Men jag hittade en massa hemgjorda betongplattor bakom härbret, totalt överlövade och bortglömda och dem tog jag och provade lägga ut där jag vill ha en gång. Och se:

Vilken magi det blir. Plötsligt är det mycket roligare att knata till tvättstrecket! Där plattorna tar slut, där byter jag material. Där kan jag lägga natursten eller något annat jag ramlar över. Jag tänkte mig att den påbörjade gången ska leda vidare runt i trädgården i sneda vindlande böjar. Nu får plattorna ligga där någon vecka så att gräset gulnar under så har jag perfekta mallar att gräva ur. Sen är det bara att trycka ner plattorna i marknivå. Tack för inspirationen IT-mamma! 

 
 
Maria.-Jag blommar

Maria.-Jag blommar

24 juli 2007 23:33

Det blev ju jättebra med en sådan gång, jag måste nog "gånga" till min trädgård...
Mysigt också med kyrkstuga och dess minnen. Jag har sovit två nätter i två olika kyrkstugor i G-stad. Jag tror faktiskt att det spökade i den ena, men det var ett snällt spöke...

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

25 juli 2007 09:01

Maria: Måste nog piffa upp den lite. När ork finnes. Mina föräldrar orkar inte längre och det borde bli mitt ansvar om vi ska kunna ha kvar den. Målning behövs av dörrar och fönster. Det är så mysigt i Gammelstad men tyvärr håller en ganska stor andel av stugorna på att förfalla. Vår är rätt fräsch trots allt.

 
Ozzy

Ozzy

25 juli 2007 11:02

Jag har sett IT-mammträdgården live. Den är fantastiskt fin! Jag skulle aldrig orka med en trädgård tror jag, vill att det ska bli fint och färdigvuxet på en gång. Kan liksom inte tänka tio-tjugo år framåt. Därför är jag heller ingen sparare. Fast ibland står jag och retar mig på "ååå varför slängde jag den där grejen, den hade ju varit perfekt nu". Men, vad gör man inte för att underlätta alla miljarders flyttar man tar sig för i sitt liv. Hej babberiba vad långt det blev.

http://clownozzy.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

25 juli 2007 14:08

Ozzy: Woaw! Lyllo. You´ve been there! Det är BRA att inte spara. Det bara tynger ner och binder fast dig. Det är ju du då ett levande exempel på; fri som fågeln och kan flytta lätt. Det är faktiskt en sköööön känsla. Prylar ska inte äga dig.

 
IT-mamman

IT-mamman

25 juli 2007 19:34

Tack Persiljan, vad snällt skrivet! Och det blev ju väldigt bra med plattorna! Gången svänger så där lite lagom. De där höga växterna som du har vid sidan av gången skärmar av lite. Härligt! Kanske bättre än häckar?
Nu är du överdrivet snäll Ozzy. (Fast jag gillar det!)Du får komma hit snart. Tror mest du har varit här under "innesäsongen". En ledig dag i vår hängmatta? Nej, visst ja, den är ju trasig.

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

25 juli 2007 22:00

IT.mamma: Det är någon form av buske där på sidan om gången. Har inte identifierat den ännu. Men den blommade nästan som en ros, kanske en schersmin ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards