Direktlänk till inlägg 15 juli 2007

Vårt kök.

Av Persilja - 15 juli 2007 00:15

Jag njuuuter över att inte ha något egentligt måste just nu. Jag har lovat umgänge med familjen som är på besök imorgon men känner att det inte är någon katastrof om jag säger bort det. Vi har ju umgåtts flitigt både idag och igår. Och det är känslan av att jag

vara fri om jag vill som är så skön. Även om vi hänger med dem imorgon så är det möjligt att låta bli. Skön känsla...

Avspänt!

Har fotat köket.

Orustat, ett mischmasch av stilar och furu, men ändå gillar jag det. Vi ska måla vitt så småningom. Jag kommer förmodligen att måla skåpluckorna i samma kulör. Funderar på lmild grön färg. Typ den som stolen har som sticker upp vid bordet. Eller så vitt. Andra sidan, vid spisen tar jag nog helt bort skåpen och sätter en fläktkåpa i rostfritt och så bara vita öppna hyllor. Samt en vacker mosaik i mild kulör. Kanske pärlemorsvitt.

Ser ni bordet i mitten. Det är en nödlösning som funkar så bra att det nog blir permanent. Mitt gamla bord med marmorskiva som jag köpt på loppisbutik. Det har stått lite överallt i hemmet. Det har också varit akvariebord ett tag. Men nu har det hittat till sin rätta plats. Perfekt arbetsbord. Tack vare marmorskivan står det tungt och glider inte iväg. Marmorskivan är perfekt att baka på också. Och med den stora skärbrädan blir höjden perfekt.

Under ryms sopkorg och pall för höga skåp. För barn och mammor som inte är så långa.

Matplatsen är också bra och praktisk. Funkar perfekt för upp till 12 personer. En lite ljusare bild:

Jag hatar att använda blixt, och ikväll (inatt) var det riktigt skumt ute så det blev mörka bilder. Det ska bli kul att få tapetsera om i matplatsdelen och att måla skåpluckor och byta kakel och annat i köksdelen. Men det är inte bråttom. Det får bli sen.

Det funkar fint och det är trivsamt. Trots furun som jag trodde att jag hatade. Länkar här och här till hur köket såg ut när vi var på visning. Alltså förra ägarens kök.

 
 
Millis

Millis

15 juli 2007 07:10

Ert kök är jättehärligt redan nu och med enhetlig färg på luckorna kommer det att bli ännu finare. Jättebra lösning med marmorbordet, som arbetsbänk.

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

15 juli 2007 08:08

Millis: Tack!

 
decembertjej

decembertjej

15 juli 2007 08:25

God morgon!
Jag skulle kunna flytta in hos dig med detsamma. Du har precis så där hemtrevligt som jag vill ha det. Jag ska visa några bild hemifrån mig - en annan dag. Måste försöka röja bort all tvätt först ;-)

Den senaste bilden, den nu lånat, är också på pricken min smak. Det är bara att jag inte får till det, eller om jag ska vara ärlig så har jag lagt den biten åt sidan ett tag. Visst har vi det ok hos mig, vi bor i ett 100-årigt trähus (litet!) i behov av renovering - men grunden är bra. Men när jag ser ditt kök och din matplats så känner jag vad jag saknar: YTA.

Jag har svarat på din kommentar inne i min blogg. Du var morgonpigg :-)

Ha det så gott.

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

15 juli 2007 09:11

Decembertjej: Ser fram emot bilder. Jag är inte heller gång med hemmastajling. Det är som att sen jag flyttade hit (för 6 veckor sen) är jag mer nöjd. Fast det inte alls är tiptop. Men det är vårt och jag känner att vi ska bo här så inget är bråttom. Tvätthögar. Hm. Vår vardagsrumssoffa har blivit tvättförvaring. Eftersom vi inte har lyckats koppla i ngn tv ännu i v-rummet så är soffan alltid ledig. Och hjälp vad den sväljer många högar. Det är mer som en garderob-dit hamnar all vikt tvätt och sen hinner jag inte bära den till garderoberna...(hinner???)
Så bra att du tar med bärbara! Haha! Så att du inte får abstinens! Men göm den för barnen!

 
Hannele

Hannele

15 juli 2007 12:09

Träfärgade skåpluckor är snygga, lugnande.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 juli 2007 13:56

Hannele: Jo, det är nog så. Träelementet... eller jord symboliserar det kanske i kinesisk lära...

 
decembertjej

decembertjej

15 juli 2007 14:37

Min vardagsrumssoffa ser exakt ut som du beskriver din :-)

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

16 juli 2007 15:28

Jag tycker det ser fint ut! Trasmattan och nödlösningsbordet gör sitt till helheten. Mitt kök är i orginal sen 1963 och skulle ha renoverats i sommar, men är nu uppskjutet ett år till. Och det går det med!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

16 juli 2007 16:00

Lisa: Varför blir jag alltid så glad när du hälsat på? Kanske för att du börjar kännas som en kär gammal vän! Jag blir så glad när du säger att det ser fint ut! Visa gärna ditt -63kök. Skulle vara kul att se!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards