Direktlänk till inlägg 25 juni 2007

Operation tömning.

Av Persilja - 25 juni 2007 08:39

Från strålande sommarvärme i helgen till svala hårda vindar idag.

Fast det är bra arbetsväder iallafall.

Idag och imorgon och i övermorgon måste jag jobba som en tok med att tömma radhuset som får nya ägare 29/6.

Nu drar jag en kort resumé för eventuella nytillkomna läsare; vår familj har bott i Kiruna i drygt åtta år och under tiden har vi haft vårt lilla radhus kvar i Luleå, där vi bott på en del lov. Annars har det stått tomt med sänkt värme och gamla skruttiga möbler och porslin osv. Dock fullt beboeligt. Sen när vi bestämde oss för att flytta till hemstaden igen köpte vi detta hus som vi nu bott i en dryg månad. Och så sålde vi radhuset. Efter att jag stajlat det så att det såg jättefint ut.

Nu ska jag alltså tömma det. En hel vind full med saker som vi burit upp under en tioårsperiod. Plus porslin, skrot, skräp och diverse bråte. Efter tömningen måste det förstås skuras och göras klart för de nya ägarna som ska ha nyckeln i sin hand på fredag denna vecka. (För den som vill kika hur det såg ut efter stajling kan ni välja den 17 mars i min blogg-där kan man se alla stajlade rum både före och efter.)

Men nu måste jag först sitta och vänta på att rörmokarna ska komma och göra klart all vattendragning i detta hus. En kran utomhus ska det bli och ett avlopp i övre badrum inför eventuellt bad däruppe så småningom.

 
 
Anna Stilla

Anna Stilla

25 juni 2007 10:18

Jag har varit borta ett litet tag. 9 dagar typ. Hos vettiga människor är det 9 inlägg jag har missat men hos dig är det ett helt liv ju :).

Kram på dig Persilja!

http://www.annastilla.blogspot.com

 
maria

maria

25 juni 2007 12:44

Huga! Flyttjobb igen då!

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Maria-jag blommar

Maria-jag blommar

25 juni 2007 13:14

Fint hem, är det radhuset eller ditt nya som syns på bilderna? Tack för resumen förresten, jag är ju en relativt nykommen Persilja-läsare! Jag har också passat på att städa idag i regnet...

http://jagblommar.blogspot.com

 
Millis

Millis

25 juni 2007 15:05

Tur att du är en sån hejare på att packa;)

http://millis.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

25 juni 2007 19:20

Ja du har sannerligen att göra, inte bara ett hus att sköta, men det blir väl skönt bara du får det avklarat och gett nycklarna till nya husägaren, men du får väl hjälp av gubben eller sitter han fortfarande i båten..
kramar kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Lisa

Lisa

25 juni 2007 20:44

Ahaa, då fattar jag!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Tussegumman

Tussegumman

25 juni 2007 20:44

Jag är imponerad hur du klarar av alla projekt samtidigt skall du flytta grejor igen! Vilken energi du har! Hade jag hälften av din energi så skulle jag vara överlycklig! Jobba inte ihjäl dig ta ett djupt andetag emellanåt och belöna dig med något det är du värd! Ha det gott/Tussegumman

http://tussegumman

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

25 juni 2007 22:23

Jag lämnade en kommentar tidigare idag, men den verkar ha försvunnit någonstans på vägen...Jag undrade om de fina rummen ovan är från radhuset som ni sålde eller från ert nya hus? Tack också för resumen, jag är ju en relativt nybliven Persilja-läsare..

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

26 juni 2007 00:25

Anna Stilla: Hmmm! Hur ska jag tolka detta nurå??? "Hos vettiga människor..." hmmmmpfh! Tur det var DU jag tar det som en komplimang då! haha!

Kicki: Min guuube är så passande på tjänsteresa!

Tussegumman: Tack! Suger i mig berömmet! Slurp! Det behövdes!

Maria-jag blommar. Den fanns här, din andra kommentar-jag har bara jobbat hela dan-kom hem nyss kl är 00:25...Har alltså inte hunnit vara vid datorn...Jo, rummen är från radhuset. Om du vill se mera från radhuset som jag stajlade så kan du söka på före efter då borde det komma upp. Jag kan förresten lägga in en länk...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards