Direktlänk till inlägg 10 juni 2007

Före och efter häggspinnarlarverna.

Av Persilja - 10 juni 2007 22:17

Måste bara visa bilder på före och efter häggen. Det var ett vackert träd, det var det.

Men larverna var äckliga.

Väldigt äckliga!

Så jag planterar syrener som vi kanske kan njuta av om några år. Ska kolla vad man får betala för en syren imorgon.

De får aldrig några sjukdomar eller skadeinsekter verkar det som.

Och doften av syren är lika god som av hägg.

Min mormor hade en hemsamarit som hette Syrena. By the way.

Gäsp! Fan vad uttråkad jag är nu. Och uttråkande!

Mellansonen har gått med i byns fotbollslag. Träning två kvällar i veckan och match varje helg. 

Tre veckors sommarlov endast. Nu vill yngste sonen också börja. Samma där, träning två ggr och match en gång. Hjälp, sommarlovets frihet är hotad! Jag kommer att sitta i bilen en massa kvällar eftersom träningen oftast är i byn en mil bort. 

Men barnen kommer in i gängen och får motion. Så då får man ju offra sin frihet. Snyft! Till hösten börjar de basket och då blir det än mer skjutsande. Bosätter man sig i en by så är det så...

(Vad har vi gjort!!!???)

Nej, jag bara skojar.

Det är lungt. Jag kör så gärna bil... 


 
 
Barbro

Barbro

11 juni 2007 00:07

Jaså, har den gått till de sälla jaktmarkerna nu, den fina häggen... jag förstår dig, själv försöker jag som sagt stålsätta mig.... de kommer snart att försvinna... hehehe , låter lite ansträngt eller hur? Fina bilder från trädgården...

http://www.barbros.blogg.se

 
Pippi

Pippi

11 juni 2007 09:36

Men oj, vilken skillnad! Häggen var tjusig, men jag tror att en syren utan häggspinnarlarver har minst lika stor potential ;)

http://pippi.blogg.se

 
kicki

kicki

11 juni 2007 09:44

Det blev faktiskt bättre utan häggen, och när du fått dit en syren sen då blir det fulländat, de luktar ju godare och har finare färg, och så slipper du denna ohyra.
Har du någon träningsvärk förresten..
Du är duktig tycker jag..
kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Hundbiten

Hundbiten

11 juni 2007 14:03

Precis det där larvproblemet har jag också med två häggar på tomten. Det finns både björkar, syren och lönn omkring dem, så jag funderar på att ta bort dem jag också. Just nu är de fullkomligt överspunna och ser ut som spökträd. Och går man nära så ser man kryllet av svarta larver. Överallt. Blä!

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

11 juni 2007 23:32

Helvetes jävlar hägglarverna har hittat hit i år med. Men jag har bara tre träd på tomten som står för allt insynsskydd så jag kan ju inte kapa dom. Men fy så äckligt!

http://mittlillahus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards