Direktlänk till inlägg 23 april 2007

Info om bloggkapning.

Av Persilja - 23 april 2007 09:30

Här kommer ett klipp från flitigamyrans blogg för den som vill veta mer om det trista som kan förekomma med våra bloggar:



Krafttag mot kopiering av bloggar hos blogg.se!

Uppdatering den 20/4

Jag ser av kommentarerna att många tror att det rör sig om att "låna" bilder från andras bloggar, men det gör det inte. Detta handlar om ett organiserat kopierande av hela bloggar. Man använder sig av en befintlig blogg med namn och allt men gör ett tillägg i namnet. Kopian ser i vissa fall ut som originalet men används som "språngbräda" till andra sidor som innehåller porr.

Man kommenterar också i "andras namn" och lämnar efter sig en bloggadress, snarlik någon som verkligen excisterar, men även här leder adressen leder till porrsidor.

För en tid sedan "roade" sig något/några med att kommentera i mitt namn och lämnade efter sig en länk som var väldigt lik länken hit till Flitiga Myran, men klickade man på den hamnade man på en "annan" sida.

Detta är var det hela handlar om, inte att man ibland kanske lånar er bild utan att ange varifrån den kommer.
Men det ska man ju göra, det hör till god bloggsed att även länka till inlägget där bilden ligger. Men det vet ni ju allihopa;)

Originalinlägget börjar här:

Nu tar blogg.se ett krafttag mot mafiosos och andra som kopierar inlägg, bilder och som i mitt fall hela min blogg för att driva trafik till sidor med tvivelaktigt innehåll. I ett upprop ber de oss användare och läsare att anmäla den typen av upphovsrättsbrott.

Ett mycket hedrande och välkomnande initiativ tycker jag!

Detta är informationen blogg.se går ut med, den finns också att läsa på info.blogg.se


2007-apr-19 12:11

På senare tid har några bloggar på blogg.se och webblogg.se råkat ut för att andra personer har kopierat hela inlägg, bilder ja tom hela bloggar. Vi tänker ta krafttag mot detta och ev. använda jurist för att stävja dessa upphovsrättsbrott.

Vi har hittat kopior på hela bloggar på mafiosos.se, foto-blogg.se, pixbox.se och mingler.se

Kontrollera så att inte din blogg, din bild eller ditt inlägg har blivit utsatt för detta.

För att hitta kopior av din blogg på andra ställen kan du använda Google (både bild och textsök), knuff.se:s och bloggportalens sökfunktion. Sök på bloggens namn, underdomän, unika rubriker i inlägg etc.

Ju fler som hjälper till i uppropet ju större påtryckning kan vi utöva mot de som förstör och mot de som skyddar dessa förövare.

Blogg.se-teamet

2007-apr-19 @ 12:37 Permalink Bloggning Kommentarer (17) Trackbacks (0)

 
 
elaina

elaina

23 april 2007 22:54

Hej P!
Länkar hit till detta inlägg hos Dig för jag tycker att informationen behöver spridas.
Vad mer kan vi göra...
?:´0(

http://elaina.bloggagratis.se

 
winnerhorse

winnerhorse

23 april 2008 09:04

Förskräckligt!
Man är helt enekelt ett villebråd även här, bara för att man vill skriva och tycker attd et är roligt.

Arrrghhh, inte ens i rusningstrafiken går man fri, stötte på en gnuggis igår. En gubbe som passar på att gnida och trycka sig emot en där man står i tunnelbanan som en annan packad sill.

Herre min je- vilket samhälle!

Två helt olika saker men samma sjuka fenomen. Det viktiga är ju att du efter att ha tänkt: jag skiter i det här nu kom på att det inte är det rätta medlet.

Själv hade jag om det vore möjligt nitat gnuggisen bakom mig.

Upp till kamp och må det "goda" (det normala)i samhället vinna!

http://www.winnerhorse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards