Direktlänk till inlägg 17 april 2007

Mac/PC -döm själva!

Av Persilja - 17 april 2007 17:57

Min son är pc:it! Själv är jag macfrälst.

Intill döden trogen min mac.

(För jag klarar inte av en pc.)

Den har ju två knappar att välja på på musen!

Jag blir ju helt förbryllad.

Sen har den så ologiska program.

Don´t like PC! Hate PC!

MEN, nyss när jag fick spel för att det ALDRIG fungerar gick jag in på pc:n, nej nu ljög ag, jag bad sonen gå in på PC:n för att kolla hur det blev där.

Döm om min förvåning när sidorna ser helt annorlunda ut! På PC:n ser det ut att ha fungerat!!!

Medan på min mac ser det inte alls ut som att det fungerar.

Tror fan att jag sliter mitt hår!!!

Här har jag trott att det jag ser-det ser andra också. Men på PC:n är alla bilder mycket större! (Skärmstorleken är densamma.)

Min blogg är FUL i PC:n!

Men rätt.

Jag vägrar att gå över till fienden!

Aldrig att jag sänker mig till såna nivåer!

Neae!

Men så här ser det ut, mina inlägg i olika apparater!


 
 
Ingen bild

Mac-freak

17 april 2007 18:14

Mac är bäst!!! =)
Däremot så är Safari inte så bra på att tolka hemsidor.
Jag kör alltid Firefox. Det är helt klart den bästa webbläsaren, både till PC och till Mac.

www.getfirefox.com

 
Ingen bild

Fredrik

17 april 2007 18:21

Du kan inte ha text på sidan om bilder som är sådär bred...

 
Ingen bild

Persilja

17 april 2007 18:25

Tack Fredrik för att du uppmärksammar mina problem!!!
Men jag insåg inte ens problemet eftersom det ser ut som det gör i min mac-se bilder.

 
Liten

Liten

17 april 2007 20:09

Haha! Det här var klart roligaste idag!!! Fan va jag skrattat! Du är så bäst!

http://randigahuset.blogspot.com

 
Annis

Annis

17 april 2007 20:54

Var har du dessa blommor? Fina....inte årets antar jag...

http://annis.blogspot.com

 
Ozzy

Ozzy

17 april 2007 21:42

Men det konstigaste är att du lyckats lägga den fina bilden på röda stugan med massa blommor FRAMFÖR din egen text.

http://clownozzy.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

17 april 2007 22:07

Annis; fjolårets stiugblommor i L-å skärgård.

Ozzy: JAG har inte gjort nånting, det är helt och hållets min dators fel, i macen hamnar texten under bilden och i pc bredvid...suck!

 
Lisa

Lisa

17 april 2007 22:18

Mac är skit, likaså allt annat än blogspot! På blogspot behöver man inte skriva in några jädras koder som står till höger. Din pöjk äger! Hehe..

http://mittlillahus.blogspot.com

 
elaina

elaina

17 april 2007 22:37

Dear Parsley!
Jag har fullt upp med att förstå filmjölkslimperecept idag.
Känner mig så korkad:
PC är det som bröd å Mac limpa?
I brist på limpa äter man bröd?
Men bättre limplös än rådlös.
Ju fler bagare desto sämre kakor?
Det va två bagare å en smet,
hejdååååååååååååå-reeeeeeeeeeee....
;0)
*skrattar-åt-eländet*

http://elaina.bloggagratis.se

 
Barbro

Barbro

18 april 2007 00:02

Ha, ha, ha, ha... vad du är rolig persilja! Ser att du har lite problem...fniss fniss.. hoppas att det rättar till sig, tyvärr har jag inga goda råd att komma med, annat än.....kapitulera och byt till PC nu....hihihi

http://www.barbros.blogg.se

 
Anna Stilla

Anna Stilla

18 april 2007 00:15

Jag har en pc och din blogg ser jättefin ut i den. Även när du är arg. Att slå sönder saker leder till krig. Jag föreslår några starka (allt över 4,5% är tillåtet). Sedan ser man både åt höger och vänster och allt är lullullull. Testa!

http://www.annastilla.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

18 april 2007 08:31

WORDPRESS! Jag säger det bara en gåbg till: WORDPRESS. Går du inte över nu, får du skylla dig själv! Tänker inte komma och samla ihop resterna av dig. Jag ska be sektledaren att inviga dig med en fin ritual.
Den där lilla röda stugan vill jag se mer av. Var ligger den? Eller är det hemligt? Har du dator och internet där, för vem ska annars ta hand om oss andra bloggare i sommar om du flyr dit? Har du tänkt på det?
Mac är bättre tycker jag. Enklare, nästan inga virus, färre kommandon, inga konstiga medalanden: "Du har utfört en otillåten åtgärd" och sånt. Men jag har PC, eftersom jag inte fattade PCárna i skolan när jag körde Mac hemma. Men hur det ser ut beror väl på olika webläsare?

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

En heeeeelt luuugn Persilja

18 april 2007 08:53

Lisa: Jag har minsann två nya sidor på blogspot men lyckas inte få igång någon-så du har rätt-eller nej-mac är inte skit-men jag får nog ändå gå över till pc...

Elaina: DU har fattat galoppen. Mac är limpa och pc är bröd så sant som det är sagt!

Barbro: jag får nog kapitulera...suck

Anna Stilla: Jag måste nog testa-spelar det nån roll att klockan bara är 9 på morgon?

 
Esters mamma

Esters mamma

18 april 2007 09:51

Jag fattar ingenting....
På min skärm ser det ut som på din Mac fast jag har en PC. Din blomstugbild har jag inte sett alls, var är den?

http://estersmamma.blogg.se

 
Esters mamma

Esters mamma

18 april 2007 09:53

fö´låt. jag hittade stugan nu.
jag letade lite dåligt, det händer så mycket här så det är lätt att missa ett litet inlägg när man måste läsa så många på en gång :-)

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Persi

18 april 2007 10:02

IT-mamman: Jag får väl blogga lite om min fina stuga...som ligger på "sådär som man kan vara när man vill...hm...görabarn"holmen. (Alltså såna hus som samer bor i som är som tält fast av tunnaträdpålar"-holmen) (Rebus) Fattar´u???

Esters mamma: Enligt ovanstående kommnetatör beror det på WEBLÄSAREN!

 
IT-mamman

IT-mamman

18 april 2007 10:57

Du har blivit smittad av Eric(a)!
Jag var tvungen att som grävande bloggare googla på knasön. Kartsidan på Eniro hängde sig, så jag är inte mycket klokare nu. Men jag såg en finsk flagga fladdra nånstans. Ligger det i Finland? Som sagt, hur blir det med internet där? Eller är det flaskpost som gäller?

http://itmamman.wordpress.com

 
IT-mamman

IT-mamman

18 april 2007 11:25

Det kunde jag väl tro, att om du hade sommarstugan på DEN ön! Här får du en länk till andra orter som har skojiga namn (var tvungen att googla lite): http://asofroniou.blogspot.com/2006/12/barnsligt-jag-vet.html
Men hur blir det med internet i sommar? Eller kör ni med flaskpost på ön?

http://itmamman.wordpress.com

 
IT-mamman

IT-mamman

18 april 2007 11:28

Jag trodde min kommentar hade kommit bort. Persiljan verkar ha så krånglande dator, så man vet aldrig. Därav den andra kommentaren som innehåller lite av det som fanns i den första. Så ingen tror att jag inte har koll på tillvaron. Börjar tappa greppet och så där.
Men Knasön ligger väl i Sverige ändå?

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards