Direktlänk till inlägg 13 april 2007

Ny tidning: Rosie!

Av Persilja - 13 april 2007 19:27

Ååå, vilken bra tidning jag hittade igår! Den är alldeles ny och alldeles perfekt för mig! Åtminstone detta numret. Och i nästa nummer ska de besöka en konstnär från norrbotten (som bor söderut nu) som har skitskön stil hemma hos sig. Annika Huett heter hon. Denna tidning är precis i i min smak!!!
Längtar efter att få se om nästa nummer håller måttet.

Idag har jag vi varit på badhuset, jag och två av pojkarna och dottern och en kompis till dottern. Känner mig mör av simningen. Härligt!!! 8-åringen och jag hoppade trampolin mest hela tiden. Jag dök, han slog volter. Det är ungefär nyss som jag har börjat njuta på badhuset. Tills nyss har det BARA varit stress att vakta alla hela tiden. Men nu kan alla simma och jag kan äntligen slappna av och bada och ha kul jag med. Det är såna gånger, på badhus, utomhusbad och badstränder som man inser vad man gjort när man skaffat fyra barn tätt. Såna gånger är det ingen lek! På badstranden sitter en flerbarnsförälder pinnrak i ryggen och djupt koncentrerad på att hålla ögonen på alla barn som springer åt alla olika håll. Att i solblänket se vilka barn som är ens egna kräver sin kvinna! Tänk att kunna ligga och sola på en badstrand och blunda!!! Woaw, vilken lyx!!!

Nu luktar huden klor, det svider lite i ögonen och maten smakar ypperligt när man kommer hem till dukat bord...

Nu har jag bara bowlingen kvar så har jag uppfyllt dotterns önskningar om det perfekta påsklovet...

 
 
Clara

Clara

13 april 2007 20:27

Äntligen skriver min lilla darling ett inlägg.....jag började bli riktigt orolig ett slag trodde du fastnat i en snödriva, eller nåt! Tänk att man kan bli så beroende av sina bloggvänner!Mysigt det låter med badhuset...jag funderade ett slag att gå och simma en morgon i veckan men blir ju aldrig färdig....
Kram på dig lilla badgroda!

http://claraslinneskap.blogspt.com

 
Esters mamma

Esters mamma

13 april 2007 20:55

Jag kan inte gå till badet med pojkarna. Står bara och oroar mig, gör inte så, hoppa inte där, simma inte ut, ojojojojoj...
Jag är vattenrädd. Man skulle lära sig att simma i Torneälven med en maxtemp på *hmmm* 18 grader en bra sommar. Inte undra på att man inte är så bra på att simma.
Jag gjorde ett val med Ester, jag ville inte gå på babysim för att jag inte är bekväm i vattnet. Hon får lära sig med sina bröder och pappa.

Bowling är jag inte så bra på heller, jag brukar tappa klotet så att det flyger all världens väg men inte på banan utan tex på mina fötter, grannens bana eller *lite* bakåt. Jag får ha staketet uppe så att jag åtminstone får nån poäng. Dom är snälla med mig min familj.









Men det är kul :-))

http://estersmamma.blogg.se

 
Anki

Anki

13 april 2007 22:31

Kul, ska titta efter den tidningen, baduset ja en fasa för en trebarnsmor (8, 3,5, 1,5)
Men med 8 åringen och någon av flickorna funkar det. Visst blir man hungrig av att bada jag undrar varför?
Känns lite svårt att skriva trebarnsmor, jag har oxå 4, egentligen min lilla ängel kan du läsa om på http://medlem.spray.se/lillaisa

http://sytt.blogg.se

 
Ingen bild

Claras fanclub

13 april 2007 23:06

Lilla Clara, om du inte vore så förfärligt söt skulle jag hugga ur ett isblock ur torneälven och skicka med lastbil och så skulle jag tvinga dig att gräva ner det i din nya rabatt och så skulle du få se hur det känns!!! Men nu gör jag inte det...fastnat i en snödriva...mutter...mutter...

 
elaina

elaina

13 april 2007 23:25

Whole lot a´ Rosie!
en av mina Sys kallas så...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

14 april 2007 00:16

Anki: Tack för att du berättade-har hälsat på hos Isa nu. Underbar sida!!! Kramar!!!

 
Ingela

Ingela

14 april 2007 00:49

Jag känner så väl igen det du berättat om bad med 4.För mej var det en chock med två barn som var lika ljushyade som alla andra, de två första som är mörka såg man ju hur bra som helst, men de där skära små ungarna fick man ont i ögonen av att försöka hålla koll på. Nu simmar alla uton den yngsta hos oss. Men snart så...

http://www.kuoksik.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards