Direktlänk till inlägg 8 april 2007

Hemma hos...ostajlat...

Av Persilja - 8 april 2007 09:22

Vi har firat påsk i liten skala men med traditionella inslag såsom påskäggsmålning. Efter middagen igår ville barnen måla ägg och det fick de förstås. Helst hade jag städat undan i köket först men hallå! att få fyra syskon att göra samma sak exakt samtidigt och helst då frivilligt, det är inte lätt, så det gäller ju att fånga stunden när den kommer. Så en kvick avdukning och fort fram med ägg och färger. Roligt hade de och snygga blev äggen. De äter vi upp idag tillsammans med skinka, köttbullar, sill och lax nedsköljt med påskmust. Imorgon ska jag nog laga Lantlivs lammfärspaj. Men jag är inte den som planerar så vi får väl se imorgon...Det vore fint att kunna photoshop, då hade jag kunnat sudda ut röran i bakgrunden på bilderna...Då hade det sett ut som i inredningstidningarna. Nu ser det ut som hos oss-och jag står för det! Jag är STOLT över röran! Den visar att jag är en klok mamma som inte städar i första hand. (Visst???)

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

8 april 2007 09:55

Ja, visst får man passa på när 4 syskon, vill göra samma sak, samtidigt.... speciellt om det är något så trevligt som att måla påskägg!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
IT-mamman

IT-mamman

8 april 2007 10:04

Ser underbart ut! Själv lämpade jag ju ut mina äldsta till farmor och skickade med en påse äggfärg: "Ni kanske kan pyssla.."
Det enda pyssel 2-åringen fick vara med om var att sätta påskfjädrar i riset. Men jag kan ju bättra mig till ett annat år.

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

8 april 2007 10:09

IT-mamman: Anar jag dåligt samvete? Lägg ägg! Varför det? Du är generös och lånar ut dina guldklimpar till farmor och det är värsta Win-win situationen. Så gör bara en riktigt generös och osjälvisk mamma! Så det så!

 
Ingen bild

Lantliv igen

8 april 2007 11:30

Vad kul att du vill göra "min" paj, om det är någon som ska bli politiker så är det du! Tänk vad världen skulle bli bra. Och till för ALLA. Ang. EU - röstade nej, men det är en komplicerad fråga när världen ser ut som den gör. Och du en hemlis - jag jobbar för LRF på halvtid när jag inte är barnledig. Vi kanske kan samarbeta när du blir politiker : ), men lärare skulle du också passa till!

 
elaina

elaina

8 april 2007 20:50

det finns väl en devis som lyder:
"När det är stökigt tyder det på att någon har varit klok nog att göra något roligare än att städa..."
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards