Direktlänk till inlägg 6 april 2007

Påskfrid...eller inte...

Av Persilja - 6 april 2007 20:05

Satt och bloggrade runt bland favoriterna och läste ikapp allt jag inte hunnit. Hurra för långhelger utan krav!!! Det är så förbaskat skönt att faktiskt inte ha något planerat. Inte en gäst, inte några resor, ingenting. Bara någon unge som tittar förbi hos mina ungar och lugn och ro, kravlöst!
Man behöver verkligen inte göra nånting särskilt. Barnen mår bra av att ha tråkigt. Då kanske de ritar efter ett tag eller sitter och sprättar på gitarren (som sonen, 8 år, gör nu).
Jag försöker stå ut även om det låter (förlåt sonen) förjävligt. Hur ska det låta bra nån gång om han aldrig får hålla på???
Fast ibland skriker vi unisont "SLUTA!!!" Men inte nu...

Skulle inte skrivit nåt. Nu bråkar de så det slår gnistor.
8-åringen och 6-åringen bråkar så mycket nu. Ofta!!! 6-åringen är i trotsåldern och eftersom hon varit en ängel tills nu har hon en massa att ta igen. Alla trotsåldrar på en gång!!!
Fy för den lede!!!
Nu går jag fort härifrån. Vill inte vara i detta rum längre!!!



 
 
Barbro

Barbro

6 april 2007 22:25

Min 6 och 8 åring kan också bråka. Tro mig! Jag kan bli tokig ibland... kom igång på det och stressen och skrev just i min blogg om fina(?) tips från USA för att hantera stress... Kul med kroppsdefekter förresten. Jag har en. Eller flera... men en är att min högerhand inte går att lägga plant mot ett bord el.dyl Vänster går jättebra men höger är styv som en kakelplatta (??). Har alltid varit så, som tur är annars skulle jag tro att jag fått någon allvarlig sjukdom.. Glad påsk..

http://barbros.blogg.se

 
kirsti

kirsti

7 april 2007 08:25

Ja, hurra för en totalt oplanerad och tråkig påskhelg!
Blev så glad när jag yrvaket nu på morgonen såg att det snöar utanför fönstret.. Nu behöver man inte ens bekymra sig över att behöva tänka tanken att man borde gå en promenad ute i vårsolen! :)
Glad, kravlös påsk-fortsättning!

http://kirsti.tradgardsblogg.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

7 april 2007 09:08

Finns inget så skönt än tiden när alla fortfarande snusar o man får sitta här vid datorn i lugn o ro...
Om sonen ska bråka med någon här hemma så finns tyvärr bara oss föräldrar att tillgå, så gissa hur roligt det är att vara slagpåse i alla trotsåldrar o pubertetstjafs... Kan garantera att även sonen nog skulle föredra att tjafsa med ett syskon hellre än med oss. När han var mindre så sa han att småsyskon hade man just för att ha någon att bråka med, vad skulle man annars ha dem till...:)

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

7 april 2007 09:55

Vännen!!! SÅ är det ju verkligen! Ska genast vara tacksam när stickorna ryker! För dels slipper ju jag och dels får de övning! Det är så bra att hälsa på i varandras liv och ta lärdom av varann! Kramar!!!

 
Ingen bild

Persilja

7 april 2007 09:57

Kirsti: vad glad jag är att du kommenterade hos mig nu! Har tappat bort dig! Nu ska jag genast lägga dig bland mina länkar så att det inte händer igen. Njuter av ickevårliga bilder hos dig. Fniss!

 
Ingen bild

Persilja

7 april 2007 09:58

Barbro: Tänk vad många kroppsdefekter jag fick reda på nu! Oj, vad jag känner mig normal plötsligt!!!

 
Clara

Clara

7 april 2007 14:59

Jag har också en liten "mask" som kryper innanför skinnet på övre högra kindhalvan ibland...visst är det äckligt!? Men tydligen fullt normalt....just nu känns det som jag har myror i hela kroppen, för jag är frustrerad över att jag inte kan läsa bloggar och skriva intressanta inlägg som jag vill...eftersom jag jobbar HELA påskhelgen! Får trösta mig med att det syns i lönekuvertet nästa månad!
Kram på dig!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Hundbiten

Hundbiten

7 april 2007 16:35

Mina är snart 5 och 7, och 7-åringen har fortfarande eftersviter av 6-årshemskheterna. 5-åringen har alltid varit glad och stått ut med det mesta som storasyster ställer till med, men det senaste halvåret ger han igen ordentligt. Herregud vilket liv det kan vara... Särskilt vid läggdags. Suck.

Men idag går det bättre, dem emellan, med en valp i slugan :)

Gud vad jag babblar. Ville bara säga GLAD PÅSK!

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

7 april 2007 18:39

Min son spelar elgitar.. och övar.. i timmar....=)
ja.. det här med barn och osams.. det kan man skriva spaltmeter om....

http://asas.tradgardsblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards