Direktlänk till inlägg 2 april 2007

Snart ett lapptäcke...

Av Persilja - 2 april 2007 22:34

Här visar jag lite mer av det blivande lapptäcket. Men det är mycket kvar! Först var tanken att hålla mig till vitt blått och rött i alla nyanser. Men så smög den där gröna in sig mitt ialltihopa så nu kommer det absolut mera färger så att den gröna inte ska känna sig solo. Och jag hatar att gå och köpa nya tyger till ett lapptäcke (jag vet att många gör så men inte jag) så jag måste ta av mina samlingar och där finns det inte rött och blått så det räcker. Därför blir det multifärgat, precis som ett lapptäcke ska vara. Det blir mer mindre bitar snart också.
Sen ska det vadderas och quiltas. Bara roligt framöver alltså!

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

3 april 2007 08:44

Underbart att kunna skapa något med händerna... jag är glad om jag lyckas fålla en gardin... ;)
Lapptäcken är nog som trasmattor, där ska heller inget köpestyg med. Min gamla köksmatta var vävd med barndommens köksgardin, mammas gamla klänning osv... Vilka minnen i en bit matta, precis som i ditt täcke...

Kramar o lycka till med packningen!

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

3 april 2007 09:14

Hej Dubbelörnen! ÅÅÅÅ vad jag har saknat dig!!!!
KRAM P

 
Clara

Clara

3 april 2007 10:06

Härligt med mycket färg.....precis så ska det vara på ett lapptäcke.....bara ös på!
Mail is waiting!

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dubbelörnen

3 april 2007 10:51

DU är så himla go.... har svarat på mailet...
Glömde säga här att du är supersöt i Claras mössa! Den kunde inte ha hittat en bättre ägare...
Kramar till dig o de dina

 
Lantliv

Lantliv

3 april 2007 11:22

Det klart den gröna ska vara med, det får inte bli för perfekt! Jag har hört att kvinnor förr skickade/virkade/sydde lite fel med vilje för det var ämnat gud att göra det perfekta, fniss.

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Annis

Annis

3 april 2007 17:33

Jag blir så inspirerad att göra något praktiskt, kreativt arbete med händerna. Lapptäcket blir jättefint och personligt. Förr stickade,sydde och broderade jag men det har legat stitje på den fronten ett tag...kanske man skulle ta upp det igen? Det har ju blivit jättepoppis att sticka igen...har ni några boktips att söka mönster i?

http://www.annis.blogspot.com

 
stina

stina

3 april 2007 18:37

Haha. Du är härlig du.
Det där kommer att bli fint det. Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
jenny

jenny

7 april 2007 11:55

förstår precis vad du menar, lapptäcken ska helst väcka minnen och använder man köpestyg blir det en helt annan sak.... Sen så känns det ju oerhört onödigt att köpa nytt, bättre att slå ett slag för att använda samlingarna!

http://www.skaparhyllan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards