Direktlänk till inlägg 30 mars 2007

Huset är sålt!

Av Persilja - 30 mars 2007 20:37

Ja då var huset sålt!
Tyvärr blev det ingen het budgivning där vi kunde sitta på rätt sida och gnugga händerna åt de andras våndor.
Fast det passade mig bra att en av spekulanterna som såg huset-bestämde sig och lugnt och värdigt sa att de var villiga att bjuda det vi begärt. Ingen prutning, ingen budgivning. Ett begärt pris och en affär. Trevligt! Det är ju egentligen så en husaffär ska gå till! Snabbt och bra. Så var det ur världen!
Men det gav ju inte så bra betyg till min stajling.
Fast det får man ju aldrig veta. Om jag inte stjalat kanske ingen gett ett bud eller så hade vi fått ett lägre bud. Så kanske hjälpte stajlingen, kanske inte...

Lite gammal kände jag mig allt när jag konstaterade att när vi köpte huset var kvinnan som köpte det nu, endast 11 år gammal...
Jag var 28 år när jag köpte det och det var hon nu också...
Hur länge sen var det alltså som vi köpte huset?

Lite hjärngymnastik så här på kvällskvisten...

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

30 mars 2007 21:45

Hängde inte riktigt med... var de flera intressenter men ni accepterade dessa personers bud eller..
GRATTIS i alla fall!!! Skönt är det väl ändå att ni fått ett avslut.

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
elaina

elaina

30 mars 2007 22:06

GRATTIS till husavyttringen!
Visst gjorde stajlingen nytta, som Du visa på hur det såg ut innan hade ni kanske inte ens fått det sålt, som bäst fått hyrt ut det till Socialkontoret el.dyl
;0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Arga Mamman

30 mars 2007 22:26

GRATTIS! Ser fram emot party i LULEÅ!!
Kram från Arga Mamman

 
Ingen bild

Arga Mamman

30 mars 2007 22:38

Grattis! Kanske kan vi träffas i Lulstan någon gång?

Kram!

 
Ingen bild

Persilja

30 mars 2007 23:19

Dubbelörnen: Nej, det var bara en spekulant och de bjöd det vi ville ha. (Man hade kunnat vänta några veckor och se om det dök upp fler spekulanter men det ville inte vi.Som du säger; skönare med ett avslut!!!)

Elaina. Tack för kvällens goaste skratt! Jag är styrkt i min tro på mig själv igen!

Arga mamman: Vi får samla ihop alla norrbottniska bloggare i ett bloggmöte och spana in varann IRL!!! Jippi!

Godnattkramar till er ALLA

 
BB

BB

30 mars 2007 23:41

Kul, jag tyckte du hade stajlat jättefint! Härligt rum! Tack för din kommentar på min nya bloggsida. Jag jobbar på allt jag kan med fler texter och bilder, det är hur kul som helst :-) Vilken skön humor du har och vilka fina barn, roligt som sagt att hitta norrbottningar!

http://www.barbros.blogg.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

31 mars 2007 10:13

Grattis till husförsäljningen! Skönt att ni fick det ni begärde och att det gick så snabbt!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards