Direktlänk till inlägg 25 mars 2007

Pinsamma mamman.

Av Persilja - 25 mars 2007 11:04

Fick mens igår...Intressangt, jag vet!!!
På morgon. (Ännu mer intressanngggttt-fortsätt, för all del!)
Jag hade alltså hela dagen på mig att fylla på det sinande förrådet med dambindor. (Very very intressannngngngtttt!)
Men gjorde jag det???
Nej.
Så igår kväll efter dvdfilmen (åå, så stark och hemsk film jag såg: "säg att du Älskar mig" (guldbaggevinnaren)-se den alla tonårsföräldrar-plågsam men nödvändig!) så skulle jag lagom trött och pömsig äntligen gå och sova-hade nickat till ibland under filmens tragiska rättegång.
Jag skulle bara gå och borsta tänderna och sätta dit det nödvändiga mensskyddet.
Fanns det kvar några i lådan??? NIX!!!
SLUT! Inte en enda kvar. Inte en. Klockan var tio minuter före midnatt!!!
Vad gör man då???
Virkar ett nytt? Tar en stor handduk och baxar ner mellan bena? Letar i papperskorgen efter ett lite lagom använt...?
SUCK!
Den här glömskan tar kål på mig.
Jag dividerade fram och tillbaka men insåg snabbt att det var inte annat än att smyga ut i natten på jakt efter dambindor...
Försökte locka kvällspigge 12-årige sonen med belöning att gå på OKQ8 åt mor sin, men inte för allt guld i världen hade han köpt DAMBINDOR!!!
Så jag bylsade på mig, frusen som jag var, och knatade de få stegen till grannen OKQ8 (tack och lov att vi bor centralt) och som mackens sista desperata kund fyller jag på mitt förråd. Inte ett dugg pinsamt egentligen. Tänk att komma in 2 minuter i midnatt och köpa kondomer, eller folköl, eller ännu värre T-sprit. DET skulle vara pinsamt!

 
 
LoVeLY-ONE

LoVeLY-ONE

25 mars 2007 11:59

hej, hittade hitta genom en slump:) vilka fina bilder, ser helt underbart ut (snöfestivalen) Jag känner igen mej i det där med glömskan:) den har slagit ner som en bomb hos mej med:) Ha en underbar dag i solen...

http://lovely-one.bloggagratis.se

 
LoVeLY-ONE

LoVeLY-ONE

25 mars 2007 12:24

Färgen är ändrad:) påbörjade just den här sidan så jag testade bara lite hur man kunde göra och så kom jag av mej sen, du vet det där med glömskan *L*

http://lovely-one.bloggagratis.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

25 mars 2007 14:26

Som alltid om man känner sig minsta nere så kikar man in hos dig vännen, på en "snabbfika" o som alltid får man sig ett gott skratt!! Tur att ni snart ska flytta men sedan gäller det att ha koll på vad man har hemma.... Hos oss är det 5 km till närmsta affär o de stänger 2100... :)

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

25 mars 2007 14:34

Jag antar att du kände doften från sonens muffins som han bakade innan han stack till backen. Detta energiknippe till barn!!!
Och Vojvoj, vi får 8 km...Men jag kommer att många förrådsbyggnader där jag kan hamstra toapapper, bindor och annat livsnödvändigt. Men man ska väl snart tappa den...mensen...om några år-så då löser sig ju DET problemet...

 
Åsa

Åsa

25 mars 2007 20:03

Ja.. visst är det så.. Hur ofta får man med sig dessa grejor hem när man handlar.. utan man sitter på toa och sträcker sig upp i skåpet.. eller så har någon annan i familjen tagit det sista... hmmmm

http://asas.tradagardsblogg.se

 
Åsan

Åsan

25 mars 2007 21:47

Lite ungdomsvarning att köpa bondor 2 minuter i midnatt, men det är nog snarare ett bra tecken än ett dåligt. Bra att inte vara så himlans organiserad.

Älgarna bor i Puoltsa Poultsa...? När ska jag lära mig att stava? De som har Islandshästarna där, typ första huset ner till vänster i körriktingen, de lägger ut mat till älgarna. Jag tror att de äter tidigt på morgonen, eftersom alla verkade gå därifrån när vi kom...

http://mimosan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

25 mars 2007 22:31

Vad spännande då ska jag försöka få med mig så många som möjligt på älgsafari. Måste bara uppdatera minnet, Puoltsa...vet inte riktigt vilket håll jag ska åt...
Tur man kan kolla in det på nätet!

 
Liten

Liten

25 mars 2007 23:06

Med två tonårsdöttrar så har jag fått lov att lära mig att alltid ha bindor hemma. Jag köper alltså bindor jämt nästan, haha! Har just nu en hel papperskasse överfull av bindor. Så nu måste jag lugna mig lite :)

http://liten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards