Direktlänk till inlägg 20 mars 2007

Muffins och tvätthögar.

Av Persilja - 20 mars 2007 19:23

10-åringen har bakat två plåtar muffins. Han blir skickligare och skickligare! Det är roligt att ge dem förtroende i köket. Han fixar allt själv. Han säger att han inte är så noga med receptet, han gör som han själv tycker. That´s my boy!
Nu blir muffinsen gyllenbruna och perfekta. Jag är impad!
Visst blir det lite extra städning, men han blir bättre och bättre på att INTE spilla också.
12-åringen har en paradrätt; spagetti och köttfärsås. Jättegod! Och då gör han en kupp och kokar vanlig spagetti-"ingen äcklig fullkornsspagetti". (Det blir det när mor i huset lagar maten!)

Dottern har städat sitt rum med alla miljoners playmobilsmåsaker och Pollydockor, kläder och skor och barbiesar och barbieskor och duploklossar...
En Pollysko är max en halv cm stor så man behöver bara närma sig rummet med dammsugaren så skyndar hon sig att rensa golvet.
Så vi närmar oss visningsstatus.
Måste bara plocka upp tvätthögarna som jag lagt på golvet-sorterade efter mörkt/ljust, låg/hög temperatur. Där hade jag tänkt ha dem, på golvet, tills jag tvättat dem. Men nu får jag sortera om! (Allt ska kastas in i tvättskrubben-som de inte får se!)
Håhåjaja.

Köpte nya Gård och Torp när jag var och handlade. Ska nu frossa i alla vackra bilder och härliga reportage!

Missa inte HÖÖK ikväll. Kika på LULEÅ! Min forna och blivande hemstad. (Eventuella Kirunabor som läser detta kan ju byta kanal kl 21.00-så ni slipper den förhatliga staden!)
Over and out!

Bild: Dottern med favoritdocka.


 
 
Ingen bild

Lantliv

20 mars 2007 19:53

Heja, heja

 
Arga Mamman

Arga Mamman

20 mars 2007 20:57

Vad impad jag blir av dig - är det hot eller kärlek som resulterar i sådana duktiga ungar?! Jag vet precis vad du menar när du pratar om Polly-dockornas förhatliga garderober... Man kan bli GALEN för mindre.

ÄLSKAR din sida förresten!!

Kram

http://argamamman.blogspot.com

 
Ingen bild

elaina

20 mars 2007 21:34

Vilka sötnosar!
Ser pigga å krya ut bägge2.
Har dockan klarat sig från magsjuka?
Här hemma blev ofta alla kramdjur sjuka efter att barna frisknat till...
=0)

 
erica

erica

20 mars 2007 21:48

Vilken energi du förmedlar. Tack. jag behövde tanka lite efter en lååååååång arbetsdag.

Å som flecka sa: Nä huvva, et vell i ita masken om i schlepp,

http://klassiskt.bloggspot.com

 
Ingen bild

Persilja

20 mars 2007 22:10

Arga Mamman: Haha! Om du läser vilken annan dag som helst ska du se att idag är ett litet undantag! Eller nu var jag orättvis mot de små bina! Ibland är de så duktiga SÅ...men tyvärr är det just bara ibland. (=inte så ofta)
Har du märkt att de där pollyattiraljerna har en förmåga att föröka sig?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards