Direktlänk till inlägg 19 mars 2007

Mahatma Gandhi -stilen

Av Persilja - 19 mars 2007 17:39

Dotterns magvirus utvecklade sig till en förkylning så nu rinner näsan och hon rosslar när hon andas...
Hon har fått mitt virus.
Har fått iväg bilder till mäklaren idag så nu är det ur mina händer. Skönt. Har beställt 100 flyttkartonger av flyttfirman. (De ingår i flyttpriset-men om man vill ha dem i förväg så måste man beställa dem.) Tror jag ska prova att packa ner nästan hela bohaget utom det nödvändigaste och så leva utan prylar i två månader. Så skönt det vore!!!
som Mahatma Gandhi! Han hade en bädd, ett par sandaler, ett par glasögon, ett kläde, en sked, en skål och den heliga skrift-inget annat.
Jag behöver bara trosor, (två par helst), jeans, bh, tröja, sockor, glasögon, gaffel, kniv, tallrik, kaffebryggare, kopp, vandrarkängor, jacka, tandborste, mobil, plånbok och så den heliga dator.
Barnen kan också få 20 saker var.
Sen klarar vi oss.
Tvätthögar-goodbye, diskning, städning, matlagning, en enkel biff.

Och sen kan jag göra en deal med flyttgubbarna om att alla 100 kartonger mystiskt försvinner på vägen till Luleå.

Ärligt talat tycker jag just nu att det vore skööönt.
Prylar. De tynger bara ner oss!

Vad mycket tid över jag skulle få! Till att sy, måla, åka slalom, läsa böcker, måla om gamla skåp, trycka textilier, sticka, lära mig virka, plantera om blommor, sätta frön...

Fast då behöver jag symaskin, tyg, tråd, sax, färg, papper, slalomutrustning, böcker, skåp, jord, krukor, skåpar...

Hm!
Måste nog tänka igenom det där en gång till...

Men principen.
Jag ska definitivt försöka rensa ut nu!
Få luft in i livet. Bättre Feng shui!

 
 
elaina

elaina

19 mars 2007 18:00

stämningsfull bild!
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Liten

Liten

19 mars 2007 19:10

Du behöver bara ett par trosor. Först har du dom som man ska, sen vänder du baksidan fram, sen ut och in. Och så bakochfram igen. Du kan även ha trosskydd först, då kan du ha dom en dag till haha!

http://liten.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

19 mars 2007 19:22

Ja. man har för mycket prylar. men så tänker man till och så är man igång med att vilja ha det ena o andra.
Måste visa sig bra när man ska flytta vad grejor man har!

http://asas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

erica

19 mars 2007 20:45

Hittade en rolig arg mamma, norrlänning. Bloggen verkar nystartad. För mig var det mitt i prick :D
www.argamamman.blogspot.com

 
Clara

Clara

19 mars 2007 21:33

Nu är Persilja igång igen...så man får skrattkramp så här på kvällskvisten :)
Du har så rätt ang det där med prylar..kräver bara en masa av oss...kom och damma mig, kom och sortera oss,kom och tvätta oss...ja,du vet ..dom inre rösterna :) Låter som jag vore sciziofren(stavas det verkligen så) ? men du vet vad jag menar....eller? Bra...jag visste väl det :)
Jag har ett litet passande ordspråk:
Om du bara har två slantar kvar i världen,
köp då en brödlimpa för den ena
och en lilja för den andra ....
Godnatt Persilja...dröm söta drömmar!

http://claraslinneskap.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards