Direktlänk till inlägg 18 mars 2007

Sladdhärvor! Grrrrrrrrskdhjfeufgjzdfgds!!!!!

Av Persilja - 18 mars 2007 16:23

Har nu kört tre maskiner...når nog inte mitt mål med sju idag. Det skulle hursomhelst INTE vara slut smutstvätt även om jag hade kört sju maskiner. Det är den bistra sanningen...Möjligen sjutton. (Jag SA ju att jag släpade efter med tvättandet...)
Våra garderober verkar bygga på att viss andel är smutsigt annars blir det för fullt där. Om alla kläder var rena skulle de inte rymmas...Det måste alltså flyta omkring diverse kläder i hemmet och viss andel måste ligga i tvättkorgarna. (Jag har fyra!) (plus några ikeakassar med sånt som inte är så bråttom Snickarbrallor, bytadäckbrallor, sommarstugedukar och sommarstugesängkläder osv...
(Jag skäms!)
Skulle min svärmor gå in i vårt förråd där tvätten trängs skulle jag på fläcken dö av skam. Hon är en sån som har en tvättkorg modell cykelkorg som hänger så käckt på trappräcket ner till deras källarvåning. Den tömmer hon dagligen och tvättar naturligtvis undan direkt. Sen stryker hon allt till och med svärfars kalsonger! Tihi! När min man och jag flyttade ihop tog jag snabbt ur honom dessa fasoner. Han var dock tvungen att skaka sina fillingar mjuka innan han kunde ha dem (när de nu var ostrukna...) Haha!!! (Han får naturligtvis stryka sina kalsingar själv, men se så viktigt var det ju inte...) Numera är han en härdad hårdhudad man!

Men vad jag i själva verket loggade in för att blogga om var det fantastiskt livsavgörande problemet SLADDHÄRVOR.
Det är verkligen ett problem i mitt liv! Iallafall just nu när jag tar en paus från dammsugningen...
Det finns nog inget som retar upp mig så mycket som trassliga sladdhärvor.
Till tv:n i vardagsrummet finns det följande sladdar, tre stycken scartkablar, en till vhs:en, en till DVD:n och en till boxern. Det finns fyra stycken elkablar som går till samma apparater plus tv:n. Det finns SJU stycken sladdar som går till (makens impulsköp) hemmabion.(Sex högtalare och en subwoofer.) (HATA!!!) (Inte maken-hemmabion!)
Alla dessa sladdar ska då ligga fint hoprullade bakom tv:n i den ideala världen. I vår värld måste scartkablarna dras ur och sättas i varje gång det ska bytas mellan VHS:er och DVD:er och jag har naturligvis lärt alla barn hur de gör detta själva så att jag ska slippa springa och ta i dessa sladdar (och bli arg) i onödan. Men varje gång jag dammsuger blir jag kollrig! Folkilsk! Gaaalen!!!! Jag verkligen HAAAATAR dessa sladdhärvor som blivit under veckan när scartkablarna snurrat sig flera var runt varann och alla andra sladdar som ligger där bak. Till detta kommer DAMM. I gruvstaden dammar det mer än någon annanstans. Malmdamm är svart och sotigt och tränger in genom allt. Så dammsuga måste man.
Sladdhärvor och damm. Livet vore trevligare utan!
Det sladdlösa samhället är nog snart här! Fast med det får vi signaler i luften som säkerligen inte är så nyttiga.
Men får jag välja (just nu) på osynliga dammfria signaler och trassliga dammiga sladdormbon-ja då är valet enkelt!
Bild lånad från SR Men min härva är minst lika imponerande. (Vore kul att höra en Feng Shui expert uttala sig om hur man kommer runt den dåliga chi som sladdhärvor utstrålar!)

 
 
erica

erica

18 mars 2007 16:59

Jag gillar hur du skriver. Det verkar rinna ur fingrarna på dig. Skönt flyt, opretantiöst (stavas det så?)och lättläst.

http://www.klassiskt.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

18 mars 2007 17:11

Tack!!! Det värmde! om det stavas så? Jag trodde det var du som var läraren! fniss!!! Men om vi ska var petiga så tror jag det stavas opretentiöst (hihi) (låneord från franskan kanske?)
hihi

 
Ingen bild

erica

18 mars 2007 18:15

tja..även solen har fläckar... :D
Stavning är inte min paradgren, kanske därför jag älskar det digitala... med stavningskoll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards