Direktlänk till inlägg 18 mars 2007

Tvätta!!! Tvätta!!! Tvätta!!!

Av Persilja - 18 mars 2007 08:41

Nu börjar barnen vakna ett efter ett. Först kom 10-åringen med övernattande kompis, de var sugna på att ligga och dra sig och se film, så de ställde sig vid DVD-hyllan och började diskutera. Efter en stund tassade 6-åringen upp. Hon börjar alltid dagen med att sitta fem minuter i min famn. Så jag fick en varm skön levande filt på mig här vid datorn. Kan det bli bättre. Nu när hon gått fryser jag!
Hon satte sig att se fyrans barnprogram. Efter ca tio minuter kommer hon skuttande och väcker sin närmsta storebror "Det är Svampbob! Det är Svampbob! Vakna!!!" Varpå han vaknar och masar sig till soffan med täcket i släptåg. Nu är det bara tolvåringen som ska vakna. Han får sova. Ett tag till iallafall.
Idag har jag inga sysselsättningsproblem. Bör tvätta, tvätta, tvätta, tvätta! Och vika tvätt. Hoppas jag hinner med sju åtta maskiner för jag släpar verkligen efter med en hel massa tvätt. Mycket sängkläder. Jag får hänga inne i lägenheten. Skulle önska att jag kunde hänga tvätt som på bilden. Men SNART får jag det!!! Det är bara två månader kvar tills jag kan gå ut i min egna trädgård och knyta upp linor i mina EGNA träd!!!! De är fantastiskt!
Jag är SÅ tacksam till min lyckliga stjärna!
Bild lånad från denna duktiga fotograf.
Gör ett besök!

 
 
erica

erica

18 mars 2007 10:07

hej
Hittade dig genom it mamman. Kul med en norrbottning till. Lycka till med tvätten. Efter 7 maskiner bör dina fönster ha immat igen - det gör mina. Bäst att råka nämna för grannarna att det är stora tvättdagen annars kanske de tror att nummer 5 är på väg :)

http://klassiskt.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

18 mars 2007 10:31

Tvätt kan man drunkna i ibland...=)

http://asas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

18 mars 2007 10:31

Bäst att sätta lapp på dörren! Fniss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards