Direktlänk till inlägg 17 mars 2007

Nu blir det sjuksängen nån dag...(läs: timme..)

Av Persilja - 17 mars 2007 11:51

Nu är jag rätt TRÖTT. Måste vila mig i form. Min röst har försvunnit- hostar så det skräller. Nu måste jag vara snäll med mig själv och lyssna på kroppen.
Jag är en typisk av och på människa. (Eller upp och ner människa.) När jag har toppar är jag igång och jag bara vibrerar av energi. Ingenting kan stoppa mig. Så var jag när jag åkte ner. Laddad. Att låsa upp huset och se kaoset kanske skulle fått en del att backa ut igen, men jag fick bara ännu mera lust. Jag jobbade som besatt hela dagarna och långt in på nätterna. Tog små pauser för dotterns skull och hälsade på mina nära, men det var inga långa stopp. Sen kände jag att krafterna började sina på fredag eftermiddag och tog då beslutet att avsluta och ta tåget hem. DÅ fick jag sista orken att slutföra så att jag hann fota alla utrymmen.
Mäklaren var dit på fredagen och allt är klart för försäljning. I slutet av nästa vecka lägger han ut huset och på måndagen därpå blir det visning. Då hinner jag ner en sväng nästa helg för att göra slutpiffet. Ska köpa lite blommor och så.
Men nu när jag är hemma har energin tagit slut. Jag är så TRÖTT. Och jag fattar inte ett smack av att jag kunde tycka att det var så viktigt att ha rätt färg på kudden eller rätt lampa på rätt ställe. Nu finner jag det bara löjeväckande. Som om det skulle spela roll.
Så känns det nu.
Men jag tror inte att jag hade blivit lika nöjd om jag hade haft den inställningen DÅ när jag var igång. Då var jag tvungen att lägga vikt vid varje detalj. Och jag blev så extremt frustrerad av de utrymmen som jag inte riktigt fick till. Jag höll på att flytta en byrå förtiälva gånger innan jag kände mig nöjd...
Som tur är känner jag mig själv. Jag vet när jag ska sluta. Hade jag stannat fast krafterna sinat hade jag blivit tveksam och osäker och kanske börjat göra ändringar som inte blivit bra. Eller sprungit ut i panik på stan och köpt en massa dyra saker som ändå inte hade tillfört något. Jag kände när det stadiet var på G och åkte hem.

Nu hinner jag smälta, granska bilderna med lupp och ändra det jag tycker måste ändras innan folk börjar strömma dit på visning.
För det ska komma en strid ström av människor!!! Och det ska bli den hetaste budgivningen i mannaminne. Och vi ska slå rekord på området. Och det ska bli SÅ skönt att sitta på andra sidan av budgivningen denna gång!!!

Det enda frustrerande just nu är att jag sitter nästan 40 mil bort från huset. Jag är inte riktigt nöjd med bildkvaliteten (en del blev suddiga eller i fel vinkel) och hade gärna fotat om. Men jag måste acceptera det. Om jag låtit mäklaren hålla i kameran hade jag garanterat blivit helt missnöjd. Han kan förstöra de flesta hus med sina urdåliga foton. (Har ju följt husmarknaden länge i jakten på drömhuset så jag har sett många hus på riktigt som han fotat (eller kanske TROTS att han fotat..)

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

17 mars 2007 14:58

Jag blir alldeles matt av att se dina före o efter bilder!!! Jag menar "Fr Koja till Slott" släng er i väggen för när Persilja kommer ja då är det inte bara turbofart som gäller. Nä, här kör man med raketbränsle... antagligen tjyvtankade du på Esrange *skrattar*
Du är ju kanonduktig - Blir så imponerad!!
Vila o horisontal läge är du väl värd o hoppas så din förkylning inte blir värre.

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards