Direktlänk till inlägg 13 mars 2007

Vårt nostalgiskåp.

Av Persilja - 13 mars 2007 22:17

Jag (vi) har ett skåp. Ett skåp med glasdörr. Det var min bröllopsgåva till min man på vår bröllopsdag. Den har ett hjärta på krönet och vårt datum inhugget. Det är fint. Det hänger på väggen i vardagsrummet. I det samlas allt som är nostalgiskt. På ena hyllan finner man ett buddhahuvud (som suttit på en kropp som gått sönder), en kinesisk urna som jag ropade in på auktion för över 20 år sen-som jag fått för mig är värdefull-fast det är den nog inte...Där finns ett timglas som är ett kärt minne från min mans farmor. Där står också en present från min man till mig. Från den tiden då han verkligen lade ner möda på att hitta passande presenter till sin fru. Den där figurinen med hästar och vagn och 1700-tals folk har han köpt på en dyr antikaffär i staden vi bodde och det första jag såg när jag fick antikviteten var kedjan av...plast. Det är så typiskt honom att missa en sån sak. Han blev nog rejält lurad av antikhandlaren... Men jag har aldrig sagt att det är plast. (Fast det läser han kanske nu...) Den är söt- men absolut inte min stil-har aldrig gillat prydnadssaker-det vet han ju numer. Men det är fin nostalgisak! Där finns dotterns älskade groda och några barnskor och nån vacker glasbit och en buddhistklocka från Kambodja och lite annat. Hyllan nedanför rymmer än mer. Nostalgi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards