Direktlänk till inlägg 24 februari 2007

Växthusmagi!

Av Persilja - 24 februari 2007 09:24

Tänk att jag ska ha ett växthus! Jag får inte in det i min skalle. Det är något jag längtat efter ända sen jag blev vuxen och upptäckte intresset för växter. Jag tror nu inte att jag omgående kommer att fylla glashuset med en massa odlingar som tar musten ur mig (och som kanske dödar mitt intresse). Nej, jag kommer att inse min begränsning. Mitt liv är inte lättrott, utan tämligen tungrott. Många sysslor som ska uträttas under dygnets vakna timmar. Så första sommaren kommer jag förmodligen att ställa in några vackra pelagoner, kanske någon tomatplanta och så sår jag nog chilifröna jag köpte på kanarieöarna...Jag kommer också att sätta in ett litet bord och några stolar. En skön korgstol med en mjuk dyna... Jag har inte varit in i det ännu så jag har ingen aning om hur det ser ut inuti! Rutorna var isiga och dörren översnöad på husvisningen så jag har bara gått runt på utsidan. Det blir som att öppna ett stort paket! Vilken spänning att glänta på dörren! Jag måste också ha en kandelaber där, eller en ljuskrona. Tänk så magiskt vackert att sitta därinne en kväll med tända ljus...Undrar om det är hyllor därinne? Eller golv? Eller såbäddar? Guuud, så spännnade! Bild lånad från någon bloggare-förlåt glömt vem! Superfin bild och underbart växthus - vem du nu är som äger bilden!

 
 
Lotta

Lotta

24 februari 2007 22:13

Suck - igen.... Det spelar ingen roll om växthuset är tomt, det är säkert vackert ändå. Klart att du skall ha silverkanabel, kanske en ljuskrona? Korgstolar med tjocka, fluffiga kuddar i ett härligt tyg, blommande pelargoner, tomma lerkrukor staplade i rad, gamla fina trälådor med lobelia i, tomatplantor i en charmig gammal hink... ja, du - drömmar...... glädjs åt dig =)

http://lotta.tradgardsblogg.se

 
Åsa

Åsa

24 februari 2007 22:14

Växthus.. ja vilken lycka..ta det du lugnt i år.. sätt dig mitt i härligheten och njut!!!!

http://asas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

MammaLex

26 februari 2007 22:26

Det ser jättefint ut.
Sitta där och tjabba, fika, dricka vin...
Eller skulle det va blommor och blader oxå?
(Pioner är jääättevackra!)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards