Direktlänk till inlägg 16 februari 2007

Trädgårdslängtan...

Av Persilja - 16 februari 2007 23:49

Surfade runt på olika trädgårdsbloggar och känner suget efter att odla! Men jag kan inte sätta ett enda frö i år. Hur ska jag fixa det? Vi ska ju flytta precis i maj och kommer att ha alldeles för mycket att stå i utan att behöva våndas över de små plantornas väl och ve. Och tänk om jag drar upp en massa fina plantor och så far de illa i flytten, det skulle kännas så onödigt. I Luleå är det ju inte dags att plantera ut något i maj heller. Man måste vänta på sista nattfrosten.Visserligen kommer jag ju att få ett stort växthus men det är ändå ingen bra idé att börja med fröer i år. Jag kommer att ha fullt upp med att bara komma in i huset och få någorlunda ordning. Och jag vill ägna all energi åt barnen och se till att de kommer in i sina nya klasser. Det riktigt kliar i fingrarna, men jag måste behärska mig till nästa sommar. Jag kan faktiskt köpa en del plantor i år. Det finns ju en toppenfin plantskola bara några km från nya huset. Längtar!!!Bild lånad från denna sida.

 
 
Lotta

Lotta

17 februari 2007 07:23

God morgon, ensam uppe med katterna och en kopp kaffe och läser bloggar. Kul att du tittat in hos mig och lämnat ett fotspår så jag hittade hit. Grattis till Huset! även om det vart lite bekymmer innan allt ordnade sig. Nu måste du läsa Margaretas Trädgård =) Förstår din längtan efter sådd men tänk så spännande med den nya trädgården, antar att ni inte har en aning om vad som finns i jorden... Du får ha kameran och trädgårdsdagboken i beredskap och visa oss vad som finns i myllan i vår. Ha en trevlig helg! =)

http://lotta.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Texaskrage

17 februari 2007 11:13

Hej! Blev intresserad av din blogg när jag såg att du skrivit på Lottas sida på Trädgårdsbloggen där jag skriver med, jag heter Lena och bor också i Luleå. Jag kallas för Texaskrage i bloggen. Det verkar som att du bor nära Björsbyns Handelsträdgård, jag har heller inte långt dit, jag bor i Södra Sunderbyn, på samma sida som sjukhuset, ca en kilometer från sjukhuset, vi är bara 7 hus just här. Kanske du har kikat på min blogg med. Roligt att läsa om trädgårdar här i norr med, kikar gärna in på din sida igen.

 
Åsa

Åsa

17 februari 2007 15:53

Såg precis som de övriga ovan att du var och kikade in på några sidor.... och då ville jag ju se vem du var...
Kul att få flytta även om det är jobbigt.. men när man väl kommit i ordning.. så.. och så får du ju längta till er trädgård...
Läste det du skrev om Johanna S- sorgligt, sorgligt!/åsa

http://asas.tradgardsblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards