Direktlänk till inlägg 14 februari 2007

Alla mobbares dag?

Av Persilja - 14 februari 2007 09:33

Läste en så DEPRIMERANDE artikel i DN om en skola (i stockholsförort?) som infört studiedag på Alla hjärtans dag därför att det blivit en hemsk dag för alla som INTE fick någon uppvaktning. De populära fick blommor och gick runt med blombuketter runt halsen och de som INTE hade en blombukett runt halsen gick runt och deppade. Sen hade det utvecklats till att de populära (som var elaka) hade samlat till buketter och gett till de "utstötta" som blivit lyckliga för att sedan snabbt smädas offentligt när de fick veta från vem buketterna verkligen kom. Så grymt!Alltså jag häpnar över vissa människors elakheter!!!Vad är det som gör att mobbare kan vara så grymma???Och varför är rädslan så stor att bli utsatt själv att ingen vågar bryta ett sådant uppförande?Jag blir så ledsen å alla utsattas vägnar och tappar all lust att fira denna dag!Men skolans lösning var ju bra! De hade först försökt att lösa det genom att skolan delade ut en ros till ALLA, men det hade blivtit både för dyrt och inte så kul att få blomma från skolan på just denna dagen.Men jag blir glad när skolan försökte iallafall!en del skolor låter ju mobbingen fortgå och det finns t o m exempel på lärare och annan personal som tycker att offret orsakat mobbingen själv genom att inte smälta in tillräckligt t ex.!!!

 
 
Hannele

Hannele

14 februari 2007 12:28

Tyvärr kan det bli så, min son uppfattade det inte som mobbning på gymnasieskolan att bli utan blomma.
Då får man väl sluta med allt? Alla kan inte vara Lucia heller?

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

14 februari 2007 14:55

Det är synd när nåt som egentligen ska vara fint och bra blir något dåligt. På denna skola verkar det ju ha blivit ett stort grupptryck att alla måste fira dagen. Annars hör det till livets skola att inte alltid vara med. Och att lära sig att man inte alltid blir lyckligare av att vara "med". Men det är svårt att dra gränser när man jobbar med ungdomar och barn och samtidigt har ytterst begränsade medel.

 
Liten

Liten

14 februari 2007 20:54

Klart som fan att det känns att bli utan när flera andra får. Och man hoppas ju säkert när man går i skolan att just den man är intresserad av faktiskt ska komma med en blomma. Och så får man ingen. Då känner man sig jäkligt ensam... Jag hoppades oxå att nån vacker karl skulle dyka upp så där utan vidare på jobbet med en blomma..men inte kom det nån sån heller..haha!

http://http:/liten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards