Direktlänk till inlägg 17 januari 2007

Vitrinskåp av gamla fönster.

Av Persilja - 17 januari 2007 18:27

Nu ska jag drömma lite. Jag läste senaste numret av Hus&hem som jag fick i brevlådan igår. DÄR fanns precis ett sånt hem som ger mig maximal inspiration. Det är alltid någon med konstnärligt yrke som kan blomma ut så i sitt hem. Det var en gammal Vaxholmsvilla som de inrett lekfullt och konstnärligt. Inte styrts av mode och trender eller "måsten". T ex hade de målat ett trägolv knallgult och dubbeldörren var ena halvan knallgrön och andra halvan knallröd. (Styrbord och babord.) Det var en gammal lotsvilla. Så häftigt och skönt. Älskar att se såna hem som inte liknar andras. De flesta hem ser så lika ut. Ingen VÅGAR ha sin egen stil. De försöker hitta en stil som ska beundras av andra. Jag försöker vara min egen. Men ibland är jag också feg. Man vill ju inte bli beskylld för dålig smak... Men jag arbetar på det. SKA frigöra mig från vad andra tycker helt och hållet. Det är mitt mål. Tillbaka till min "dröm". Jag tänkte drömma om mitt nya kök (OM vi får det där huset...)Jag är inte den som går och köper ett nytt kök fix färdigt. Jag vill komponera min egen blandning. Min idé med inspiration från nämnda hem i Hus&Hem är att bygga överskåp av gamla fönster. Gamla nötta fönster. Först köper man fönstren, sen bygger man skåpen som passar till. Så vill jag göra! Då får jag vitrinskåp som ingen annan!Det skulle väl va snyggt!!!Men steg 1 är att få huset!Just nu är några elaka typer och tittar på VÅRT hus!Varför det!? Slöseri med tid-det är redan sålt! Jäkla typer att tränga sig på!(Föster från Gysinges hemsida.)Imorgon kanske vi får veta besked! Imorgon måste vi få besked.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards