Direktlänk till inlägg 14 januari 2007

Barnlöshet. Tacksamhet.

Av Persilja - 14 januari 2007 19:44

Just nu känner jag mig otroligt priviligerad. Som en sån där som får allt, har allt, lyckas med allt osv. Sån är inte jag. Egentligen. Kanske har jag flyt nu. Flyt i livet. Men jag har upplevt tråkigheter i livet också. Och missflyt. Och varit nere och känt mig misslyckad. Det går i vågor, som en sinuskurva. Så varje gång jag har flyt går jag omedvetet och väntar på nerförsbacken...Finns det såna som har flyt hela tiden. Eller som aldrig känner sig missnöjda eller oroliga eller osäkra? Om det finns såna, är de inte väldigt odrägliga då? Eller finns det urtrevliga människor som aldrig upplevt något jobbigt och som ändå är ödmjuka och fina människor?Antagligen finns det såna. Jag har bara aldrig mött dem. Däremot har jag mött många underbara människor som haft sin skörd av ensamhet, olycka eller annat. En av mina olyckor i livet var ofrivillig barnlöshet. I fyra år verkade det som att vi aldrig skulle lyckas få barn. Fyra ovissa år. Sen kom de. Fyra på raken och det är nog därför det blev så många. Vi bara tackade och tog emot. Vi hann stå i kö hos adoptionscentrum något år innan det plötsligt fungerade. Jag hade lika gärna kunnat adoptera. Barn skulle jag ha. Det var viktigt. Och är.Men jag hatade såna människor som jag, med barn och livsglädje och mitt uppe i småbarnslivet. Man är så ego då. Ser inte hur självupptagen man är. Men jag minns hur det var att stå utanför och jag identifierar mig fortfarande med barnlösa! Kom bara att tänka på det. Påminde mig själv för att dämpa viktigheten i Huset. Skulle vi gå miste om det, den stora drömmen, så ska vi ändå vara tacksamma över allt vi fått.Så det så.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards