Direktlänk till inlägg 14 januari 2007

Hedemorahöns som tål kyla...

Av Persilja - 14 januari 2007 19:27

Min son som är 12 år har lagat middag idag. Plättar blev det. Han kan några maträtter; spagetti och köttfärssås, plättar (eller det många kallar pannkakor), tacos (fast det tycker han är jobbigt med alla moment) och så korv och makaroner. Jag tror det är bra för barnen att få små uppdrag. Att de känner sig behövda. Och så ser de vilket arbete det faktiskt är att ställa lagad mat på bordet dag ut och dag in.Om vi får Huset funderar jag på att skaffa höns! Jag har alltid sett det framför mig; att jag ska ha höns. En inre bild jag haft. Det är som att det är den ultimata idyllen för mig. Jag har alltid sett mig i ett rött hus med vita knutar, med höns och barn och trädgård. Snart kanske!!! Hittills har jag bott i ett tegelhyreshus från 50-talet, ett plåthus(studentbostäder)(80-tal), ett grönt trätegelhus(70-tal), ett gult trähus(20-tal), ett grönt rappat stenhus(30-tal), ett tjärsvart trähus(20-tal), ett ljusgult hus(70-tal) och nu bor vi i ett gult stort hyreshus i trä från sekelskiftet. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, vad jag önskar mig in i det där röda huset med vita knutar. Då har jag flyttat färdigt. Kommit hem. Hoppas-hoppas-hoppas-hoppas!!!!!!!Mitt mantra resten av natten!Jag sa väl att det finns ett färdigt hönshus på tomten med utegård med hönsnät och allt? Är inte det ett tecken på att just jag ska bo där? hoppashoppashoppashoppashoppashoppashoppashoppas
hoppashoppas

 
 
Ingen bild

Liten

14 januari 2007 20:12

När jag blir rik eller gift. Då ska jag bo på landet i ett litet hus. Och så ska jag ha några höns och en tupp och så en hushållsgris. Det har jag alltid sagt :)

 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 januari 2007 09:38

Å så häftiga höns kan man inte ha halsduk på dem i alla fall kanske små tossor på de kalla fötterna i snön :)

http://filifjonkan-se

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

16 januari 2007 14:26

Jag känner mig som en syster till dig. Samma drömmar, samma boendehistoria. (Flyttat alltför många gånger). Och jag går också och funderar på höns & får ..

http://frufundersam.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards