Direktlänk till inlägg 9 januari 2007

Hemlig identitet.

Av Persilja - 9 januari 2007 08:44

Sitter och väntar på morgontidningen. Här kommer den som tidigast strax före sju men allt som oftast långt efter 8. På tok försent! Nu har jag sen många, många år fått en ingrodd vana att börja dagen med te, smörgås och sen kaffe, och alltihopa tillsammans med morgontidningen. Utan varann vill jag inte ha något. Kommer inte igång som jag ska heller. Att behöva rusa iväg genom dagen utan denna början är trist! Jag borde ju ha ändrat vanor sen vi flyttade hit till Kiruna men istället har jag senarelagt dem. Jag gör annat medan jag väntar på tidningen. Tjurigt. Men nu när vi flyttar tillbaka till Luleå försvinner detta problem. Då får man tidningen vid fyratiden på morgonen. Någon kanske uppmärksammade att jag drog bort dimridån angående staden jag bor i och den jag ska flytta till. Försökte hålla en anonym profil tills nyss men tog nu beslutet att det ändå är tillräckligt anonymt trots att jag skriver ut städernas namn...På något sätt känns det lättare att skriva fritt om jag är någorlunda anonym. Det skulle begränsa mig om hela min identitet var känd. Tror jag. Det skulle inte kännas så kul heller att "fläka ut sig" offentligt. Nu har jag ju inte fläkt ut något "farligt" ännu, men vem vet, det kanske kommer behvoet att skriva om något känsligt eller något problem jag har. Nu har jag bloggat ett par gånger och jag gillar det!!! Det skapar ett behov. Vaknade i morse och tänkte på min blogg och blev glad! Nu ska jag sätta på kaffet och så hoppas jag att den där tidningen dimper ner i lådan snart!!!Kolla in detta öppna köksskåp. Jag gillar det. Har lust att köpa det någon gång om jag får plats...

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 januari 2007 09:41

Morrn morrn.
Klart du inte skall fläka ut dig. Man kan ju säga smågrejor så som du gjorde nu Filifjonkan bor i byhåla i Småland och har änglar på "loftet" inte tomtar,,:) är mer åt hållet gistet vrak om du förstår vad jagmenar men det tror jag. Gillar din söta tekanna översta hyllan vänster. Men vad har du för lindblomsgröna härliga tallrikar nedersta hyllan då? Har du en kopp kaffe åt mig med vill ha påfyllning min kopp är tom just nu har den här bredvid..

http://filifjonkan-se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

9 januari 2007 16:43

Luleå....Min barndom och ungdoms ljuva stad....
Jag är uppvuxen i Handelsbankens hus på Storgatan 27, med utsikt över hela Storgatan från vårt burspråk, och från mitt fönster, bredde "midnattssolen" ut sig över Norra Hamnen i all sin prakt på sommaren.... Underbart....

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards