Direktlänk till inlägg 7 januari 2007

Städhormoner.

Av Persilja - 7 januari 2007 19:40

Grrrr!!!! Idag har jag varit ARG!!! Det är PMS. Jo, jag skyller på det. En del tycker att man skyller ifrån sig men de har inte lidit av PMS tror jag. Jag får en särskild sorts irritaiton. Först när jag fått ett riktigt ilskeutbrott kommer mensen igång. Antingen är det så att mensen inte kommer igång förrän jag fått det där utbrottet eller så är det så att hormonerna alltid är så starka just precis innan att utbrottet inte går att undvika...Vilket som, förmodligen det senare alternativet, men faktum kvarstår att när jag fått fnattet DÅ kommer första blodsdroppen och lugnet lägger sig igen... Underligt egentligen. Dessa PMShormoner kan också bli städhormoner. Jag städar frenetiskt och argt! Rätt bra. Fast jag är också ganska missnöjd med mitt hem då och det är mindre kul. Jag kan göra något drastiskt som jag kanske ångrar, inredningsmässigt alltså. Men jag är medveten om dess påverkan och försöker låta bli att kasta bort saker då. Just nu längtar jag efter att slänga ut granen och alla röda julsaker. Det som kändes så fint i december känns irriterande. Längtar efter ljusare färger nu. Ska ta bort mina röda kuddar och röda tyger och sätta dit den vita basen igen. Och så lägga till lite grönt. Vårgrönt känns lockande just nu...Och så någon rosa ros i en silvervas. Voilá så har man lite vårkänsla. Men det får bli imorgon. Nu måste jag få alla barnen i säng-inför vårterminsstarten i morgon...Lägger in en bild från "innan julpyntet" för att inspirera mig till att ta bort det imorgon.

 
 
Liten

Liten

7 januari 2007 20:08

Klart att det är PMS! Och man skyller ju inte allt på PMS utan bara när det är just PMS! Om man ändå slapp den...

http://liten.bloggagratis.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

8 januari 2007 15:04

Det går en "utmaningskedja" här på bloggarna. Nyss råkade jag ut för detta.
Gå in på min sida och gissa det felaktiga påståendet.
Och vare sig du vill eller inte, så utmanar jag dig nu...( fniss... och förlåt.. )

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 januari 2007 21:15

Filifjonkan tittar in med en sopsäck över huvudet,,det är mitt fel som utmanat Gerda Thyra men å andra sidan är det Hanneles fel också som utmanade mig. Kommer inte ihåg vem hon blev utmanade av..ni får kasta tomater på mig nu medans jag har säcken över huvudet...:)

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards