Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Persilja snickrar-del 3.

Av Persilja - 20 augusti 2009 18:17

Så är sänggaveln på plats.

Jag kastade alltså inte ut den med ett vrål, även om det liiite känns som att jag borde ha gjort det.

Jag är inte riktigt nöjd. Efter alla mina storvulna planer -ni skulle ha fått titta in i mitt huvud då jag kläckte idén och bilden av "THE gavel" växte fram- det var en härlig syn! Det som nu står i vårt sovrum stämmer liksom inte överens med det som jag såg och det är vääääldigt irriterande. Jag måste ställa om mig och sånt är inte lätt när man heter tjurig envis Persilja. Det är svårt! Det skaver liksom. Som ett irriterande skavsår.

Jag känner igen symptomen fast jag ignorerat den.

Jag har ställt in sänggaveln vid sängen, fixat till runt om och envist bestämt mig för att få till det och BLI NÖJD.

Men jag känner mig själv och jag vet hur svårt jag har för skavsår, så följetongen får förmodligen nya avsnitt. Men det får bli en annan säsong. Det här får bli säsongsavsnittets sista del. Nästa säsong kommer vid ett annat tillfälle...skulle jag förmoda...

Nå hur blev det då?


Tadaa!!!

 


Här sett från Pommacperspektiv.

Och här från sidan där man också ser dörren som fick sig ett varv lightgrön färg när jag målade min ljusgröna stol om någon minns. Tyvärr räckte stolsfärgen bara till ett varv på dörren så den står sen några veckor och väntar på att jag ska blanda ny färg.

Blä!!!!!!

För att stå ut med gaveln och dess utrryck var jag tvungen att byta ut våra grönmålade, blomtapetserade sängbord mot några mer vita.(Tur jag har många småmöbler att flytta runt!) Klarade dock inte av en helt vit yta utan slängde på lite vaxduk med hjälp av vävlim.

De är jag helnöjd med! Där känns det i magen på en gång att det är rätt. VARFÖR kan jag inte få samma känsla för den förbenade gaveln. Jo, helt enkelt för att den är fel!

Buhuhu!

Jag är disharmonisk nu. 

Eller är det pms på gång...???????? Nån som vet? Inte? Va? håller ni inte koll på sånt! Hmpfff!

 
 
Fosco

Fosco

20 augusti 2009 18:51

Du, jag tycker att gaveln är snygg och passar skiiiiitbra! Fast kanske skulle det kännas bättre i magtrakten med ett annat tyg bakom den? Eller kanske inget tyg?

Du är så bra på att matcha och koordinera färger och jag tänker att nu kanske det blivit lite för bra. Det känns som om du brukar ha flera tongivande färger samtidigt än vad som finns på den här bilden, eller har jag fel? Min teori om utebliven bra känsla i inredarmagen är alltså att du har matchat för bra, heh.

Fast själv skulle jag som sagt vara urnöjd med detta.

http://fosco.blogg.se

 
Lotten

Lotten

20 augusti 2009 18:54

Mmm jag tycker den ser jättefin ut! Bilden är som klippt ur Family Living -

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

20 augusti 2009 19:09

Fosco: Tack för en STRÅLANDE och konstruktiv och verkligen mitt i prick analys. Jag brukar inte matcha på det här sättet. Det är platt och perfekta matchade färgskalor och aaaaaiiiggggH!!! Det kliar i mina nerver. Jag måste ha mera LIIIIIIIV!!!! Jag har provat med tyg utan tyg och varför det blev tyg öht är för att tapeten är kritvit medan vintagetapeten pågaveln är mer gulaktig i jämförelse vilket jag störde mig på. Mannen sa det ser du bara nu men så krängde jag upp tyg....ocxh sen blev det inte riktigt bra. Jag håller med, det är okej, men okej är inte good enough. Jag måste älska. Annars får det va! :(

Lotten: Tack. Det är ju strålande Family Living aj lajk. Men det skaver ändå---:D

 
Tant Grön

Tant Grön

20 augusti 2009 19:39

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sååååååååååååååååå fiiiiiiiiiiiiiiiiiiint!!!


Gu va trist att du inte är nöjd, det är så aptråkigt efter allt slit man lagt ner och så känns det inte kanoners.

Men gud så vackert det blev, jag bara ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ när jag såg det. Ska vi byta, hi, hi.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
carina

carina

20 augusti 2009 19:51

jag älskar den.. du får gärna göra en liknande till mig. ;0) *skämtar* Men tyget bakom "passar" inte...

http://badankansblog.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

20 augusti 2009 20:17

Tant Grön: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad jag älskar dig tant grön! Jag behöver dig som lifecoach. Om du får sova vid min nya gavel kommer du hit då och peppar mig för resten av mitt liv????????? Jag är beredd att posta gaveln och ta peppen från N-ping också-mejlledes. Hegår såbra så! :D
Jag tror nog att jag ska bli nöjd. Det känns redan bättre när jag fick bort golfstuket. :D
Låter jag bli att glo några dar blir jag säkert nöjd.

Carina: Jag kan sända denna till dig, eller vänta nu Tant Grön hade första tjing. Men mitt älskade tyg rör jag inte. Att det inte "passar" gör mig glad-då har jag gjort rätt! hahahaha! Jag "gillar när det missmatchar"°D

 
EDS mamman

EDS mamman

20 augusti 2009 23:52

Men himmel så fint, gud vilken mysig stil du har!!!! Super!! Kramen

http://edsmamman.blogspot.com

 
Nelliesmamma

Nelliesmamma

21 augusti 2009 10:53

1. Ät mycket ost, drick mycket mjölk, ät mycket yogurt och mota PMS i grinn...
2. Haleduttingen lilla du!! Stackars stackars dej som inte ser vilket mästerverk du fått till!!!
Men så är det väl med konstnärssjälar - de vet vad som skulle blivit, då kan man inte bli nöjd med ANNAT!!!

http://nelliesmamma.bloggagratis.se

 
Skrotmamman

Skrotmamman

22 augusti 2009 22:31

I LOVE IT!
Blev ju kanonbra!
=)

http://skrotmamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards