Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Min vågade bänk är målad och klar.

Av Persilja - 14 augusti 2009 21:09

Min bänkskiva är klar.

Hurra. Den blev så fin!

Min idé höll! 

Det är en väldigt tillfredsställande känsla när en helt egen idé poppar upp i skallen och jag iscensätter den och så blir det bra.

Det är ju inte alltid jag blir nöjd. Vissa idéer blir ju fiasko. Men denna gången är jag skitnöjd!!!

Det här är  faktiskt min egen design. Inspirationen fick jag i vintras då jag på en skogspromenad passerade ett gäng gamla tallar som var nedsågade. Jag såg deras avhuggna breda fot som var alldeles kurvig och rund. Då tänkte jag varför sågar man inte upp hela tjocka tallen i en mängd tunna skivor så får man perfekta bordskivor. Underbara i formen. 

Den idén har följt mig sen i vintras och därav kom nog formen på min bänkskiva.

 

Väggen var ju ett misslyckat projekt från begynnelsen. Först var den grönturkos och blev för kall, sen blev den vit och för...vit...för att sen bli varmt välkomnande rosa.

Ibland tar det ett tag innan det blir bra. Blir det inte bra ska man inte nöja sig bara för att man lagt ner tid. Det är bara att fortsätta tills det känns rätt i magen.

Nästa projekt i hallen är att tapetsera de gula garderoberna som finns i rygg på mig när jag fotar detta. Mittemot denna vågiga bänkskiva alltså...

Det ska bli roligt att invänta idé och inspiration till det!

 
 
widde

widde

14 augusti 2009 21:21

Tjusigt, tjusigt!

http://widde.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

14 augusti 2009 21:28

Jag bara älskar den där hallen!

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

14 augusti 2009 21:30

widede: tack tack! :D

Kvasthilda: Jag väntar på att du ska beträda den! :D

 
Ingen bild

Britten

14 augusti 2009 21:36

Helt underbar bänkskiva! Jag måste skaffa ensticksåg!!!!
Fler än du i familjen måste vara nöjda och njuta.

Kram

 
Carola

Carola

14 augusti 2009 22:00

Det blev superfint!!! Duktiga Du, som alltid!

Kram

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotti

14 augusti 2009 22:04

Vad fint det blev! Vilken bra idé du fick och så jättefint det blev!!

 
Ingen bild

Persil,ja

14 augusti 2009 22:08

Britten: Skaffa en sticksåg! Det är såååå kul!!! Jag går som bäst och klurar vad jag mer kan göra för något. Vill ju såga snart igen. Kan man kurva till dörrarna månne...? :D
'
Lotti: Tack vännen!!!

 
Skrotmamman

Skrotmamman

14 augusti 2009 22:30

Det blev så fint! Jag älskar hallen! Vilken snickare du är! =)

http://skrotmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

14 augusti 2009 22:43

Skrotmamman: Ja!!!! Det är mitt drömyrke. Nu är du min vän för evigt när du kallar mig snickare! *:D*

 
Sanna

Sanna

14 augusti 2009 23:37

Åhh va fint du har fått till det i hallen! Just love it! =)
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Bagarberta

Bagarberta

14 augusti 2009 23:50

Ja, vad man blir imponerad av att du får till det och blir klar nångång.

http://blogg.passagen.se/sonbjo

 
Ingen bild

Persil,ja

15 augusti 2009 00:10

Sanna: Tack snällis!!!

Bagarberta: Klar och klar...det finns delade meningar om detta. Jag är ingen pedant, inte ens noggrann, inte ens vanlig, endast en slarver som fort vill ha resultat...:D

 
susanne

susanne

15 augusti 2009 08:23

jag kan ju säja den är underbar... för den är det denna hall!!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Morgana

Morgana

15 augusti 2009 09:24

Ljuvligt!!!

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

15 augusti 2009 21:32

Jag ÄLSKAR rosa! Så det var HELT i min smak! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Nadja- En salig blandning

Nadja- En salig blandning

17 augusti 2009 06:17

Jag tycker att det är så klockrent! Fin bild, den översta med att se skivan fortsätta in i spegeln!

Jag har också tänkt på det där med att såga skivor av träd istället för plank! Är de inte tillräckligt stora för att bli en hel bordsskiva så tycker jag det skulle bli läckert att passa in så noga det går och lägga på golvet, slipa, lacka och lägga svart nåtmassa (som man har på båtdäck) mellan! Vad tror du man kan göra mer för skoj?

http://ensalig.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards