Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Idag är ingen vanlig-för det är sonens födelsedag-hurrahurrahurra!

Av Persilja - 1 juli 2009 09:29

Idag är en stor dag. Äldste barnet blir femton år.

Jag minns att då är man stor. Stora tankar, stora känslor. Man är nästan inte barn längre.

Men mitt barn kommer han alltid att vara. Min lille son. Han är snart 1.90 lång. Hans ben är dubbelt så stora som mina, hans fötter har stl 45-46. Hela han är en jätte bredvid mig. Ändå känns han som mitt lilla barn. För det ÄR han. Om man frågar mig. Han och jag bråkar ibland så stickorna ryker. Men oftast är vi sams. Han är kul att vara med. Han har humor och är intelligent. Allmänbildad. Han läser nyheterna på datorn under hela dagen och hänger med i det mesta. Har alltid ett svar på allt. Han är väldigt intresserad av spel också. Han kan försvinna in i spelets värld hur länge som helst. Det är det vi bråkar mest om. Min oro att han ska växa i 90 grader, få elallergi och fel i hjärnan av allt spelande. Hans irritation över min oro. Men är det inte det vi är till för vi mammor? Att oroa oss över saker som inte behöver oroas för.

Han kommer att få pengar i present. Och eget ansvar över sin ekonomi. Från och med i dag kommer vi att överföra barnbidraget på honom och så får han sköta allt själv. Det måste till för att han ska lära sig att hantera pengar. Egentligen önskade han sig en moped. Men mannen vill inte ha honom på landsvägen med moped och jag vet inte vad jag vill, tycker väl att man inte ska vara för överbeskyddande. Så nu får han pengar och med hjälp av barnbidraget kan han kanske samla till en moped rätt snart. 

För att han ska ha ett paket att öppna får han dessutom lite knasgrejor. En stor kartong med åtminstone halvårsförbrukning av goddoftande duschtvålar, roll on, schampo, och hudkräm. Sånt som han är arg över annars. "Måste vi ha den här eldoradoskiten" som han säger om duschtvålen vi köper. (Det går mycket tvål hos oss och vi ser hundralapparna rinna ut i avloppet, vilket jag skojat om förr. ) Så nu får han lukta annat än eldorado ett tag. Sen ska han få en flaska med Eco cocacola. Ekologisk coca cola utan koffein. Det är en kulgrej. Han tycker att jag är alldeles för "ekologisk" av mig och hans grej att provocera har alltid varit att säga saker som  "jag vill inte ha sån där skit jag vill ha lite hederligt gift i maten". Det är liksom stående skämt mellan oss att han alltid försöker vara så onyttig som möjligt för att vara motsatsen till nyttiga tråkmånsen morsan. Så han kommer att fatta humorn. Det är ingen risk att han läser detta då han snarkar fortfarande. Vi ska sjunga vid elvasnåret för honom.

Så nu ska jag gå och göra en nyttig onyttig smörgåstårta som jag lovat honom idag.

 
 
Morgana

Morgana

1 juli 2009 10:22

Hipp hipp hurra och grattis till sonen din - och till dig som fått en 15åring i huset :-)
Önskar er alla en underbar firardag... smörgåstårta lät inte helt fel *mums*

Kram
/Morgana

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Pi Andrea

Pi Andrea

1 juli 2009 11:30

Tillykke med din søns fødselsdag... :o)

Knuss

http://frkpi-i-galopp.blogspot.com

 
Berith

Berith

1 juli 2009 11:47

Grattis till sonen !!
Det spelar ingen roll hur gamla de blir , ens barn är de alltid ,trots att de växt om en ;)
MMMM...smörgåstårta *torkar bort snålvattnet*

Ha en bra dag!!!
Kram Berith =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

1 juli 2009 11:50

jätte grttis till K hurra hurra från oss!
hoppas han får i hop till moppen snart..då,, det bästa med moped är att deras dator spelande minskar och dom skaffar sig en social status.. sen att man får vara orolig när dom flänger i trafiken... är en sak.. grattis igen!!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Moster Mjölgumpa

Moster Mjölgumpa

1 juli 2009 12:05

Ett jättegrattis till din son. Lite hederligt gift har väl ingen dött av;-)

http://mjolgumpa.blogspot.com

 
Ingen bild

Katarina

1 juli 2009 15:37

Gratulationer till pöjken OCH mamma som verkar ha en trevlig son. Lycka! Sen växer de ju så oförgjordat, man känner ju inte igen dem från ena sommarn till den andra.

Härligt att fylla år på sommaren också.
Nu far vi å hässjar hö,dvs slänger in höet i ladan. Hässjor var det länge sen man såg nu.
Men fint blir det och stickigt så ända in i behån ;D

 
Lisa

Lisa

1 juli 2009 15:44

Jag och Hanna fick barnbidraget då vi fyllde 13, men då skulle vi köpa allt, tom. vinterjackorna själva, så vi skulle lära oss att spara.
Första månaden syrran fick sitt så köpte hon LP-skivor för alltihop... :) Men hon lärde sig så småningom.

Bra att han får slippa den där Eldoradoskiten ett tag hahahaha!

http://www.crafturday.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

1 juli 2009 19:59

Önskar grattis till sonen på hans stora dag =)
Mmm känner igen mig, barnen växer såå himla fort..min äldsta fyller 19år den 1 aug och har flyttat hemifrån och allt..känns i hjärtegropen..men vad kan man göra, det är ju livets gång..
Nästa son fyller 15år den 7 aug så det är inte långt kvar där heller..suck..
Nej nu skall vi se positivt på det hela och njuta utav våra barn! =)
Ha en bra dag!
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Carola

Carola

2 juli 2009 00:59

Jag de växer de "små" liven.... Min äldste son fyllde 18 år i april. Så nu är han vuxen, snack om att känna sig gammal, när man har barn som är vuxen.

Hoppas sonen haft en bra dag och att han känner sig nöjd.

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Nelliesmamma

Nelliesmamma

2 juli 2009 08:34

Ja, jag har ju "bara" Nellie och det dröjer iaf några år till innan hon fyller 15 och är stor tjej, MEN jag vet hur man tänker om lillebror som ju OXÅ växer om en på alla vis!!!
Jag blir glad när jag läser om ditt driv i att servera ekologisk mat...vi borde göra det ALLIHOP!!! Ekologisk mat innehåller MER näring därför behöver man inte lika MYCKET...då kanske kilopriset per person sjunker lite...
Härlig födelsedag till familjen önskar jag..

http://nelliesmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Perislja

2 juli 2009 08:36

Morgana: Tack snälla!

Pi andrea: Tack och ...hihi...knuss. Det är ett så sött ord!!!

Bertih: Jo, så är det ju. TACK och LOVE för det!!!!

susanne: Att datorspelandet minskar är ju toppen, men det där med att de skaffar sig social status lät trist. Fan att det alltid är så. Materiella ting styr populariteten. blä. Hoppas han vågar avstå och få social status av sig själv. Men det är jag, den gamla anarkisten som talar...:D

Moster Mjölgumpa: Tack, och nej, då skulle vi vara döda sen länge. ;D

Katarina: Sommarkalas är härligt. Tack förhälsningen. Höhanteringen lät romantisk och härlig!!!! Ibland ser man nån som har hässjor och det är sååååååå vackert.

Lisa: Jo, det är ju meningen att han nu ska köpa allt själv. Han har redan köpt ett spel för 628 spänn!

Sanna: Ja vi njuuuter.

Carola: Jag gruvar mig redan då de ska flytta!!!!! Hjääääääääääälp! Jag som vill sova så jag här dem---

 
Kattan

Kattan

2 juli 2009 16:41

Jag känner igen mig i dig och din son, igenkännande leenden...
Kram

http://trivs-i-brattfors.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

2 juli 2009 20:20

Antar att lillgrabben min fortfarande kommer vara lillgrabben när han är 15...är helt säääker på det...kan inte annat tänka, för han är ju min allra mest älskade man i hela världen..och tror alltid den där alldeles speciella kärlekslilla biten kommer att finnas kvar någonstans att se och känna...åååå vad nostalgisk jag nu blev...börjar nog gråta snart jag..bäst jag slutar...

Kram Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

3 juli 2009 00:08

Kattan: Kul! Kram tillbaka.;D

Lycke: De är alltid ens lilla bebis! Alltid. For ever. Så är det bara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards