Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Ibland slår det slint i skallen.

Av Persilja - 28 januari 2009 20:43

Jag har en KRIS. En svår inredningskris.

Lugn, jag får såna då och då, så det låter värre än det är, men likväl är jag på sånt humör att jag vill kasta ut allt och börja om. NU.

Iiiiiiii det är så jobbigt!

Kanske är det alla fina bilder jag fått av er som gör att jag får såna här tokryck.

När jag får såna här ryck tycker jag plötsligt att något är ASFULT och då åker det ut. Nu är jag ju så sansad att jag känner mig själv och jag kastar inget. Jag bär det till förråd så länge. 

Nu fick jag bara spaaaaaaaaaader över min galna tavelvägg. Igårkväll efter halv elva när  vanliga människor går och lägger sig, då satte jag igång att plocka ner tavlor. Det var som att "om jag inte gör det nu så blir jag helt galen". Och det ville jag ju inte bli.

Så ner åkte varenda tavla. Men då såg man ju den totalt asfula tapeten och jag mindes plötsligt varför jag klätt väggen med tavlor. Hm.

Så jag hängde upp en duk. 

Soffan fick en annan duk. 

Ååå, cerise och orange är såna härliga färger ihop!!! Det känns friskt och hinduistiskt.

Kistan som står bredvid öppna spisen fick ett rosa tyg på dynan. 

Draperiet hade kommit upp någon dag innan för att vi ska kunna släppa ut Scottie Pippen men inte få ut honom i hallen med risk för att han flyger ut.

Plötsligt gick det lättare att andas!

Det är lite skönt att få såna här attacker!

Så att det händer något.

Jag vet att jag är smågalen...

Ni behöver inte säga det. Men jag sover gott om natten!

På morgonen utbrast alla barn (nåja-tre barn) "ååå vad fint!!!!"

Och sånt är ju belöning nog.

 
 
anna

anna

28 januari 2009 21:23

Har en utmaning inne hos mig, skulle bli glad om du var med :)

http://salhuset.blogg.se

 
Kaspara

Kaspara

28 januari 2009 21:38

Å, Persilja så helt, helt uimotståelig herlig!!!!! Det er noe av det nydeligste jeg har sett. Jeg elsker disse farvekombinasjonene. Jeg kårer DEG til vinneren av farvekonkurransen din umiddelbart! Rosa og oransje, rødt er det flotteste jeg vet sammen. Utrolig fint var det med den isblå veggen til også.
Jeg må nok tilbake å se på disse bildene igjen. Det må være skjønt å være i et slikt rom. Ha en nydelig kveld blant glade farver!
Klem fra kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotti

28 januari 2009 21:56

Go kväll! Vilken förändring! Du verkar ha ett lager att ösa förändringar ur och det gäller både ditt huvud och ditt tyglager.

Jättehärligt resultat!

Kramar från mig

 
Ingen bild

maria

28 januari 2009 22:14

guuud vad fint!!!det blev as bra,hm låter som en vanlig kommentar från mig i din blogg.fniss
känner igen det där,fixa nuuu,
lustigt med tavel väggen min(som du såg när den blev till
har minskat till två tavlor,känns as bra.
hände igår när barnen skulle se på tv,jag blev ju måttligt poppis.
golvlampan måste få sig en ny skrud tror jag,ska bara hitta tyget som känns rätt.om jag nånsin gör det,kanske är lampan i sig som är fel,hmmm

 
Ingen bild

Persilja

28 januari 2009 22:48

Anna: Ska försöka komma ihåg det imorgn!

Kaspara: VAd kul att du gillade det!

Lotti : Hm, en samlare på tyg av stora mått...Men senaste åren har jag börjat sätta saxen i dem, inte dåligt! ;D Kram!

Maria: Vad lustigt att vi var samtidigt. Var det fullmåne bakom alla moln??? ;D Eller är det rökelsen? ;D hahaha

 
Tant Grön

Tant Grön

28 januari 2009 23:09

Jag vet hur det känns :-) Va snyggt det blev! Ibland är det jobbigt att vara en kreativ själ, de som inte är det förstår inte hur viktigt det är med exempelvis inredning, att man faktiskt kan må dåligt om man inte har vita väggar i vardagsrummet istället för beigebruna eller att man bara måste ställa sig kl 8 en söndagkväll och måla väggen i hallen svart. Annars, precis som du säger, kan man inte andas.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Mynta

Mynta

29 januari 2009 07:22

Sååå fint det blev!!
Vilket fantastiskt duktyg du hängde upp!
Var det ett tyg som liksom bara låg i dina gömmor?? Helt undebart var det i alla fall!
Passade jättebra tillsamans med det rosa tyget på soffan, samt med kuddarna. Väldigt inbjudande ser det ut nu...har du hunnit sitta/ligga nåt i soffan och njutit nu, då? Viftat tår, eller så? Tycker jag du ska se till att göra annars! Njuuut!!!
Vad hann klockan förresten bli innan du var färdig med ditt "väggryck"?? =)

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

29 januari 2009 09:26

Hvor ER det bare flot Persilja. Jeg er helt.. sådan du ved.. WAUUUUUUUU !!!

Jeg blir oså inspireret af alle de fine billeder du får tilsendt. Der er rigtig mange kreative kvinder derude :-)

Jeg er hjemme idag. Skulle have været på kurs, men er bare helt "flad" i kroppen. Træt, tung, og så videre... Jeg er bare ikke god til at være syg. Bliver irriteret af at bare sidde her og glo. Vil lave noget, og kan alligevel ikke rigtig tage mig sammen til noget.... Nææ, tror jeg tager en cola, noget godis, og prøver at slappe af... Måske ;-)

KLEM.

http://marias-sted.blogspot.com

 
rosalucia

rosalucia

29 januari 2009 09:50

Vilken läcker duk bakom soffan!!! (Hur kunde du bara ha den liggande nånstans till inegn nytta??). Alla färger passade ju också till Tintin-tavlan!!!
Det blev såå coolt.

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

29 januari 2009 10:52

Tant Grön: Exakt så är det!!!!!! Vi förstår varann vi!

Mynta : Det gick snabbare än du tror! Kanske halv tolv eller nåt. Det exploderade liksom fram...

Maria frkfryd: Ja, det är en fröjd att se hur mycket som pågår ute i "stugorna". Fanstastiskt helt enkelt! Hoppas du kryar på dig snart!

rosalucia: Ibland glömmer man att bästa loppisrundna kanske ska ske hos en själv...;D

 
Lisa

Lisa

29 januari 2009 11:08

Va fint det blir! Skönt med massa färg! duken blec ju kalas bra :D Ibland får man lust att bara göra om allt, det blir som ett gift ;)

http://pinkfriday.blogg.se

 
kardemomme

kardemomme

29 januari 2009 14:17

Fyyyy søøøøren så lekkert!!!! Oransje og rosa er den ultimate fargekombinasjonen ever!!! Det er så genialt å henge opp stoffer som fargeinnslag på en vegg..Det er jo så lett å skifte det ut når man får lyst på en annen variant..For noen dager siden fant jeg endelig et fondtyg som jeg skal bytte ut mot stoffet med dalahestene i gangen..jeg har lett og lett uten å falle pladask men nå har jeg funnet det og legger det kanskje som et innlegg i kveld..
Du nå beholde det stoffet på veggen hos deg..Og ta gjerne noen bilder så vi får se det på avstand ;)Herlig!!! KRAM

http://husetvedbekken.bloggagratis.se

 
Rebecka

Rebecka

30 januari 2009 14:28

Känner igen det där med inredningrycket men det funkar tyärr inte alls för mig här där vi bor nu eftersom vi har tegelväggar. Bara att sätta upp en tavla tar en kvart och tar man bort en blir det ett stooort fult hål i väggen :(
Snyggt det blev hördudu! :)

http://rebeckaverola.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

30 januari 2009 23:01

Lisa: Ja, och man måste göra det nu för att få ut giftet!

Kardemome: Ska bli kul att se!

Rebecka: Nä det är bra med skruttiga tapeter ibland!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards