Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Thank God it´s friday!

Av Persilja - 23 januari 2009 06:39

Äntligen fredag.

Längtar tills ikväll då jag sitter i soffan (eller vid bordet och tapetserar...) och har en hel helg framför mig. 

Den känslan är skön. Oftast är jag så trött att jag somnar tidigt. Men bara vetskapen att det är sovmorgon dan därpå gör ju det hela så mycket trevligare.

Två av barnen har influensan med hög feber, ont i huvudet och kräkningar. Jag är nu på väg känner jag. Vaknade med en näsborre överfull med snor. Nice!

Värst med förkylningarna nuförtiden är att Pommac kräver sina promenader ändå. Han KRÄVER dem. Det spelar ingen roll att man är sjuk. Jag klarar inte av att se hans tiggande och bedjande blickar och plingande i "gå ut klockan". Han är väldigt envis. Så det är bara att knata sig ut.

Dottern har varje dag med sig en smörgås till skolan eftersom hon inte får i sig någon frukost. Hon är lite dålig på frukt så det blir macka mest. För att slippa använda plast slår jag in den i smörgåspapper. Det känns lite miljövänligare. Bäst vore väl en burk, men det är nästan alltid brist på burkar som passar. De står jämt i kylen med en liten rest ris eller annat. 

Ja, det här var sannerligen ett intressant inlägg. 

Mitt liv är ju så otroligt spännande så jag måste komma med små doser av spänning så att ni inte ska skrämmas av intensiteten i mitt liv.


 
 
Pippi

Pippi

23 januari 2009 08:39

*fniss* Visst är livet brutalt spännande emellanåt :)
Har inte riktigt kunnat släppa frågan om "Kvinnan som bor i Huset" och om Lyckliga gatan faktiskt fick rätt namn eftersom minnet är omfattande men dimmigt. Fick du någon känsla för om det var rätt?

http://langstrump.wordpress.com

 
Ingen bild

Persil,ja

23 januari 2009 08:44

Pippi: Jo, det är nog rätt namn. Dessutom har en annan bloggare som bor i Kiruna sett kommentaren hos dig och bekräftat och dessutom berättat för kvinnan i fråga att jag beundrar hennes hem. Så det är rätt!!! Nu är det bara att hoppas att lokalreportern a) hittar henne b) får henne att ställa upp.
Det kommer att bli årets reportage. Jag fullkomligt AVGUDAR det jag ser i hennes hem genom fönstren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards