Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Scottie Pippen ska han heta!

Av Persilja - 16 januari 2009 20:28

Det bidde ingen tallrikshylla målad. Det saknades en bit som jag inte hittade trots att jag letat. Så går det när man väntar för länge! Sakerna förfaller av sig själva...

Listen som saknas, den som håller tallrikarna på plats är förmodligen i härbret. Kan inte let förrän dagsljuset återvänder. Men måla ville jag så jag målade några vanliga tavelhyllor från ikea. De blev ljusgröna.En kanonhärlig färg särskilt i sonens turkosa rum. Jag är ytterst svag för ljusgrönt ihop med turkos.

Jag har efter att ha haft min systemkamera i min ägo i snart tre år äntligen hittat var man ställer om ISO-talet och plötsligt öppnade sig nya möjligheter! Bilden ovan är tagen utan blixt och det blir ändå en hyfsat ljus bild. Denna funktion har jag letat länge. Det är ju inte klokt egentligen att jag inte orkat söka i menyn och läsa manualen ordentligt! Men desto gladare blev jag ju nu efter tre år!!! Plötsligt fattade jag bara!

Kunde fota nyaste familjemedlemmen också. Han heter nu officiellt Scottie Pippen. (Få se om någon av er vet vem han är namngiven efter! UTAN att googla-inget fusk!)

Till och med Pommac i eget majestät gick att fota utan blixt!


Sen måste jag visa en "misslyckad" bild. Som egentligen blev perfekt. Att bara få med halva ansiktet gjorde bilden levande på nåt sätt. Man ser tandkräm och annat jox i förgrunden.

NU ska sonen hämtas från skatehallen!

 
 
Christina

Christina

16 januari 2009 20:48

Skam den som ger sig... Och nu blev jag lite inspirerad till att försöka leta reda på vad som finns i menyn på min kamera. Då kanske jag kan fota bättre matbilder.

http://metrobloggen.se/godmat

 
Ingen bild

Liisa

16 januari 2009 21:20

Men du! När man ser spegelbilden av dig så är du ju hur söt som helst i den där frissan!!! Du ser ju jätte ung ut!!!!

 
Kerstin

Kerstin

16 januari 2009 21:26

...och se så fluffigt och fint ditt vackra hår ser ut! I like!!

http://ljuvligaliv.blogspot.com

 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

16 januari 2009 21:36

Antar att du inte att du blir förvånad när jag meddelar att...klart jag vet vem Scottie är....
Ha en skön helg hälsar Emma LEGITIMERAD BARNMORSKA från idag!!!!!

http://www.emmet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stora E

16 januari 2009 22:27

En basketstjärna i buren! Självklart vet man det... ;)

Snart, mycket snart, ska jag också bli modig när det gäller att måla. Snart.

 
Marie

Marie

16 januari 2009 22:58

Jag ska flytta snart och tänkte att nu ska jag köpa en inredningstidning. Väl inne i affären så sa jag till mig själv att inte behöver någon inredningstidning för jag har ju fyrabarnsmammans blogg att läsa. Tack för inspirationen.

http://happykiller.bloggagratis.se

 
TT

TT

16 januari 2009 23:31

Gud vad jag grubblade... tänkte att Scottie var en figur i Notting Hill -noll koll alltså! :D
Är du vädur?
Jag hatar också att läsa bruksanvisning, det gör jag när något pajar, innan dess förväntar jag mej att det ska funka bara helt enkelt och trilla på!
Och jag håller verkligen med dej om dessa hemnet-hem... jag bara längtar efter att få sätta in mina lila saker i dessa beige-grå-vita hem!

http://tyratok.blogg.se

 
Mynta

Mynta

16 januari 2009 23:43

"Misslyckad bild" - skojar du??
Du är det vackraste jag skådat under lååång tid!! Waaoow!!!
Pommac är den (näst) vackraste hunden (måste ju vara lojal mot gräddbullen), och Scottie ("Korgnisse" - kan man säga så utan att röja namnhärstamningen för mycket?), är även han den näst vackraste undulat jag vet för tillfället...
Vilken läcker färg du valde till tavellisterna!
- Scottie-inspirerad, rentutav??

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

18 januari 2009 08:37

Christina: Lycka till!

Liisa: Ja, fy, tänk vad kameran ljuger!!! Men tack! ;D

Kerstin: Tack! Jag börjar vara nöjd.

Emma: GRATTIS!!!! Det är fantastiskt!

Marie: Men vad bra! Jag ersätter en inredningstidning! Hoppas den inte blev arg på mig. ;D

TT: Nä, man måste nog vara lite basketfan för att veta. NBA-fan. Som min son. Inte visste jag heller innan han började med basket! Nix, ej vädur, tjurig oxe.

Mynta: O jädrar vad du krämar på! Vill du låna pengar? ;D Hihihi!

 
mawi

mawi

18 januari 2009 20:06

Självklart vet vi här nere i mellersta Sverige vem Pippen är, han har ju varit hit och spelat med vårt basketlag ;-)

Som vanligt underbara bilder på Din blogg!!!

http://mawi.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards