Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Soffpotatis, vaxduk och frisyrbyte.

Av Persilja - 14 januari 2009 07:15

Idag är det fullt upp. Kastar in ett inlägg här innan dagen kör igång.

Dottern har hittat en ny frisyr och hon är så jädrans fin i den. Nu kommer hon att köra den ett tag, hon har frisyrperioder. 
Oftast har hon utsläppt hår. Nästan aldrig har hon uppsatt. Det är nog därför jag tycker hon blir så fin.
Buhu! Jag vill också ha långt hår! Fast jag är mest nöjd. Jag har funnit mig. Vad annars göra?
Det är ju bara att invänta längden och vara nöjd medan. Vilket jag är. Nästan alltid, utom när jag ser bilder på långt hår...
Jag har väl sagt att vår hund inte ligger i soffan. Men vår gamla bruna soffa har jag börjat låta honom erövra. Det märks att han älskar det. Han riktigt njuter.
När man bloggrar runt hittar man ibland saker som någon beställt. Så gjorde jag häromdagen. Någon hade klickat hem denna vaxduk och jag blev helt såld. Kunde inte låta bli att klicka hem en jag också. Det gäller att passa på. (Minns inte hos vem jag såg den?) Den är köpt hos miss Juniversum. Den står nu ihoprullad i väntan på användningsområde. 10-åringen ratade den. Annars var planen att ha den på hans skrivbord. Men den var väl för blommig eller nåt. Skulle det varit basketbollar hade det nog inte varit något problem.

Nä, nu måste dagen köra igång.

 
 
Ingen bild

Bagarberta

14 januari 2009 07:44

Testa med tofsar du med eller små flätor :-)

 
Lotten

Lotten

14 januari 2009 08:30

Vilken underbar vaxduk! Få¨r jag fråga vart du har beställt den? En sådan skulle göra sig fint på mitt sybord....

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Charlotte

Charlotte

14 januari 2009 09:01

Dottern blev fin i sin nya frisyr. Men inte har du så kort hår??? Det är väl ganska skönt att slippa hålla reda på, ska jag säga som själv vill ha längre hår. Har som dig just nu. Men mitt bli närpå spikrakt om jag har det längre än nu så det är bara att gilla läget och behålla lockarna. Men det var ju inte hår jag skulle skriva om. Vet ju att du målar med linoljefärg, funkar det på möbler? Hur blandar du till den? Jag har massor med pigment sedan jag höll på med äggoljetempera så jag tänkte att jag kan använda dessa till linoljefärg också. Har du lust att skriva om hur du gör så blir jag JÄTTE GLAD och lovar att dansa runt orten på ett ben... hehe..

http://charlottas.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

14 januari 2009 11:05

Å jag bara ÄLSKAR eran tavelvägg! Den är så
UNDERBAR!!!!! Dottern var fin också!!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Lisan

Lisan

14 januari 2009 11:30

Det var ju hos mig du såg den! Men nu är det köpstopp för mig, för ett tag framöver. Vill du/ni haka på? Gud va mycke pengar och miljö jag ska spara!

http://grisstian.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

14 januari 2009 13:05

Bagarberta: Ja, jag brukar har pippilotter.

Lotten: Har kommenterat hos dig.

Charlotte: Har kommenterat hos dig.

Rosalucia: TAck, vad kul att du gillar den!
Och säger det!

Lisan: Jaså var det hos dig! Ja, just det!
Tack! Jag har varit rätt duktig på köpstopp. Faktiskt. Så de gånger jag syndar har jag rätt gott samvete. Men man kan alltid bli bättre!!! Bra beslut! Det kommer att bli en sport till slut och man tycker det är skitkul att lösa begäret efter nytt med att piffa upp nåt man redan har. Det är skoj!!!

 
Virrhönan Ulrica

Virrhönan Ulrica

14 januari 2009 17:15

tänkte på dig häromdagen då jag var i en park här i Lyon och de fanns en massa Flamingos bilder finns i min blogg

du är föresten inte ensam som ångrar en klippning jag har tyvärr dessutom råkat få de kortare igen då jag bara skulle toppa det här i frankrike så hädanefter klipper jag mig bara hos en svensktalande frisör, själv är inte ens lönt då blir jag flintis eftersom jag skulle klippa så snett så jag tycker du är modig som vågar fint blev det också

http://virrhonan.blogspot.com/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards