Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Sängborden klara.

Av Persilja - 13 januari 2009 18:09

Sängborden är nu klara.

Det blev blåblommig tapet på nedre hyllplanet.

Jag är nöjd utan att vara toknöjd. De blev bra. Hyggliga. Godkända liksom. Inga MVG och inget hjärtdunkelidunk, men helt okej. Mycket snyggare än innan iallafall.

Och det är gjort framför allt. Det här är något jag tänkt göra typ 100 gånger förut ungefär, så det känns bra att det är gjort. 


Till middag idag blev det superduper enkel mat, spagetti och köttbullar.  Mannen och jag åt dock inte spagetti utan en slags egenpåhittad coleslaw. Skitgod.I den har jag fint strimlad rödkål, purjolök, fint skuren ananas och valnötter. Som dressing tog jag idag typ en deciliter a-fil (hade inget annat) två matskedar majonäs och så flingsalt och svartpeppar. Gott, lågt GI och billigt! Vitkål, rödkål och lök hör till det billigaste man kan äta och det är ju så gott!!!

Lillegrön, som inte har något namn ännu (namnförslagslistan har utökats med  Scotty Pippen, Kobe Bryant och Fläcken) har idag kvittrat för första gången. Först när han hörde fåglarna ute och sen när vi stekte köttbullar. Då blev vi glada, även om han förmodligen kanske bara ropade "hjälp mig hjälp mig, de har satt mig i en bur, befria mig, hör ni, hjälp mig" till de andra fåglarna...

Men han hoppar omkring lite i buren och provar pinnar och gungan så han är inte lika rädd som igår. Skööönt!

Jag har inte velat blixtra på honom så  första bilden på honom är lite suddig...

 
 
Lisa

Lisa

13 januari 2009 18:46

Va skoj med en ny liten vän! Hoppas hans lilla huvud mår bättre nu :) Själv vågar jag inte ha fågel, jag lider av fågelfobi! Söta att titta på dock.

Dina nattuksbord blev fina :) har beställt lite tapetprover med mamma. Vill komma igen att pyssla igen :)

http://pinkfriday.blogg.se

 
kardemomme

kardemomme

13 januari 2009 18:58

Først må jeg si at jeg humret over innlegget om Gerard Depardieu..Han har aldri vært vakker men har likevel hatt en stor tiltrekningskraft..Kan skjønne deg jeg ;) Skjønner også at du ikke synes at han er fullt så vakker lenger fnisss!!!
Jeg svermet for Nick Nolte og Don Johnsen..Hallo!! DON JOHNSEN..Jeg satt klistret foran skjermen og så på Miami Vice og superhelten i hvit dress..Det er sannelig godt at vi modnes og endrer smak haha!! Håper den lille fuglen deres finner seg til rette..Vi hadde en liten fugl hjemme som het Arne..Det var så mye selskap i den og den elsket appelsiner..Kom flyende med en gang noen av oss satt og skrelte..
Ha en fortsatt fin torsdag! Jeg sitter og venter på mannen min som er hos frisøren..
Jeg har bedt han kjøpe med en bunt lyst rosa bomullsgarn fra garnbutikken..Han så litt slukøret ut da han gikk..Er litt usikker på om han tør å gå inn og be om lyserosa bommullsgarn hihi!! Vi får vel se :)KRAM

http://husetvedbekken.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

13 januari 2009 19:00

Nattbordene ble kjempefine de!!!
Lurer på om tapetbutikken fikk kollaps her om dagen for jeg har ikke klart å komme inn der :)Den tapeten du har satt på den lille skuffen i nattbordet var helt nydelig og passet godt til det grønne..

http://husetvedbekken

 
lina

lina

13 januari 2009 19:18

jättefina blev sängborden. du får gärna flytta in hos mig och göra allt så färg-glatt.

http://linahelena.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

13 januari 2009 19:50

Gu så tjusiga! Snacka om att internetbutiken kommer bli överbelastad av alla som beställer tapetprover nu ;-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

13 januari 2009 19:51

Jag är hel tokig i kål i alla former. Mannen gillar inte min förtjusig över kål lika mycket, if u get my drift ;-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

13 januari 2009 20:12

Visst är det härligt med passioner och säkert när målet för passionen är en filmstjärna långt, långt hemifrån, hi, hi! Målet för min passion just nu är Jason Dohring från Veronica Mars. Tror att det kan ha att göra med att jag just nu saknar gymnasietiden, drömmer mig tillbaka till en mindre problematisk tid, eller inte just då kaske, men så här i backspegeln, hi, hi!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Pippi

Pippi

13 januari 2009 20:18

Vad fin han är, Lille Grön ♥ Sängborden blev också himla bra! Du är verkligen en mångsidig kvinna! :)

http://langstrump.wordpress.com

 
annapetronella

annapetronella

13 januari 2009 20:29

mycket söt intressant blogg, giillar den verkligen :)

http://annapetronella.bloggagratis.se

 
Lisan

Lisan

13 januari 2009 21:07

Ooooooo va söt! Han ser precis ut som min putte gjorde. Dom är så härliga när dom kan sitta på axeln. Vi köpte våran av en bekant så han var rätt tam redan. Har aldrig börjat från börjag så att säga. Men det går nog bra det där. Du verkar vara en riktig djurmänniska så det är nog bara en tidsfråga.

Kramar

http://www.grisstian.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

13 januari 2009 21:24

Jag blir så glad när jag tittar i din blogg, du gör mig glad!
Vilken inspiration och drivkraft!
Önskar jag hade lite av din kreativitet.
Jättefina sängbord!
Jag har också beställt tapetprover :O)

http://www.landsronningen.com

 
Ingen bild

Persil,ja

13 januari 2009 21:47

Lisa: Fågelfobi, vad jobbigt! De finns ju överallt. Då är det lättare med maskfobi som jag (nästan) har...

Kardemome: Nick Nolte Ja, och Don Johnsson, då när det begav sig, inte nu, usch, men Nick Nolte gillar jag ännu. Han är så där lagom "ful" för att jag ska falla! Arne var ju sött..:D Hoppas maken vågade köpa ljusrosa garn. Min har blivit van vid udnerliga tjejiga saker att handla, köper bindor och tamponger och hårfärg och rosa tyg och smink och behåar utan minsta problem. Men han är härdad under lång och trogen tjänst.:D

Lina: Jam en jag kommer!

Tant Grön: Jag kanske borde få provision! Jag förstår precis din mans dilemma. (Känns det kul att säga MAN?)

Pippi: Tackar, det var en fin komplimang...mångsidig...gillar det!

annapetronella: Tack

Lisan: Kul att få en tam. Åh, djurmänniska, det var också en fin komplimang! :D

LottA: Tack så snälla ord! Det värmer gott! Oj, vad de ska få skcika tapetprover runti iSverige och Norge nu. Hoppas de inte får slut!

 
Tant Grön

Tant Grön

13 januari 2009 22:06

Klart du ska ha provision! Man känns helt okej, har aldrig gillat ordet sambo, så jag känner mig på något sätt "äntligen" slipper jag det ordet :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

14 januari 2009 07:10

ÅHH super fina blev dom underbara... hur stora är tapet proverna?

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards