Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Negligerat kök.

Av Persilja - 11 januari 2009 21:44


Jag har vaknat ur mitt tapetserar rus nu. När jag lyfte blicken i morse och kikade mot köksdelen som var svårt negligerad av samtliga familjemedlemmar igår insåg jag snabbt vad dagens sysslor skulle bli.

Det ser inte så illa ut härifrån. Bäst att gå närmare:

Såja, nu ser ni. Soppåsar på golvet som ingen orkat gå ut med, (händer det bara hos oss?) högar av disk, nä, berg av disk.

Ser ni hyllan? Nya hyllan. Ser ni några glas? Ser ni några muggar? Nix. Inte en endaste kopp finns ren. Allt står i diskmaskinen eller på diskbänken. Fort förfaller allt när man får ett kreativit flow. Men tur är väl kanske det. Annars vore man väl en übermensch och vem vill vara det?

Jag är iallafall grymt nöjd med skoskåpen. Den kommer nog att få stå på den vita sidan. Där gjorde den sig bäst!

Och som av en händelse passade skoskåpen perfekt att ha mina glada termosar på. Det ser nästan übermatchat ut! Men tro mig, det är en ren slump. Fast så där blir det alltid. Min hjärna matchar nog omedvetet. Den faller för liknande saker hela tiden och så passar det bara ihop. 

 
 
Charlotte

Charlotte

12 januari 2009 07:37

Ojoj, fick du undan disken tillslut? Vi är bara 4 som du vet, men ta mig katten blir det så där ibland hos oss också. Allt du tapeserat blev så härligt färgglatt! Gillar dina tapeter. Undrar om de säljer tapetprover direkt i butiken, för jag bor inte långt undan den. Funkar det verkligen att ha skor i ett sådant skoskåp? Det har jag funderat över sedan jag såg det på IKEA... blir det inte väldigt grusigt? Jag tror jag skulle gjort som dig och förvarat annat i den.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

12 januari 2009 08:05

det händer i alla hem .. plockar jag inte sååå växer bergen för vem slår på diskmaskien när den är full eller tömmer den? eller tar ut sop påsen?

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

12 januari 2009 08:24

Elaina: Jaaaa! (Med tysk schwung och kraftfullhet!)

Charlotte: Det BLIR grusigt!!! Jätteskitigt! Men man kanske ska ha skor som inte används så ofta där? Rena skor?

Susanne: Här är vi iallafall två som gör det men likväl växer det eftersom vi är två som tappar orken ibland och oftast samtidigt. Men när det tar slut porslin så löser det ju sig själv liksom, man MÅSTE ju då!

 
Fia

Fia

12 januari 2009 09:31

ha ha skönt att veta att det är fler som har det som vi... varje dag ser det ut så hos oss... fattar inte hur det kommer sig, tycker att jag plockar plockar plockar med lika mycket ändå... det är väl baksidan med att ha 4 barn, mycket tvätt å disk :D

Ha en strålande dag

http://www.bernsborg.blogspot.com

 
Helena_v

Helena_v

12 januari 2009 22:29

Åh vad underbart. I think I luv ya.

http://blogg.passagen.se/fettbramat

 
Rikke

Rikke

13 januari 2009 15:47

Tapetseringen din ble kjempebra! Likte de små hobbyskoffene, enkelt og kjempefint =)
Hva med å tapetsere de flate kjøkkendørene dine? :P

http://www.fargesirkelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

13 januari 2009 22:23

Fia: Ja, det är baksidan, men jag måste erkänna att det såg lite grann ut så innan barnen också....

Helena V: Haha! Underbart med stöket?

Rikke: Tanken finns! Har funnits länge.JAg tror att jag bara generalrepeterar nu inför den tapetsreringen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards