Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Rice är kul.

Av Persilja - 5 januari 2009 20:36

En idé jag önskar jag kommit på själv är idén bakom Rice. I love Rice! Det måste vara hur kul som helst att sitta och designa grejor för Rice.

Hittade en halsduk som jag gärna hade virkat om jag bara kunnat virka. Alla ni virkare därute borde göra en sån här. Piggar upp vilken trist jacka som helst...

 

 
 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

5 januari 2009 20:45

ååh, dessa underbara Mormorsrutor! Är lycklig ägare till ett överkast/pläd som min farmor virkade till mig på sjuttio-talet!
Har du ingen väninna som kan lära dig virka? Det är inte alls svårt!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
funkismamman

funkismamman

5 januari 2009 22:51

Jag älskar också Rice. Hela tiden. Nästan. Att virka har jag försökt lära mig massor av gånger - men det går inte bra alls - även om det finns människor som påstår att det är lätt "att virka"...

http://www.funkisfamiljen.bloggspot.com

 
elaina ber Dig titta här (igen)...

elaina ber Dig titta här (igen)...

6 januari 2009 00:41

Haha: "been there-done that!" Fast jag gjorde med svart runt om så att den sku matcha mössan "Tant Luva". Mormorsrutor är lätt att göra, det fixar Du som en plätt! Vi kan väl mötas ½vägs längs E4 på nåt 3vligt fik så lär jag Dig över nå´ra koppar java... ;o)

http://elaina.bloggagratis.se/2008/03/28/600459-eg

 
m

m

6 januari 2009 00:42

köpte garn tidigt i våras för att virka en sjal i mormorsrutor, men det blir inga bra rutor...håller med om att det inte är så lätt!

http://mixatofixat.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

6 januari 2009 09:31

God morgen, Persilja!
Åhh, så nydelige farger! Jeg er jo temmelig rosa-gal jeg også. Dessuten er jeg blitt en hekler. Du skulle hatt kommet på intensiv- heklekurs til Norge. Disse oldemorrutene hadde du lært på få sekunder! Det er superlett! Nå fikk jeg lyst til å hekle et slikt skjerf i glade farver. Ha en flott januardag! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

6 januari 2009 17:45

Jeg begynner i dag allerede :)
House Doctor har også sånne men i litt andre farger..De er virkelig flotte!

http://husetvedbekken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards