Direktlänk till inlägg 25 december 2008

Julafton i bilder...

Av Persilja - 25 december 2008 19:56

Julafton 2008 i bilder genom min  älskade systers begåvade kameraöga.

Delar av frosseriet...(rap!)



Hos oss tindrade vovven i kapp med barnen.  Ääääääntligen blev alla spännande paket öppnade!!!!Så här vacker vintervy bjöds de vintersuktande gästerna på. Vi tog en låååång promenad på juldagens förmiddag. 

Har man ingen barnvagn men en man som är som gubben Pettson så skickar man bara ut honom i förväg för att snickra en "vagn" åt systersonen. Där i sparkåkdonet sov han gott. 

God fortsättning!

Imorgon fortsätter julfirandet med andra delar av familjen (makens) och det ska bli så trevligt. Så nu måste jag gå mot köksregionerna och klura ut morgondagens meny.

 
 
Ingen bild

maria

25 december 2008 20:17

vad härligt det ser ut!!
och vilket vinter landskap!!love love!!!
snickrade maken ihop den spark bara sådär??
har lovat att hålla mig lite från datorn men måste ju in och smyg kika liiiite
kram

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

25 december 2008 22:12

Hej Persilja :-)

Det er dejlige stemningsfulde billeder. Din søster er god med et kamera.
Og endelig fik Pommac sin sidste gave, hi hi.

Bare en forsinket julehilsen herfra.

Klem Maria.

Ps: du er altid velkommen i min shop, er glad for at du kan lide mine billeder der :-)
Klem igen...

http://marias-sted.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

25 december 2008 23:35

Maria: Fniss, nej, sparken fanns, men ställningen runt om så att han kunde ligga utan att ramla av. Det finns ju sånda där sparklådor, men vi hade ingen sån.

Maria Frk Fryd: Jag kikar in efter helgerna!

 
funkismamman

funkismamman

26 december 2008 11:57

Det ser levande och härligt ut, med familjen och maten och hunden och huset. Det skapas ett sug på en fyra. Ja, herre, så är det... jag får sluta kika in hos dig och din härliga familj! God fortsttning på julen.

http://www.funkisfamiljen.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika i Halmstad

26 december 2008 19:34

God Jul.

Du fick fint trots all mental stress.
Trodde inget annat, du fixar allt med
finess.

Härligt med snö, det saknar vi i söder.

Ett recept i all hast, en härligt god glass med julkänsla.

4 port. Jag gjorde två formar av tre satser, räckte till 6 vuxna och 7 barn.

Vispa 4 äggulor med 0,5 dl florsocker och lite vanlijpulver. Vispa 3 dl grädde och vänd ner i smeten. In i frysen.

Garnera med krossad pepparkaka och apelsinskivor.
Mums.

Annika i Halmstad

 
Ingen bild

Persilja

27 december 2008 10:05

funkismamman: God fortsättning till dej också!

Annika: Lät ju smaskens! Måste skynda mig att testa innan det nya lätta livet ska börja...:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards