Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Jul jul ovanliga jul.

Av Persilja - 5 december 2008 20:02

Det är kul med nytänk trots att jag kan vara ganska kluven när det gäller julen. Traditionstyngd som den är vill jag gärna göra som vanligt. Samtidigt är jag passionerat förtjust i förändringar.

Här kommer några ovanligare julbilder iallafall.

Denna var skön! Jag älskar såna där veckklockor men har aldrig sett bollar. Fräscha "nya" färger också!

Och här har man slagit in klapparna i tidningspapper vilket jag gillar väldigt. Det är miljövänligt och vackert!

Sån här julinspiration är helt okej. Ja MER än okej. Det känns så fräscht!

Nytänk. Oh, ja och jag älskar det!

Verkligen ÄLSKAR DET!FRÄÄÄÄSCHT!!!!(Alla bilder från Boligmagasinet.)

Men jag har tre kartonger ute i garaget med gammalt ärvt pynt som ju bara packas upp varje jul, så jag kommer att tycka det OCKSÅ är alldeles underbart. Att man inte gör samma med ALLT "pynt" som man har. Tar bort det och tar fram det en gång per år.

Då skulle man aldrig lessna på något. Miljövänligt och bra!

 
 
Cel'Dara

Cel'Dara

5 december 2008 22:13

Såg att ditt hem var med i Sköna Hem's nyhetbrev idag. Vad skoj! :-)
Och ja, självklart har jag gått in och röstat på ditt hem! ;-)

http://celdara.blogspot.com

 
Helena_v

Helena_v

7 december 2008 11:58

Jag har inspirerats av det här inälgget. I år slår vi in våra julklappar i tidningspapper med svart och vitt snöre och fina adresser. Ps. Det allra bästa julklapparna hittar man förresten på

http://www.unicef.se/stod-oss/gavoshop

Istället för julkort ska jag skicka dessa till mina närmaste som jag inte firar jul med.

http://blogg.passagen.se/fettbramat

 
Hanna

Hanna

8 december 2008 20:23

snyggt! jag kikar in här regelbundet. Jag gillar verkligen din blogg..
Julgransmattan ser nästan ut som en pärlplatta. Väldigt fint!
/Hanna

http://fashionknits.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards