Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Tapetfrossa!

Av Persilja - 2 december 2008 22:27

Aaaaah!

Är det något som kan få igång mig så är det tapeter!

Har suttit och drömt mig bort på Tapetorama.se. Totalt galet härlig sida. Massor av TAPETER. 

En av mina passioner.

Klickade hem en rulle för lääänge sen, men min man gillar den inte. Han har inte "förbjudit" mig (haha! han skulle bara försöka!!!) men han har sagt att han inte är så förtjust i den och då måste jag ju respektera det. Fast den kommer definitvt ändå hamna på nåt smått. Typ garderobsdörrar eller skåpluckorna i badrummet. (Het kandidat!)

Kolla bara så mycket 70-tal!

I totally love it! Jag har alltså en rulle.

En helt ny tapet som också fallit mig i smaken är denna:Jane Churchill. Härliga färger!

Har dock lyckats hålla mig från att klicka hem en rulle...

Nästa äslkling kommer här:

Älskar färgerna...

Suck! 

Jag är väldigt förtjust i tapeter. Har en hel del rullar som jag köpt. Udda rullar. 

En vacker dag ska lapptäcksväggen förverkligas! 



 
 
Carola m 7

Carola m 7

2 december 2008 22:47

Men ÅHHHH!! Vilken nostagitripp jag åkte på nu:)
Den första tapeten är den min allra allra bästa barndomskompis hade i sitt rum!! Hela rummet, alla väggar, och det var sååååå fint.
Jag delade rum med min lillasyrra och jag kan inte minnas vad vi hade på väggarna...säkert nån tråkig enfärgad gulbeigeaktigt. Jag var avis på min kompis fina fiiiina tapet. När vi flyttade och vi fick egna rum så hade jag nåt liknande. Eller inte alls liknande förresten, men färgerna var lika, det var blommor åxå men de var små. Men det var så nära det gick att komma kompisens fina rum:)
Tänk vilka minnen som väcks av en tapetruta:)
Tjoff så blev jag 5½år igen:)

http://wetterholm.bloggagratis.se

 
elaina

elaina

2 december 2008 23:33

Ååååh!
Såna blom-tapeter, fast grön botten, hade min bästis Åhse på sitt flickrum å hennes lillasyster hade likadana på röd botten.
Snacka om nostalgikick...
=oD

http://elaina.bloggagratis.se

 
maloppa

maloppa

3 december 2008 06:05

Gillar den rosa o turkosa skarpt. Jag är dock inte lika modig som dig utan väljer hellre en neutral tapet och varierar med gardiner, mattor o kuddar. Orginellt va *ler*. Hittade en brun urläcker tapet med rosa magnolia överallt som var klippt o skuren till vårt sovrum. Maken gillade iden till viss del men jag jobbar på det ett tag till, lär ju dröja efter senaste renoveringen som kostade en del *suck*.
Ser avundsjukt på dina härliga snöbilder och försöker förtränga leriga hundtassar som är vardag här på Västkusten....

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Lotten

Lotten

3 december 2008 08:24

Åhh den röd-vita är helt underbar! En sådan skulle jag vilja ha i mitt framtida syrum....

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
LillaMy

LillaMy

3 december 2008 09:08

Angående min kommentar om de gröna golvet:Du bad inte om min åsikt så förlåt för det.Kör på i din egen stil.Du är så cool.Ha de´!

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

3 december 2008 09:23

Carola m 7: Härligt!!!

elaina: Tänk vad vanlig den tapeten verkar ha varit. Men den är läcker. Jag har sett en rullgardin i blått med mönstret.

Maloppa: Du måste lära dig att överlista din man! Har han ingen svag punkt??? :D

Lotten: Ja! Men det finns bara tre rullar kvar, det är original från 70-talet så skynda fynda i så fall! Tapetorama.

LillaMY: Nämen äsch! Klart du får tycka! Jag är ingen som behöver ja-sägare! Tvärtom! Sägar alla aaaaa, vad snyggt, då blir jag obstinat! :D Såg att jag stavat fel och skrivit lillaMU, det var inte någon betydelse i det-ren felstavning! Fortsätt tyck du! Ajlajk it!!!!
Fast det är klart; alla som läser detta nu, jag vill ju inte ha en massa "fyfan vad fult är du dum i huvudet" kommentarer. Det vill jag inte!Haha! Snacka om att krångla till´et!

 
stort och smått

stort och smått

3 december 2008 21:43

Lapptäcksvägg?! Wow vad fräckt! Den bara måste jag få se! *längtar*

*fan att inte jag kommit på den idén*

;-)

http://agneta.bloggagratis.se

 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

5 december 2008 06:26

Åh, så fin den nedersta var!

http://www.therre.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards