Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Plannjagrönt!!!

Av Persilja - 2 december 2008 09:12

Jag vet inte hur andra funkar men min hjärna kläcker idéer mest hela tiden. Jag ser saker som andra inte alltid ser. Det är ganska skoj att ha min hjärna. Ibland. Inte alltid.

Men när den är sådär svampig och suger in alla intryck och bearbetar och  poppar upp idéer, DÅ är den rolig.

Sist vi var på Plannjamatch (Luleås herrbasketlag för er icke sportintresserade) så går det plötsligt upp för mig att de ju målat trägolvet plannjagrönt på valda ställen. En ursnygg grön färg.

Jag glömmer matchen för några sekunder och svävar i väg. Plötsligt utbrister jag

-NU vet jag! Vi ska naturligtvis måla golvet plannjagrönt!!!!

Maken och sonen tittar förvånat på mig. De fattar inte ett smack, inne i matchen som de är.

-Jamen kolla in golvet. Ser ni! De har ju målat det grönt. Se så snyggt det är! Det kan vi också  göra!!!

De håller med antagligen bara för att få tyst på mig. Men på hemfärden bubblar jag vidare.

-Allvarligt, det skulle faktiskt funka! Tänk vad snyggt. Inte för mörkt inte för ljust, bara grönt och skönt!

Sonen som är ett STORT Plannjafan är med på noterna ordentligt nu.

-Meena! Coooolt! säger han med drömmande stämma. Han ser det framför sig. Antagligen ser han basketkorgar och andra baskettillbehör också.

Maken är mer tveksam:

-Jorå, men har du nånsin sett nåååågon som haft gröna golv?

-Vadå. svarar jag hetsigt. Sen när har DET någon betydelse???

-Nä, men det känns lite svårt att föreställa sig bara. Maken är inte helt övertygad.

-Jag har sett RÖDA golv! Jag försöker vara smart nu. För genast utbrister maken:

-Nej, nej inte röda golv. Hellre gröna.

Diskussionen lade sig och jag fick annat grönt att tänka på som hyllor och öppna spisar, men så igår väcktes tanken till liv igen.

Med posten kom nämligen Family Living. Där visade man ett barnrum med GRÖNT golv. Plannjagrönt golv!

Jag drämde tidningen i bordet och visade maken:

-SE! Det finns visst de som har gröna golv! Kolla så snyggt! (Jag höll nogsamt för rubriken "Grönt 70-tal" eftersom jag vet att maken inte alls har samma vurm för 70-tal som jag och inte ville ge honom fel associationer.)

Men han håller med! Det ÄR snyggt med grönt golv!

Det är ASSNYGGT med grönt golv.

Jag vill ha grönt golv!!!!!

Jag tränger grönt golv!

Jag måste plannjafiera mitt golv!




 
 
LillaMy

LillaMy

2 december 2008 09:42

Det var läckert det där 70-talshemmet,men grönt golv här hemma...nja,jag är tveksam...Jag skulle nog tröttna ganska snabbt..

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Mynta

Mynta

2 december 2008 09:46

Nej; inte Plannjagrönt - Persiljegrönt!!!
Vilket golv menar du? Golvet i heeela huset, eller golvet i ett visst rum?
Tycker barnrumsbilden ur Family Living var urläcker!!

Varför heter laget egentligen Plannja?
(dum skånsk fråga)

Kör på, galenpanna!!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
MissC

MissC

2 december 2008 09:57

*skratt*
Åhh va roligt.. Kvinnor å män ÄR från olika planeter..!! ;) Med en kvinnas list kan man komma nästan hur långt som helst!!
Hoppas du får ditt läckra gröna golv!!
Håller med, det var super läckert!!

http://missc.bloggagratis.se

 
Kaspara

Kaspara

2 december 2008 10:36

God formiddag, Persilja!
Det er nå så mange ideer som popper opp i hodet ditt hele tiden! Mannen min hadde også protestert høylydt på grønne gulv, det skal jeg love deg! Men han kan tenke seg hvite....
Det var superfint med grønt gulv på det barnerommet du viste, og nå har dere jo grønn bokhylle. Tror nok sikkert det kunne bli flott. Her er det kommet snø nå, og ungene jubler. Har vært nede hos moren min og julepyntet litt for henne. Nå må jeg sy. Det er julemarked til helgen, og da må ting være klare til å ta ned i boden min. Ha en glad dag full av ideer og påfunn! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

2 december 2008 10:44

Lilla MU: Jag tycker det är himla läckert!!!

Mynta: Jaaa!!! Naturligtvis! Att jag inte tänkte det; persiljegrönt. Klockrent! Jag tänker faktisiskt just nu på köket och matrummet...
Plannja kommer från ett företag (dotterbolag till SSAB=svensktstålab) Plannja Tunnplåt- de vidareförädlar järnet från verket. Gör plåttak till exempel.
Hejar du på Helsingborg förresten?

 
Ingen bild

Eva

2 december 2008 10:55

Så otroligt snyggt! Åk och köp färg!
Jag blir impad av att du tänker på sådana projekt nu i julepyntstider?! Men ja ja jag blir ju alltid sååå impad av dig och dina härliga ideer, jag är inte förvånad!
Ha en bra dag!
Eva

 
Ingen bild

Ellen

2 december 2008 13:18

Vi har rødmalt gulv på soverommet. Det er fint det! Men dammråttorna synes veeeeeldig godt. De gjemmer seg nok ikke bort på et grønt gulv heller... ;)

Men det er fint med fargeglade gulv, synes jeg. Før i tiden hadde jeg gult gulv på soverommet og hvite vegger - herlig! Kombinasjonen hvite vegger og farge på gulvet er bra! Så en reportasje der de hadde lakket furugulvet rødt - yeeeeah! så tøft det var! Det er planen når vi endelig får eget hus - rødlakkert gulv!!

Mal i vei, Persilja - det blir fint! :)))

 
Ingen bild

maria

2 december 2008 14:03

jaaaa!!
det var ju as snyggt med grönt golv.
ha några bekanta(i skåne)som har grönt golv i hallen,
det är hur bra som helst .
du skriver så härligt,vissa inlägg måste jag hög läsa för mannen,det här var en sån!
jätte kram

 
agata

agata

2 december 2008 14:05

Hmm. Spännande. Får mig att tänka på en fjällstuga vi hyrde när jag var barn samt ett tidigt inredningsprogram på 90-talet med Kristin Kaspersen där grannar gjorde om åt varandra. Då var det någon stackars familj som fick parkettgolvet målat i grönt. De var inte så nöjda... Men nu är nor världen mogen för ett grönt golv. You go girl!

http://agata99.blogspot.com

 
rosalucia

rosalucia

2 december 2008 14:07

Klart att ni ska ha grönt golv!!!! vi har grönt tak i allrummet...(färghandlaren såg helt svettig ut när jag sa vad jag skulle ha färgen till..hihi).
Måla golvet vetja, skit i julpyntet (det dammar ändå bara!).
Ha det!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

2 december 2008 16:28

Eva: Hihihi jag HAR färg redan. Men jag måste hålla mig. Det är ju JUL snart!

Ellen: Så coolt det lät! Skicka gärna bild till mig på det röda golvet!

Maria: Åå, så du har sett det i verkligheten. Tack för berömmet. Din man tycker jagnog är lite knäpp-det brukar män göra. Skaka på huvudet och säga "tur jag inte är gift med dig"... ;D

agata: Hmmm. Det lät ju inte som några positiva vibbar. Men det kanske är så att vi är mentalt redo nu...?

Rosalucia: Visa genast på bloggen!!!

 
synne

synne

2 december 2008 19:03

Ja, en liten söt undulat, en blå....
Klart maken orkar snickra en bur. Hejja maken :D

Här har jag varit duktig idag.
städat och pyntat lite i vardagsrummet.
Ska ta bilder när jag fått upp julgardinerna.

Klart du ska ha grönt golv. Det är ju jättesnyggt ju....

Här snöar det för fullt just nu. Allt är vitt, vitt och åter vitt.
datorn med. Den krånglar, så snart åker den ut! låser sig så man får starta om den, skärmen slår sig av och på....
Nu sitter jag vid den gamla maskien (från 1999) därifrån kan jag inte lägga in bilder.

Nu önskar jag dig och familjen en riktig god kväll.
Kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

2 december 2008 19:32

Det VED jeg bare bliver rigtig fint - grønt gulv. Jaaaa, og så er grønt jo også så sundt for øjnene. Er det ikke det man siger ? hi hi.

Go girl ;-)

Klem Maria

http://marias-sted.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

30 december 2008 22:34

Grönt golv är ursnyggt! F.ö så gillar jag din inredningsstil jättemycket :D

http://lottabruhn.typepad.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards